Duel of Champions (Ubisoft)
Den vydání
7.11. 2013Cena
Free to Play.Online transakce
Tato možnost je ve hře velice rozšířená, avšak všechny karty lze získat i poctivou cestou dlouhodobého hraní. Za reálné peníze si tedy můžete koupit menší balíčky, jak je tomu i u Hearthstone. Dále pak normální balíky (ve hře je sedm druhů frakcí) a jakési věci na "zkonzumování", které vám vylepší vaši produkci expů či zlata.Hratelnost
Pojďme si ukázat nejdůležitější složku všech her, a tou je samozřejmě hratelnost. Ta je v Duel of Champions velice specifická. Stejně jako u hry Scrolls i zde si vypomůžu videem. Ve hře se nachází sedm druhů frakcí, za které je možné hrát - Inferno, Haven, Stronghold, Academy, Neutral, Necropolis a Sanctuary. Frakce nemůžete libovolně kombinovat, vše se odvíjí od výběru vašeho hrdiny. Při výběru hrdiny z frakce Haven máte k dispozici karty pouze z této frakce, či frakce neutrální. Dále vám výběr hrdiny určuje, jaký druh kouzel můžete ve svém balíku použít. Je zde sedm druhů kouzel - voda, země, oheň, vzduch, blesk, temnota a prime (jakýsi "hlavní" druh). Poslední věcí, kterou vám výběr hrdiny ovlivní, jsou vaše začáteční atributy síly, magie a osudu hrdiny. Tyto atributy a jejich úroveň vám umožňuje vykládat karty na hrací plochu. Každý vytvořený balík musí dále obsahovat tato kritéria - 1x karta hrdiny, 8x karta event (událost) a zbylých 50 karet můžete libovolně zkombinovat z ostatních druhů karet - příšer, kouzel, staveb a karet "štěstěny". Balíček jsme tedy úspěšně vytvořili a tím pádem se můžeme vrhnout na průběh hry samotné. Na začátku každý hráč dostane šest karet, které si může libovolně náhodně obměnit (stejný systém jako v HS). Poté, co si karty obmění, začíná hra. Povětšinou hráči první využívají svého hrdiny, s kterým můžou udělat jednu z těchto tří věci - 1. Zvýšit počet jednoho z atributů - síla, magie či osud, kdy si hráč může vybrat pouze jeden atribut (vlastnost), který může zvýšit. 2. Vzít si další kartu. 3. Použít hrdinovu speciální schopnost. Jakým způsobem probíhá vykládání karet na hrací plochu? Ne tak jednoduše, jak by se mohlo zdát. Správné vyložení karet vám mnohdy může zajistit výhru více, než karty samotné. Taktizování se proto v této hře stane vašim denním chlebem. Abyste mohli nějakou kartu vyložit, musíte splňovat její požadavky, to znamená příslušný počet atributů, které si karta vyžaduje, a dostatečný počet zdrojů (stejná jednotka, jako je mana v HS). Poté přichází na řadu to nejdůležitější. Ve hře máme tři druhy příšer - příšery pro boj z blízka, pro boj na dálku a příšery létající. Jak jste si z videa mohli všimnout, herní plocha je velice specifická. Každý hráč na své straně plochy svého hrdinu a před ním 4x2 políček na vykládání výše zmíněných příšer. Příšery na blízko můžeme vykládat pouze na přední políčka, příšery na dálku na zadní políčka a příšery létající na všechny možná políčka. Dále je možné vyložit tzv. stavby, které vám budou pomáhat, nebo škodit vašim soupeřům. Je proto logické, že nestvůry, které jsou na blízko, budou první útočit do nestvůr postavených v přední linii, a poté až do nestvůr vzadu. Nestvůry létající a nestvůry na dálku dokážou útočit na kohokoliv v nepřátelské armádě. Ale je nutné podotknout, že nestvůry dokážou zasáhnout nepřátelé pouze na své lince a ne na linkách sousedících. Útočit se dá kdykoliv během vašeho herního kola. Pokud je váš útok veden na lince, na které se nenachází žádná nepřátelská příšera, bude tím pádem útok směřován přímo do nepřátelského hrdiny. Poslední věc, kterou jde ve vašem herním kole udělat, je zahrání karty události. Každé kolo se jedna taková karta objeví a je pouze na vás, jestli ji chcete, či nechcete zahrát. To by bylo k hratelnosti asi vše, hra poté končí ubráním dvaceti životů vašemu nebo nepřátelskému hrdinovi.Obchodování
V Duel of Champions není obchodování možné.Crafting
V Duel of Champions se nenachází žádná forma craftingu.Grafika
Grafika v této hře je srovnatelná s grafikou Hearthstone, ale je zde kladen důraz na o dost vážnější tématiku. Je to z velké části způsobeno ani ne tak kartami, jako herní plochou, která je celá vykreslena v odstínech černé.Hudba
Hudba velice dobře dokresluje grafický "kabát" celé hry. Mně osobně přenesla do vřavy začínající bitvy. Ukázka zde.Hráčská komunita
Ve hře se nenachází žádné speciální mechanismy, je zde prostý chat a world chat.Esports
Hra samotná vytváří turnaje, do kterých je možné se připojit. Jiné druhy profesionálního hraní zatím nejsou.Hodnocení
Cena - 10 Online transakce - 7 Hratelnost - 10 Obchodování - 1 Crafting - 1 Grafika - 9 Hudba - 8 Hráčská komunita - 8 Esports - 4 Celkové hodnocení - 58/90Infinity Wars (Lightmare)
Den vydání
Prozatím open Beta, den vydání nebyl doposud oznámen.Cena
Free to PlayOnline transakce
Možnosti online transakcí jsou v této hře totožné s těmi z Duel of Champions.Hratelnost
Rozebrat důkladně hratelnost je u každé hry je velký oříšek. A věřte, že IW (Infinity Wars) můj úkol nezjednodušuje, přináší totiž do světa karetních her zcela nové systémy obrany a útoku. Jak už je tradicí, vypomůžu si video ukázkou. Ve hře si můžeme vybrat ze sedmi dostupných frakcí - Flame Dawn, Warpath, Genesis Industries, Cult of Verore, Descendants of the Dragons, Sleepers of Avarrach a The Exiles. Karty z různých frakcí lze částečně kombinovat, ale maximální počet jsou tři frakce v jednom balíku. Každý balík musí obsahovat více než 40 karet a 3 velitele. Tito velitelé můžou být jakékoliv příšery z dané frakce, a pokud máte balík s třemi druhy frakcí, musíte mít z každé frakce jednoho velitele. Velitelé se liší vzhledem k ostatním kartám pouze tím, že je ve hře můžete vyložit hned první kolo, tím pádem víte, které tři karty budete s jistotou mít na začátku vašich bojů. Na začátku každé hry dostanete tyto tři velitele, kteří budou již na hrací ploše, a k tomu pět karet do ruky. Jak už bývá tradicí, jsou zde karty příšer a karty kouzel. Každá karta stojí určitý počet zdrojů srovnatelných s manou v HS. Po vyložení karty nestvůry se karta první přenese do tzv. Support Zone, kde musí vyčkat jedno kolo, než ji můžete vyložit na hrací plochu. Karty poté umisťujeme buď do útočné nebo obranné zóny, podle toho, jestli s danou kartou chceme útočit, nebo bránit. Díky tomu ve hře vzniká prostor na mnohé taktiky a mechanismy. Poté, co oba dva hráči ukončí svá kola, proběhne bitva, ve které si karty vymění svá zranění. Samozřejmě útočící s bránícími se a naopak. Vím, že takovýto popis zní trošku jednoduše, ale v praxi tomu tak doopravdy je. Úkolem je poté ubrat protihráči sto životů.Obchodování
Obchodování je postaveno na stejném principu, jak to ve Scrolls. Hráči si sami určují ceny a hra obchodování žádným způsobem neomezuje.Crafting
V Infinity Wars není crafting možný.Grafika
Na rozdíl od ostatních her je hra umístěna jak do fantasy, tak i sci-fi tématiky. Můžeme zde najít různorodé spektrum barev. Určitě bych si netroufal napsat, jestli je hra spíše temnější nebo barevnější.Hudba
Hudba je klidně melodická s přechodem do bojových pasáží. Ukázka zde.Hráčská komunita
Klasický chat a world chat s možností vytváření kanálů.Esports
Nevím o žádných možnostech profesionálního hraní.Hodnocení
Cena - 10 Online transakce - 7 Hratelnost - 7 Obchodování - 10 Crafting - 1 Grafika - 9 Hudba - 8 Hráčská komunita - 8 Esports - 1 Celkové hodnocení - 61/90Závěr
Dnes zde máme dvě srovnatelné hry, kdy každá zaujímá jiný postoj hraní. V Duel of Champions je velice atraktivní bojový systém, ale úplně chybí možnost vytváření vlastních karet či obchodu. Esports je doslova na začátku, a proto doufám, že se profesionální hraní časem rozjede. Tato hra má totiž dle mého mínění veliký potenciál. Co se týče Infinity Wars, musím pochválit nápaditost bojového systému a systém velitelů. Avšak mám pocit, že po čase se hratelnost této hry dostane do jistého stereotypu, je to však pouze můj názor. Velké plus má IW za možnost obchodu hráče s jiným hráčem, ale prostředek k vytváření vlastních karet ve hře doopravdy chybí. Uvidíme dále, jestli se nějakým způsobem rozmůže profesionální hraní této hry. Přemůže konečně nějaká online karetní hra Hearthstone? Nebo HS zůstane neporaženo až do konce našich bojů? Snažím se hry co nejobjektivněji srovnat, je mi ale jasné, že každý se mnou souhlasit nemusí. Proto více než kritiku přináším informace o hrách samotných, a ne o tom, co je na nich špatného. V dalším díle se můžete těšit na hry Faeria a Ederon Online. Navigace:Naposledy upravil/a Glea'ar 03.05.2014 v 01:55:43.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
yderf 17.03.2014 15:17
http://www.ign.com/wikis/might-and-magic-duel-of-champions/Altar_of_Wishes - crafting v DoC je funkcne podobny ako HS, hoci ina je resource - su nou tzv. Wildcards, ktore dostavas v balickoch, vacsinou mas sancu/istotu na 1 az 3, podla konkretneho balicka. Zaujimave je to hlavne v kombinacii s Infernal Pit, kde obetujes svoje karty (== ako v HS, kde za to ziskavas dust), no tu ziskavas priamo gold a kazdych 8 hodin je v infernal pit bonusova karta, ktoru mas sancu ziskat podla mnozstva kariet, ktore obetujes. Paradoxne je teda crafting lepsi ako ma HS, ak teda lepsi myslim komplexnejsi a ked porovname ceny vramci systemu, aj lacnejsi (crafting unique kariet, co je ekvivalent legendary, stoji asi tak 10x tolko wildcards ako zakladnych kariet)tiez nie je uplne presna polozka o Esports - hra ma zopar vlatnych turnajov, ktore su mimo tych, ktore su priamo v hre (teda jackpot a swiss), medzi nimi hlavny je svetovy sampionat - http://road2paris.com/blog/ btw. nejdem teraz tvrdit, ze DoC je lepsia hra ako HS, to nie je, problemy su hlavne v tej hratelnosti, ktora ma za 10 :-) v skratke, ak si myslite, ze v HS dobry deck porazi slaby vacsinou (tak cez 70%), tak v DoC je to asi tak 90%. a to nehovorim o nevhodnom matchupe medzi hrdinami - strategia je v DoC velmi dolezita. RNG okrem poradia kariet a eventov je prakticky neexistujuce.
Xender_EU 17.03.2014 09:40
Nevim odkud beres informace, ale DoD uz nekolik mesicu crafting ma a funguje pomerne dobre.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet