Pokud nejste čerství absolventi tutorialu, tak si jistě pamatujete několikaměsíční úpění pod dominancí Patron Warriora, někteří zvlášť traumatizovaní hráči prý stále v noci slyší děsivé „Everyone! Get in here.“ Pro prvně jmenovanou skupinu krátce připomenu, co to vlastně byl Patron Warrior. Tento combo deck využíval Grim Patrona, Frothing Berserkera a Warsong Commandera, dříve s textem dávajícím Charge všem minionům s útokem 3 a nižším, k hrůznému OTK (one turn kill) combu, které dokázalo díky četným Whirlwind efektům z ničeho vykouzlit i 50 a více damage.
Není divu, že si na něj hráči dlouhodobě stěžovali, ale game designer Blizzardu Mike Donais v rozhovoru pro DailyDot přinesl poměrně překvapivé statistiky. Podle dat, která má k dispozici Blizzard, měl Patron Warrior ve vyšších patrech ladderu winrate zhruba 49 %, ve středních a nižších pak ještě méně okolo 46 %. Na turnajích se tomuto decku dařilo podobně s 49 % vítězství, což potvrzují i neoficiální statistiky (LiquidHearth). Podle Donaise tak byl Patron Warrior podprůměrný deck, a to na všech úrovních. Samozřejmě uznává, že zbytek decků byl speciálně upraven právě proti Patron Warriorovi, ale i tak by tato čísla nedávala žádný důvod k nerfu. Blizzard nerfuje dlouhodobě spíše podle statistik než podle reakcí hráčů, ale v tomto případě byl nářek tak veliký, že zasáhl i přes špatná čísla. Mike Donais se domnívá, že hráčům nejvíce vadí, když prohrají v jediném kole. K tomu směřuje i strategie Blizzardu, který se snaží potlačovat OTK decky a velice uvážlivě přistupuje k jejich příčině – Charge efektům.
Tabulka winratu jednotlivých decků na turnajích k 9. září 2015 (zdroj: LiquidHearth)
Redakce DailyDot požádala o vyjádření k tomuto tématu i specialistu na Warriora, jímž je Brian "Th3 RaT" Courtade, který mimo jiné trénoval vítěze letošního Blizzconu – Ostkaku. Podle něj Donais pozapomněl zvážit podstatnou věc, která se k Patron Warriorovi váže, a to je jeho vysoká náročnost na skill hráče. Patron Warrior téměř postrádal RNG element, a proto mohl být při správném použití velice konzistentní. Ovšem ovládnutí tohoto decku vyžadovalo důkladný trénink a zkušenosti s jednotlivými matchupy, což většina hráčů neměla. Proto hráči, kteří se Patron Warriorovi dlouhodobě věnovali, měli o desítky procent lepší winrate, než jsou průměrná čísla předložená Donaisem. Například Xixo zakončil zářijovou sezónu na 2. místě Legend ranku s úctyhodným 75% winratem na Patron Warriorovi. Ostkaka měl na turnajích 71% winrate s Patron Warriorem.
Mike Donais (vlevo) a Brian "Th3 RaT" Courtade
Jak Donais tak Th3 Rat se shodují, že popularita tohoto decku nepramenila v jeho oslňujícím winratu, ale spíše v pocitu, jakým se hrál. Jako jeden z mála decků postrádal RNG element a za případnou prohru jste tak mohli obviňovat pouze sami sebe. Naopak vítězství bylo daleko větší odměnou, jelikož jste ho dosáhli svým skillem, měli jste pocit, že jste skutečně přehráli soupeře. Navíc k tomu přidejme častý časový pres, který přináší epická vítězství i epické faily, a můžeme opravdu věřit, že Patron Warrior byl velice zábavný deck. Avšak pohled z druhé strany stolu byl naprosto odlišný. Většina decků v Hearthstone je založena na interakci se soupeřem. No, Patron Warrior zrovna interaktivní nebyl. Představte si dítě, které neustále šťouchá do svého kamaráda, aby si šel hrát, a ten se po chvíli otočí a dá mu pěstí do nosu. Tak asi probíhala interakce s Patron Warriorem. Jako jeden z těch, co si chtěl hrát, je dobře, že je konečně pryč.
Zdroj: DailyDot (rozhovor s Donaisem), DailyDot (rozhovor s Th3 Rat)
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
sheva 03.12.2015 12:21
Patroni pro me osobne problem nikdy nebyli, naopak jsem je potkaval rad, protoze jsem vedel, ze hraci na me urovni (+-rank 3) ho nebudou hrat optimalne. Narozdil od v soucasne dobe pomerne dominantniho Secret paladina, ktery je easy a kdyz mu vyjde krivka tak je tezko k porazeni. Ja s nim sice mam bilanci dobrou, ale jen proto, ze na nech techuju, tim padem mi klesl winrate celkovy, protoze se mi logicky zhorsily jine matchupy..
Waldo 03.12.2015 08:07
Nerfnutý bol viac menej správne, áno bol to deck one turn kill , ktorý bol otravný a často a moc hraný preto ma prekvapila tá štastika. Na druhú stranu má Th3 RaT má pravdu, nakoľko Patroni neboli ľahký deck na skill hráča. Taký napr. Face Hunter ( čím nechcem ten deck nijako znevážiť ) je na skill omnoho ľahší. Preto s ním maximálne súhlasím. Patroni boli na hranie náročnejší ale nepotrebovali žiadnu RNG pomoc a to bola práve jeho sila
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet