Patron Warrior byl podprůměrný deck, říkají statistiky

Pokud nejste čerství absolventi tutorialu, tak si jistě pamatujete několikaměsíční úpění pod dominancí Patron Warriora, někteří zvlášť traumatizovaní hráči prý stále v noci slyší děsivé „Everyone! Get in here.“ Pro prvně jmenovanou skupinu krátce připomenu, co to vlastně byl Patron Warrior. Tento combo deck využíval Grim Patrona, Frothing Berserkera a Warsong Commandera, dříve s textem dávajícím Charge všem minionům s útokem 3 a nižším, k hrůznému OTK (one turn kill) combu, které dokázalo díky četným Whirlwind efektům z ničeho vykouzlit i 50 a více damage.

Není divu, že si na něj hráči dlouhodobě stěžovali, ale game designer Blizzardu Mike Donais v rozhovoru pro DailyDot přinesl poměrně překvapivé statistiky. Podle dat, která má k dispozici Blizzard, měl Patron Warrior ve vyšších patrech ladderu winrate zhruba 49 %, ve středních a nižších pak ještě méně okolo 46 %. Na turnajích se tomuto decku dařilo podobně s 49 % vítězství, což potvrzují i neoficiální statistiky (LiquidHearth). Podle Donaise tak byl Patron Warrior podprůměrný deck, a to na všech úrovních. Samozřejmě uznává, že zbytek decků byl speciálně upraven právě proti Patron Warriorovi, ale i tak by tato čísla nedávala žádný důvod k nerfu. Blizzard nerfuje dlouhodobě spíše podle statistik než podle reakcí hráčů, ale v tomto případě byl nářek tak veliký, že zasáhl i přes špatná čísla. Mike Donais se domnívá, že hráčům nejvíce vadí, když prohrají v jediném kole. K tomu směřuje i strategie Blizzardu, který se snaží potlačovat OTK decky a velice uvážlivě přistupuje k jejich příčině – Charge efektům.

Tabulka winratu jednotlivých decků na turnajích k 9. září 2015 (zdroj: LiquidHearth)

Redakce DailyDot požádala o vyjádření k tomuto tématu i specialistu na Warriora, jímž je Brian "Th3 RaT" Courtade, který mimo jiné trénoval vítěze letošního Blizzconu – Ostkaku. Podle něj Donais pozapomněl zvážit podstatnou věc, která se k Patron Warriorovi váže, a to je jeho vysoká náročnost na skill hráče. Patron Warrior téměř postrádal RNG element, a proto mohl být při správném použití velice konzistentní. Ovšem ovládnutí tohoto decku vyžadovalo důkladný trénink a zkušenosti s jednotlivými matchupy, což většina hráčů neměla. Proto hráči, kteří se Patron Warriorovi dlouhodobě věnovali, měli o desítky procent lepší winrate, než jsou průměrná čísla předložená Donaisem. Například Xixo zakončil zářijovou sezónu na 2. místě Legend ranku s úctyhodným 75% winratem na Patron Warriorovi. Ostkaka měl na turnajích 71% winrate s Patron Warriorem.

 

Mike Donais (vlevo) a Brian "Th3 RaT" Courtade

Jak Donais tak Th3 Rat se shodují, že popularita tohoto decku nepramenila v jeho oslňujícím winratu, ale spíše v pocitu, jakým se hrál. Jako jeden z mála decků postrádal RNG element a za případnou prohru jste tak mohli obviňovat pouze sami sebe. Naopak vítězství bylo daleko větší odměnou, jelikož jste ho dosáhli svým skillem, měli jste pocit, že jste skutečně přehráli soupeře. Navíc k tomu přidejme častý časový pres, který přináší epická vítězství i epické faily, a můžeme opravdu věřit, že Patron Warrior byl velice zábavný deck. Avšak pohled z druhé strany stolu byl naprosto odlišný. Většina decků v Hearthstone je založena na interakci se soupeřem. No, Patron Warrior zrovna interaktivní nebyl. Představte si dítě, které neustále šťouchá do svého kamaráda, aby si šel hrát, a ten se po chvíli otočí a dá mu pěstí do nosu. Tak asi probíhala interakce s Patron Warriorem. Jako jeden z těch, co si chtěl hrát, je dobře, že je konečně pryč.

Zdroj: DailyDot (rozhovor s Donaisem)DailyDot (rozhovor s Th3 Rat)



Naposledy upravil/a Tetrisek 03.12.2015 v 07:20:32.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Lumik
Lukáš Pavlíček

Lumik je autorem 92 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

sheva 03.12.2015 12:21

Patroni pro me osobne problem nikdy nebyli, naopak jsem je potkaval rad, protoze jsem vedel, ze hraci na me urovni (+-rank 3) ho nebudou hrat optimalne. Narozdil od v soucasne dobe pomerne dominantniho Secret paladina, ktery je easy a kdyz mu vyjde krivka tak je tezko k porazeni. Ja s nim sice mam bilanci dobrou, ale jen proto, ze na nech techuju, tim padem mi klesl winrate celkovy, protoze se mi logicky zhorsily jine matchupy..

Waldo 03.12.2015 08:07

Nerfnutý bol viac menej správne, áno bol to deck one turn kill , ktorý bol otravný a často a moc hraný preto ma prekvapila tá štastika. Na druhú stranu má Th3 RaT má pravdu, nakoľko Patroni neboli ľahký deck na skill hráča. Taký napr. Face Hunter ( čím nechcem ten deck nijako znevážiť ) je na skill omnoho ľahší. Preto s ním maximálne súhlasím. Patroni boli na hranie náročnejší ale nepotrebovali žiadnu RNG pomoc a to bola práve jeho sila

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet