Po menší pauze se seriál meta reportů vrací na náš web! Napište nám do komentářů svůj názor na tento nový formát!
Představení
Po dlouhé době se vracíme s pravidelnou sérií meta reportů! Omlouvám se všem, kterým tento seriál chyběl, nicméně jsme zpět s mnohem podrobnějším rozborem všech možných i nemožných balíků, které na ladderu můžete potkat! Nezapomeňte, že tento report rozhodně není žádný návod jak vyhrávat. Zkoušejte si všechno sami, zjistěte, co vám sedí a hrajte podle sebe.
Vysvětlení kategorií
1. kategorie - Tady se nachází ty nejlepší decky na ladderu. Jsou kvalitně postavené, případně mají nějaká šílená komba a vzájemnou synergii, aby ovládly současnou metu. Prohra proti takovému balíku na ladderu vám většinou přijde nefér, nebo je soupeřův deck až moc silný.
2. kategorie - Tady jsou decky dostatečně kompetitivní na to, aby mohly něco vyhrát. Tyto balíky většinou ztrácí v některých základních parametrech, jako je potenciál vrátit se zpět do hry, kterou prohráváte, nebo třeba jen card draw. Pokud do těchto balíčků zařadíte karty jen kvůli zlepšení match-upu s nějakým balíkem první kategorie, začnete ztrácet proti ostatním z této kategorie a situace většinou nikam nevede. Věta "Mít více času, tak tu legendu udělám." pochází právě od hráčů hrajících tyto decky.
3. kategorie - Na tyto balíky se na ladderu často zapomíná, nicméně jsou velmi důležité pro udržování rovnováhy v současné metě. Většinou se decky tyto kategorie považují za průměrné, protože mají pár dobrých match-upů, což má samozřejmě na metu na ladderu vliv. Nejsou špatné, ale nejsou nijak zvlášť působivé. Jedním z důvodů může být to, že meta jednoduše nepodporuje jejich silné stránky.
4. kategorie - Skladiště pro všechny decky, na kterých už vůbec nezáleží. Tohle je kategorie pro všechny nekonzistentní a špatné balíky, nebo prostě pro ty, co jsou v důchodu. Chybí jim základní věci, které jsou potřeba pro správně fungující deck. Jednoduše řečeno tyto balíky na ladderu neuvidíme, protože nejsou schopné konkurovat jiným. Ať jen nekritizujeme, balíčky z této kategorie jsou funkční, a jejich výsledky mohou být ty nejsilnější a nejdivočejší, které kdy uvidíte. Některé se mohou dostat i do legendy, ale na těch nejvyšších příčkách je rozhodně nečekejte. S každým takovým balíkem musíte mít nahráno nespočetné množství her, kvůli správnému pochopení všech karet a jejich funkčnosti. Největší výhodou těchto balíků je překvapení, které vám může přinést rychlé výhry!
Shrnutí balíků na ladderu pro tento týden
1. kategorie - Oil Rogue, Midrange Hunter, Fast Druid, Face Hunter, Mech Mage
2. kategorie - Control Warrior, Midrange Shaman, Midrange Paladin, Control Paladin, Demon Control Warlock
3. kategorie - Handlock, Aggro Mech Shaman, Ramp Druid, Mech Druid, Control Priets, Freeze Mage
4. kategorie - Zoolock, Fatigue Mage, Token Druid, Combo Warlock, Demon Handlock, OTK Warrior, Tempo Rogue, Control Mage, Mech Rogue, Pirates Rogue, Giants Hand Mage, Aggro Mage, Beast Hunter, Aggro Paladin, Aggro Warrior, Echo Tempo Mage, Echo Giants Mage, Murloc Warlock, Hobgoblin Druid, Ah Ha! Miracle Rogue, Fatigue Druid, Demonlock, Malygos Shaman
Známe balíky, které ještě nebyly zařazeny - Burst Shaman, Mech Zoo, Beast Druid, Midrange Shaman, Mech Warrior
Týdenní rozbor mety
Tento týden jsme mohli vidět spoustu turnajů, což je nejen prospěšné pro další rozvoj HS scény, ale i pro všechny fanoušky této skvělé hry. Balíky, které jsme tam mohli vidět, jasně ukázaly svou sílu mimo ladder. Kromě toho jsme zjistili, jaké balíky preferují různí pro hráči.
Dá se říct, že se meta po nerfu Undertakera minulý měsíc více méně stabilizovala. Sedm z devíti hrdinů teď má minimálně jeden stabilní decklist, Dostali jsme se do bodu, kdy končí všechen zmatek z GvG a v každém balíku vždy vidíme 30 stejných karet s rozdílem 1-2 karet podle preference hráčů. Hráči však nedoceňují, jakou skvělou práci Blizzard se svým posledním rozšířením odvedl. Většinou hrdinů je teď vyrovnaných, pouze Priest a Shaman zůstali trochu pozadu. Když to srovnáme s časy před GvG, rozdíly v síle mezi různými hrdiny/decky je podstatně menší. Například Paladin byl před vydáním GvG téměř nehratelný, ale teď je vše jinak a každý hrdina má na turnajích své zastoupení.
Sestava Rogue, Hunter a Mage zažila v tomto týdnu změnu. Mage ustoupil nově oblíbené Fast verzi Druida. Společná vlastnost všech balíku z první kategorie je to, že dokážou vyhrát i proti tomu, co je counteruje. V tomto jednoznačně vede Rogue, a proto je stále na prvním místě. Druid se vrátil díky své všestrannosti a schopnosti porážet právě tyto decky.
Většina balíků z druhé třídy je tady zaseknutých, protože nemají schopnost ve hře jednoznačně dominovat, nebo z daných situací vyhrát. Mají nějakou sílu, nicméně na decky první kategorie ztrácí v konzistenci co se počtu výher (winstreaků) týče. Třetí kategorie se prostě a jendoduše do mety nehodí. Freeze mage je toho příkladem. Pokud proti němu prohrajete je to pravděpodobně díky kombinaci překvapení, kvalitám vašeho soupeře, nebo prostě staré známé RNG.
A jako již tradičně, se začátkem nové sezóny se na ladderu objevují i troll decky, protože lidé experimentují a zkouší něco nového. Blackrock Mountain bude určitě zajímavé rozšíření mety, ale necháme si své nadšení až do doby, kdy vyjde.
No a na konec, všem doporučuji zkoušet nové věci, protože přesně takto vzikají věci jako je Midrange Hunter. V prvních dvou týdnech přistupujte k ladderu jako k aréně, hrejte okolo všeho, protože karty, které se nikdy nikde nevidí můžou být právě to, co vás položí na lopatky.
Tabulka match-upů
Níže se můžete podívat na tabulku se všemi match-upy. Čísla v tabulce ukazují počet výher z 10 her(5 výher znamená, že match-up je vyrovnaný). Může se to však měnit podle vašich verzí balíků. Odstíny barev znamenají sílu daného match-upu. Tmavší je spíše jednostranné, světlejší je neutrální.
Podrobný přehled decků
Týdenní meta report #19 |
|||
Balík |
Vysvětlení |
Co přidat? |
Poznámky |
První kategorie |
|||
1. Oil rogue |
Schopnost Rogue zabít svého oponenta někdy i v jednom jediném kole není nic, čemu se můžeme smát, obzvláště po přidání karty Tinker´s Sharpsword Oil. Spolu s Assassin´s Blade, Blade Flury a dalšími vytváří silné komba při čištění boardu. To dovoluje Rogunám nejen vyhrát proti control a midrange match-upům, ale i proti aggru jako je Hunter/Mech Mage, což z nich dělá silný a konzistentní balík. |
Osobní preference: +1 Southsea/ -1 Faseer Proti aggru: Sludge Belcher, Antique Healbot Proti controlu: Dr. Boom, Sludge Belcher, Harrison Jones Proti Hunterům: Southsea Deckhand, Ironbeak Owl, Kobold Geomancer |
Jak řekl Reynad, Rogue ja tak silná, protože dokáže porazit i svůj counter. Pokud Rogue použije Preparation + Sprint ve čtvrtém kole proti control balíku, je mnohem jednodušší celou hru vyhrát, protože tím získáte navíc 2 karty. Proti aggru stačí Thalnos + Backstab, SI Agent, Fan of Knives, Blade Flurry k úplnému vyčištění boardu. Proti midrange a control soupeřům, použití Sapu pro ně dělá hru téměř nevyhratelnou. Southsea Deckhand své využití taky najde, převážně však s Mech Magem a Hunterem. |
2. Midrange Hunter |
Rychlé hry díky nízké manové křivce a agresivnímu stylu hraní. Zatímco není tak agresivní jako Face Hunter, Midrange Hunter získá výhodu na boardu v začátcích hry a jakmile je soupeř dostatečně nízko se životy, prostě ho zabije. Silný balík proti všemu, co můžete potkat + nové verze vám dovolují vést ještě více vyrovnané bitvy s control balíky. |
Proti aggru: Explosive Trap, Glaivezooka
|
Pořád silný a stabilní balík. Jako obvykle, Freezing Trap funguje jako efektivnější Sap, protože ji můžete získat z Mad Scientisty. Další věc je Savannah Highmane, nejefektivnější minion celé hry, kterého můžete ještě podpořit třeba takovým Kill Commandem/ Houndmasterem k ukončení hry. Síla decku je jasně vidět. |
3. Fast Druid |
Zatímco Fast Druid je pomalejší než Mech Druid, vynahrazuje to silným match-upem s Warriorem, což Mech verze rozhodně nemá. Jeho win ratio se pohybuje okolo 70/30. To ale není vše, dá se s tím hrát i proti jiným controlům, jako je Handlock.Jediný problém nastává, pokud na začátku nemáte Innervate nebo Wild Growth.Obecně vzato, váš nejhorší match-up je v této metě minimálně decentní. S Wild Growth, Innervate a dobrou rukou máte šanci porazit cokoliv, což je hlavní síla decku. |
Proti Hunterům:
|
Midrange Druid byl přejmenován na Fast Druida. Do první kategorie se dostal kvůli „neschopnosti“ jiných decků vypořádat se s Wild Growth ve druhém kole. Jediný balík, který dokáže tuhle play potrestat, je Face Hunter. Na druhou stranu Innervate Keeper dokáže na místě hru vyhrát. Popularita Druida vzrostla i na turnajové metě. Jsou hráči, kteří jsou dobří díky topdecku Wild Growthu, s čímž se nedá nesouhlasit, nicméně Druid má spoustu zdrojů i bez toho. Mind Control Tech může bez nejmenších potíží vyhrát prohranou hru, pokud vám Wild Growth nepřišel proti aggru. Proti controlu Fast Druid dokáže vytvořit silný tlak a hrozba komba je tak velká, že vaši soupeři kolem něj hrají, i když ho zrovna nemáte. |
4. Face Hunter |
Velmi rychlé hry díky podstatě balíku. Pokud vám to dobře přijde, dostáváte v podstatě výhry zadarmo. Tím jsme se dostali rovnou k hlavní nevýhodě. Pokud vám to přijde špatně, a váš soupeř má ruku alespoň průměrnou, pravděpodobně prohrajete. |
Proti aggru: |
Face Hunter zůstává nejlepší odpovědí na Midrange Huntera. Jeho matchup proti Warriorovi se také zlepšil, protože nemůžou použít Fiery War Axe proti vašim Worgenům. Bohužel je to jen malá výhoda a Warrior zůstává špatným match-upem, i když už ne tak jednoznačným jako tomu bylo doposud. Další silný deck proti Face Hunterovi je Priest, ale ten se skoro nehraje, takže Face Hunter na ladderu rozhodně zůstane. |
5. Mech Mage |
Mech Mage má schopnost být aggro, tempo a midrange v tu samou chvíli. Díky silné křivce a možnosti získat tempo ve velmi brzké fázi hry díky Mechwarperům, můžete hrát agresivně a používat vaše kouzla k držení board controlu nebo ukončení hry. Využití Mad Scientisty spolu s Mirror Entity vám dovoluje nabrat ještě větší tempo tím, že donutíte hrát soupeře to, co nechce. Dokonce i později, využití Dr. Booma a Antonidase + Spare Part vám dává vysoké šance na vítězství. |
Proti aggru: |
Mech Mage se momentálně nachází na posledním místě decků z první kategorie, ale není se za co stydět. Mirror Entity je samo o sobě silné, nemluvě o tom, že jej můžete dostat zadarmo z vašeho miniona. Hráči experimentovali s Unstable Portaly, ale do Mech Mage se nehodí. Standardní decklist je ten nejstabilnější. |
Druhá kategorie |
|||
6. Control Warrior |
Levné removaly v podobě kouzel/zbraní a hromada armoru je to, co dělá Warriora silným proti aggro/tempo balíkům. I ve slabějších match-upech je to kolem 40% pro Warriora. Největší slabina je Druid, ale to jsme si již řekli. Warrior je konzistentní deck proti čemukoliv jinému, nicméně v našem seznamu se pořád propadává, díky již zmíněným Druidům, a také Big Game Hunterům. |
Alternativní volby: |
Warrioři začali měnit své silné legendárky, jako je Alexstrasza, za karty spíše do midrange. Důvod je naprosto jednoduchý. Zatímco Alexstrasza je silná proti ostatním control deckům, tak proti těm z první kategorie nemá téměř žádné využití. Jediná naděje je pro Warriory jejich převaha v match-upu s Rogue, ale ani tohle není jednoduchá výhra. |
7. Midrange Shaman |
Shaman patří mezi balíky, které byly vždy stabilní a silné, díky schopnosti fungovat jako midrange, tempo a late game deck. Má kouzla i miniony stavěné k tomu, aby na začátku hry získal a následně udržel board. To platí i v pozdním stádiu hry , díky Hexům a Fire Elementálům. Nicméně základní nedostatek decku je možnost prolíznutí karet, což je klíčové při snaze board udržet. Další nevýhodou je slabý match-up s Face Hunterem a o Priestovi nemluvě. |
Osobní preference: |
Přejmenován na Midrange Shamana. Bohužel, patří mezi ty méně oblíbené. Spolu s Priestem je hodně hráči odsuzován jako nejhorší hrdina vůbec. Jejich hlavní problém je to, že většina karet je spíše situační než cokoliv jiného. V praxi to znamená, že buď máte vždy perfektní odpověď, nebo nemáte co hrát. |
8. Midrange Paladin |
S vydáním GvG se Paladin stal nejen populárním, ale i velmi silným. Dokáže fungovat jako tempo, midrange a control balík najednou díky silné křivce a užitečným kartám. Zatímco udržujete board díky kartám jako Sylvanas, Dr. Boom a Tirion, dokážete také diktovat začátky hry díky novým kartám, jako jsou Shielded Minibot, Muster for Battle a Piloted Shredder. Chybějící Equality však čas od času zabolí v match-upech jako je Handlock, nicméně síla vašich minionů vám dává šanci proti všemu, co na ladderu potkáte. |
Proti aggru : |
Rogue doslova terorizuje jakoukoliv verzi Paladina. Neexistuje proti nim téměř žádný counter, protože váš styl hry Rogue prostě přehrává. Paladinové nemají žádný překvapivý burst, což je hlavní důvod jejich problémů. Dokonce i s Harrisonem a Loathebem prohrávají proti silnějším deckům. Naštěstí pro ně, nemají špatný match-up proti Druidům a Midrange Hunterům. |
9. Control Paladin |
Zatímco Midrange Paladin je teď trochu jiný deck než control verze a taky silnější, Control Paladin si šak zaslouží své vlastní místo. Karty jako Muster/Quartermaster a Shielded Minbot zůstávají, přírůstky jsou Equality, Lay on Hands, Kel´Thuzad nebo třeba Cairne, což vás zvýhodňuje proti ostatním control balíkům jako je třeba Handlock/Warrior. |
Proti aggru: |
Pořád slabý proti Rogue, ale na druhou stranu s větší šancí proti Midrange Hunterům se silným board clearem. Nicméně tyto board cleary jsou často velmi neefektivní. Control Paladin exceluje v boji proti ostatním control balíkům, díky síle Equality a minionům obecně. Pokud se však meta rapidně nezmění, obávám se, že Paladina brzo najdeme až ve třetí kategorii. |
10. Demon Control Warlock |
Demon Control Warlock je jeden z těch novějších balíků na scéně. Celkově se jedná o velmi solidní deck, který zatím vypadá velmi silně v současné metě.S přítomností early minionů jako je Zombie Chow, Haunted Creeper nebo Nerubian Egg a hromadou removalů, Demon Control Warlock dokáže ovládnout board od samého začátku hry jak proti aggru, tak i pomalejším deckům.Pokud získáte tu správnou value z Voidcallera, váš duel se automaticky mění v auto-win. |
Proti controlu: |
Tento deck se stal docela populárním, a nachází se ve druhé kategorii převážně díky kombinaci Voidcallera s Jaraxxusem, Mal´Ganisem a Doomguardy. Protože Warlock má zabudovanou schopnost prolíznutí karet, Voidcaller může velmi lehce přerůst do ¾ těla s deathratllem: summmon a 9/7, 3/15, or 5/7 charge. Hodnota, kterou tato karta přináší může sama o sobě vyhrávat hry. Samozřejmě nesmíme pominout i jiné prostředky jako třeba zatauntovaný Nerubian Egg a podobně. |
A jako poslední je tady věc, která se snad v žádném meta reportu nezmění, a to je názor profíka. Dnes se nám tady představí člen týmu Fearless Sharks a poslední vítěz offline části Fujistu Ligy – Emppu!
Empuův názor na metu
"Meta jsou Facehunteři, kteří jsou regulováni Warriory, kteří dostávají rekt od Druidů. Celkem často můžete narazit i na Paladiny, těch je tam taky dost. Sem tam se objeví Mech Mage, který šel v poslední době do ústraní a už se tak moc nehraje. To samé se dá říct o Demonlockovi. Občas povstane nějakej Shaman, aby se podíval, jak Hearthstone vůbec vypadá, nicméně je okamžitě zašlapán do země. Meta se mění každou chvíli, protože pokaždé, když se objeví nějaký dominantní deck, tak další věc v pořadí je snaha vyvinout na něj counter. Osobně se pořád na ladderu držím Mech Mage."
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
lojza 09.03.2015 19:34
shevo777 09.03.2015 19:29
tommystankov 09.03.2015 16:03
Pekna prace, urcite at autor pokracuje v tomhle vycerpavajicim stylu. Hlavne at to pokracuje
Alandus 08.03.2015 22:41
fridrychca 08.03.2015 19:41
A prečo tam nieje deathrattle shaman ? Alebo ono sa to nepočíta ako solídny deck, alebo je tu pod iným menom O.o?
lojza 08.03.2015 14:06
Hmm...hraju pro srandu frost maga, s doomsayerama, Alextrazou a Iceblockama a jediny co nedam je control warior kvůli armoru, jinak proti mechmage mam tak 90% a proti hunterum tak 80% na vyhru:-) A btw jsem s necim podobnym videl zivy stream a manik se pohyboval v top100 v legendary.
login 08.03.2015 13:48
Super. Tenhle formát meta reportu mi příjde mnohem lepší.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet