Včera ve večerních hodinách probíhalo Q&A od vývojářů Bena Brodea a Mike Donaise. Jejich odpovědi jste mohli sledovat na Twitch TV, a pokud jste nemohli být u toho, níže naleznete shrnutí otázek a odpovědí v češtině.
Q: Jaké máte plány s Hearthstone na rok 2017?
A: Tým se nám úspěšně rozšiřuje. Doufáme, že to povede k lepší komunikaci s komunitou než doposud a že lépe rozhodneme o malých detailech, které zvýší kvalitu. Vytvořením Wildu jsme získali spoustu nových zkušeností. Více se na něj zaměříme, můžete tak čekat více nových vychytávek do budoucna.
Je tu také hodně otázek ohledně Arény. Můžeme vám říci, že ještě tento týden bude vydán článek o změnách, které se chystají na Arénu.
Q: Jaký je váš názor na healovací karty u všech povolání?
A: Healování může být velice důležité, protože dokáže narušit rozehranou hru. Reno odvedl skvělou práci, ale pokud by zde zůstal delší dobu, bylo by to špatné pro hru samotnou. Jinak ale nemáme v plánu přidávat healovací karty mezi neutrální. Naopak máme v plánu přidat jich více pro povolání, která se zaměřují na léčení.
Q: Co nějaké buffování karet v budoucnu?
A: Je důležité, aby nějaké procento karet z Classic setu bylo v balíku. Buffování karet se nám nezdá jako logické řešení. Spíše bychom je přidali do rozšíření, aby se objevily v balících a časem byly odsunuty stranou. Což znamená, že můžeme udělat silnější verze starých karet.
Q: Plánujete spuštění testovacího serveru?
A: Ben se obává, že by se obsah dostal ven příliš brzy a testovací server by mohl mít časem problémy. Myslíme si, že by v podstatě mohl vzniknout server pro testování nadcházejících změn, ale to je asi vše.
Q: Můžete se podělit s vaším procesem vytváření nového obsahu?
A: Na každém rozšíření pracujeme kolem 8 měsíců - 4 měsíce pro návrh a 4 měsíce pro dokončování. Dostáváme hodně zpětné vazby, že tato karta za jednu manu je příliš silná a musíme se tím v budoucnu zabývat. Dopředu vůbec nevíme, jak silné karty budou při interním testování. Rádi uděláme 8/10 karty, ze kterých se nakonec některé stanou 9/10 a jiné 7/10. Některé karty mohou zase více podporovat určitý typ hry.
Pozn. redakce: o tomhle jsme vám psali již v době Blizzconu.
Q: Můžete nám říci něco o Rogue a jejím nerfem Stealthu a Comba?
A: Stále experimentujeme s možností většího zaměření na Deathrattle/Stealth či "chytré triky". To druhé nám přide jako lepší, na což bychom se chtěli do budoucna více zaměřit.
Q: Byly zde i jiné karty k nerfnutí kromě Spirit Claws a Small-Time Buccaneera?
A: Ano. Přemýšleli jsme také nad některými kartami z Classic setu, ale místo toho zaujmou svou pozici v Hall of Fame. Karty, které se již brzy přesunou do Wildu, nejsou moc dobrou volbou k nerfu. Je tu více vhodných kandidátů, ale počkáme, co se stane po rotaci. Radši trochu zariskujeme a případně uděláme další nerfy později než to přehnat hned na začátku. Takový Gadgetzan Auctioneer je jedna z karet, jež málem skončila taktéž v Hall of Fame.
Q: Jaké jsou cíle změn ladderu, které se blíží?
A: Již jsme oznamovali, že přidáme tzv. ranked floor (záchytné body) - 5, 10, 15. Je to dobré vylepšení, ale můžeme udělat více. Víte, většina hráčů se pohybuje kolem ranku 20. To znamená, že matchmaking je zde mnohem horší, protože je tu více rozdílných hráčů. Pokud máte rank 12, jste jeden z nejlepších hráčů ve hře v porovnáním s čísly na ranku 20. Nechceme zase udělat hru příliš jednoduchou, abyste dosáhli lehce Legendy.
Q: Proč byl Power Overwhelming vybrán mezi karty do Hall of Fame?
A: Warlock je jako povolání velice silný a má spoustu burstu. Stále je tu možnost použití Leeroye a Soulfiru, ale je to větší risk. Tento krok přinese nové alternativy.
Q: Přemýšleli jste nad vydáním pokročilých deck receptů?
A: Komunita má spoustu takových balíků, které jsou ať už šílené, nebo unikátní. Lidé přišli s balíky, které měly vysoký winrate, takže nic takového není potřeba.
Q: Jakou reakci jste čekali od komunity při oznamování roku mamuta (Year of the Mammoth)?
A: Všichni, kdo doufali v nějaké změny ve Standard módu, jsou celkem spokojení. Samozřejmě jsou tu hráči, kteří by rádi viděli změny také ve Wildu. Na to se chceme zaměřit v budoucnu.
Q: Máte v plánu udělat něco s combo decky?
A: Mike Donais miluje combo balíky, ale je důležité mít balíky každého typu. Každé rozšíření se snažíme přidat karty, které mají potenciál být součástí combo balíků. Samozřejmě se snažíme vyvarovat kombinacím, které dokáží uštědřit 30 poškození v jednom kole. Chceme spíše kombinace, díky kterým získáte výhodu nebo zažijete více zábavy.
Q: Máte v plánu uveřejňovat umístění hráčů ve Wildu na oficálních stránkách, jako tomu je u Standardu?
A: Ano a již velice brzy!
Q: Máte pocit, že jsou prodlevy ve vydávání nových rozšíření dobré?
A: Jedním z důvodů, proč chceme vydávat rozšíření 3x za rok, je právě ten, abychom nechali vždy aktuální rozšíření déle čerstvé. Mean Streets balíky jsou dle našeho názoru více vybalancované, ale to samé se nedá říct o metě. Proto přemýšlíme nad způsoby, které budou prospěšné pro všechny.
Q: Bude někdy způsob, jak si zakoupit staré balíky karet?
A: Ano, pracujeme na tom a taktéž na možnosti přinést starý obsah znovu do hry.
Q: Budete dělat Heroic obtížnost v některém z následujících rozšíření?
A: Tento rok bohužel ne. Místo toho zvýšíme obtížnost některých misí. Nové rozšíření díky tomu nebude jen procházkou růžovou zahradou, ale bude to i pro vás větší výzva.
Q: Tři expanze za rok vypadá, že chcete udělat Hearthstone dražší. Je to tak myšleno?
A: Rozšení mají přinést především zábavu. Hearthstone je F2P hra a je nezbytné, aby hráči mohli hrát hru opravdu zdarma. Diskutujeme nad tím, že bychom dávali více balíků hráčům, něco jako Brawl nebo Questy. Určitě nějaké balíky obdržíte během plnění single player částí v následujících expanzí.
Q: Plánujete zvrátit nerf Blade Flurry/Molten Giant a dát je do Hall of Fame?
A: Ve Wildu existuje spousta možností, jak dát burst damage (což dělá Handlocka méně silného), takže se tu bude Molten Giant cítit dobře. Blade Flurry je zcela jiný případ, mohl by se stát příliš silným, kdybychom ho vrátili zpět.
Q: Jak se budete rozhodovat v budoucnu, které karty nerfnout a které přesunout do Hall of Fame?
A: Žádná přísná ani zvláštní pravidla. Pokud by zde měla být karta, která by nějak zvlášť narušovala balance Wildu, bude nerfnuta.
Q: Máte v plánu přidat nebo vytvořit více Classic karet?
A: Určitě se na to časem podíváme, ale nyní neplánujeme nic takového. Shatter je třeba příklad karty, které by mohla být přidána do Classic setu a nahradit tak Ice Lance.
Q: Které staty mají velký vliv na rozhodnutí, které karty budou v Hall of Fame?
A: Nejen staty. Třeba Azure Drake byl hrán v historii Hearthstone velice často. Když se podíváte na karty za 6 - 8 many, věci jako Ragnaros budou vždy v úvahu a budou omezovat hraní jiných karet.
Q: Budeme schopni disenchantnout Hall of Fame karty a dostaneme tak plný počet Dustu?
A: Budete je moci rozložit za normální cenu. Ben si myslí, že Wild bude tento rok mnohem lepší než předchozí. Máme v plánu se mu více věnovat.
Q: Budou karty z Hall of Fame vyrobitelné nebo v balíčcích?
A: Již nebudou přítomny v balíčcích, ale budou vyrobitelné.
Q: Kdy dojde k rotaci šesti klasických karet a kdy bude proveden nerf?
A: Nerfovat budeme na konci tohoto měsíce. Rotace karet přijde s dalším rozšířením, což je stále daleko.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Strawney 26.02.2017 12:24
Někdo mi říkal že když si nyní vycraftím Ragnarose nebo Sylvu a potom odejdou do Hall Of Fame dostanu za ně zpátky všechny dusty a ještě si je k tomu budu moct nechat je to pravda?
Jerryky 26.02.2017 13:46
Bohužel ne. Získáš normální počet Dustu, vyjádřili se taky vývojáři dokonce v tomto interview.
Budlog 23.02.2017 22:02
A čo je to to Hall of Fame ? ? ?
Jerryky 25.02.2017 19:09
Hall of Fame znamená, že karty půjdou hrát pouze ve Wildu.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet