Úvod
Dnes jsem si pro Vás připravil preview decku, s kterým jsem dosáhl Legend ranku. Hned úvodem bych rád předeslal několik informací. První je, že se samozřejmě nejedná o mnou vymyšlený deck, jde o klasického Control Druida. Já osobně jsem se prvně inspiroval u Savjze, ale tento deck je dnes již velmi rozšířený. Za druhé, i přesto, že jsem dosáhl Legend ranku, se nepovažuji za nějakého super hráče, moje zkušenosti s karetními hrami jsou prakticky nulové, hraji pouze Hearthstone. To píši proto, že nechci, abyste tento článek brali jako nějaké zaručené pravdy, chci Vám jen přiblížit některé mechanismy. Jde pouze o můj osobní pohled na deck a celou hru. Rozhodně věřím, že je spousta lepších hráčů, kteří by mohli napsat daleko lepší rozbory. Jako u každého Control decku jde samozřejmě o kontrolování boardu a už je téměř tradicí, že každý kvalitní Control deck má nějaký „finisher“ - způsob jak ukončit hru. Stejně tak je tomu i zde, kde máte Force of Nature + Savage Roar kombo. Tím jste schopní udělat 14 damage prakticky z ničeho.Rozbor karet
Innervate – Jde o velmi všestrannou kartu. V Control matchupech může poskytnout důležité tempo například v podobě vyložení Yetiho v prvním kole s přičiněním Coiny. Proti agresivním deckům je skvělým způsobem jak brzo vyložit klíčové Taunty. Obecně si myslím, že Innervate je velmi silný early game a s přibývajícími koly jeho účinek slábne. Wrath – Výborný a poměrně levný removal. Spoustu hráčů může svádět k nadměrnému užívání 1 dmg volby na 1 health miniony. Pokud to situace dovoluje, preferuji je zabíjet pomocí hero ability a Wrath si pošetřit na silnější. Ancient Watcher – 4/5 za 2, value z této karty přímo sálá. V kombinaci s Keeper of the Grove jde o velmi silnou kombinaci. Proti pomalejším deckům miluju coinout Ancient Watchera v prním kole a v druhém Innervate + Keeper of the Grove. Samozřejmě se jedná o extrémní situaci, které málokdy docílíte, ale mít na boardu 4/5 a 2/4 miniony v druhém kole reprezentuje sílu Ancient Watchera a Innervate. Pokud nemáte zrovna po ruce Silence, jsou v decku další 4 možnosti, jak ho „aktivovat“ – dát mu Taunt. Bloodmage Thalnos – Zde asi není moc co komentovat. Spell power za 2 many s draw bonusem. Swipe v kombinaci s touto legendárkou může být pro aggro decky ničivý. Bloodmage se v krajních situacích dá vyložit i samostatně kvůli prolíznutí karty. Sunfury Protector – Slouží v decku zejména k poskytnutí Tauntu, ale za jistých podmínek se nemusíte ostýchat s ním jít ven i bez něj. Sunfury je například dost silný 2 drop proti Hunterům, kde zabíjí všechny 1 dropy a přežívá. Savage Roar – Jasný finisher tohoto decku. Zřídkakdy ho použijete jinak než v kombinaci s Force of Nature. Výjimkou můžou být situace, kdy opravdu potřebujete vyřešit situaci na boardu, nebo máte-li natolik silný board (několik minionů), že můžete docílit lethalu i bez použití Force of Nature. Big Game Hunter – V první řadě slouží jako removal, jeho nejoblíbenějšími cíly jsou Ragnaros a Gianti – zabít Handlockovi Mountain Gianta ve čtvrtém kole a k tomu získat 4/2 miniona je neskutečně silná hra z hlediska tempa. Ale stejně jako Sunfury se dá zahrát i bez použití jeho Battlecry, pokud za nějakého důvodu cítíte potřebu miniona na boardu. 4/2 za 3 many pořád není nejhorší. Harvest Golem – Bez debat nejsilnější 3 drop ve hře. Za cenu 3 many dostáváte prakticky 4/4 staty. Zde asi není moc co komentovat. Swipe – Dalo by se říci, že Swipe je pro Druida ikonickou kartou. Každý Arena Guide nebo Tier List vám řekne, ať berete Swipe v areně, kdykoliv je to možné. A na svojí síle neztrácí ani v constructed. Swipe je Vaší nejsilnější zbraní proti aggro deckům, ale dokáže zatopit i Control protivníkům. Jeho použití je dost komplikované a správné či špatné zahrání může změnit vývoj celé hry. Chillwind Yeti – Když jsem začínal Hearthstone hrát, vůbec jsem nechápal, co je na této kartě tak silného. Vždyť nic nedělá. Ale ona právě dělá! Yeti je podle mého nejsilnější neutrální (možná i úplně) 4 drop. Jeho síla tkví ve skvělém tradování, kdy se často díky jeho statům dostanete do situací, kde ho vyměníte za soupeřovy dvě karty. Defender of Argus – Podobný scénář jako u jeho kolegy Sunfuryho. Až 2 Taunty, které s sebou Argus přináší, bývají zlomovým okamžikem při hrách proti Aggro deckům. Nicméně mi už Argus nepřijde tolik hratelný samostatně, jako jsem to zmiňoval u Sunfuryho. Je dost závislý na Vašem boardu. Keeper of the Grove – Nejlepší přítel Vašich Ancient Watcherů a zároveň postrach soupeřovic agresivních plánů. Nejefektivnější je samozřejmě možnost Silencu Watchera, ale ideální scénář je i zabití např. Knife Jugglera. Opět velmi všestranná a užitečná karta, která přijde vhod prakticky v každém matchupu. Druid of the Claw – Zřejmě moje nejoblíbenější karta u Druida - 4/6 s Taunt za 5 many je něco úžasného. Navíc přináší i druhou variantu, 4/4 s Charge, které použijete méně častěji, ale o to může být zranitelnější. Například velmi vhodný cíl může být Nat Pagle nebo Flametongue Totem. Taky se samozřejmě jedná o Charge, který můžete posílit Savage Roar. Přihodily se mi i situace, kdy zkopírování Charge pomocí Faceless Manipulatora mi vyhrálo hru. Faceless Manipulator – Další všestranný pomocník. Ideální scénář je zkopírování některé z našich legendárek (Cairne, Ragnaros), ale samozřejmě těch soupeřových. Ale jak jsem se zmínil výše, dá se použít v kterékoliv situaci. Například může poskytnout další klíčový Taunt proti aggru. Force of Nature – Druhá z klíčových karet pro ukončování her. Tuto kartu opravdu nechcete zahrát pro obranné účely – prakticky si tím znemožňujete ukončení hry, ale občas to situace prostě vyžaduje a vy nemáte jinou možnost. Cairne Bloodhoof – Moje současně nejoblíbenější legendárka. Jeho sílu popisovat nemusím, už jsem se vyjádřil u Yetiho a Cairne je jeho silnější bráška. Nicméně je potřeba zmínit, že tato karta je velmi snadným cílem pro Silence a je potřeba s touto hrozbou počítat. Nepříjemný je samozřejmě i hard removal jako Polymorph, aktuálnější je spíše Hex. Zas tolik nám nevadí removal, které zabíjejí (Siphon Soul, Assasinate, Execute), protože stále dostaneme 4/5. Z toho důvodu je Cairne poměrně odolný i vůči Brawl. Black Knight – Další legendárka, která může kompletně změnit vývoj hry. Je velmi užitečná zejména v Druid a Handlock matchupech, naopak proti Control Warriorům je prakticky nehratelná. Ancient of Lore – Náš hlavní zdroj karet. 5/5 s dvěmi kartami jako bonus je něco úžasného. Navíc jak už to u Druida bývá, má tato karta i zadní vrátka v podobě healu – 5 životů proti aggro soupeřům může být rozdíl mezi výhrou a prohrou. Ragnaros the Firelord – Trošku kontroverzní karta, které není všemi uznávaná pro jeho RNG povahu – zdravím Aleshe :). Nicméně jeho síla je jasná, jedná se prakticky o 8 dmg „Charge“, sice s náhodným cílem, ale je tam. Často jsem se ale setkával s problémem, kdy jsem vytáhl Ragnarose jako první proti soupeřům, u kterých jsem ho taky očekával (zejména Druid). Je nepříjemné, když zahrajete Ragnarose, ten dá 8 damage do tváře protihráči, ten si toho Vašeho zkopíruje Manipulatorem a samozřejmě se 100% pravděpodobností trefí toho na Vaší straně boardu. Nepříjemná může být i Sylvanas, pokud ji Ragnaros trefí. Proto jsem se naučil být s jeho hraním opatrný a pokud si nejsem jistý, že je to bezpečná hra, tak s ním radši vyčkávám.Matchupy (seřazeno podle subjektivní obtížnosti)
1. Handlock Velmi nepříjemný matchup, ve kterém potřebujete jistou dávku štěstí, protože Warlock má nad Vámi vždy přirozeně navrch, jelikož Druid jako classa nemá možnost jak se vypořádat s Gianty. Proto je pro tento souboj klíčové, jestli dostanete na ruku Big Game Huntera a Black Knighta, bez těchto karet se hraje velmi obtížné. Důležité je si i rozložit Váš damage. Toto je obecné pravidlo pro hraní proti Handlockům. Nikdy nechcete soupeři dát možnost vyložit Molten Gianty zadarmo. Proto je ideální se pohybovat na hranici 15 životů, což je hranice, kde ho obři stojí manu, ale zároveň hranice, kterou jste schopní burstnout v jednom kole. 15 životů si navíc Warlock nemůže nijak doplnit pomocí Jaraxxuse a Alexstraszy. Nejlepší cestu, jak z tohoto matchupu vyjít vítězně, vidím tedy ve vytvoření boardu v rané fázi (pozor na Hellfire/Shadowflame), držet si soupeře na hranici 15 životů a pokud dostanete možnost vytáhnout Váš burst. Za zmínku samozřejmě stojí i možnost Silence Twillight Draka pomocí Keeper of the Grove. Jak mulliganovat? Standardní early game karty typu Harvest Golem, Innervate, Ancient Watcher, Keeper of the Grove, Sunfury Protector. Nejlepší možností je ale dostat Big Game Huntera, který je klíčový. 2. Control Warrior Warrior je z mého hlediska Druidovi již rovnoměrnějším soupeřem, ale stále vidím slabou výhodu pro Vašeho soupeře. Hodně o průběhu hry rozhoduje early game, kde pokud se Vám povede za pomocí Innervate rychle vytvořit silný board, tak prakticky ovládáte hru. Zase je potřeba si uvědomovat sílu Brawl a zbytečně „nepřeplnit“ board. Zároveň je potřeba si uvědomit, že Váš soupeř disponuje Fiery War Axe, který snadno odstraní Harvest Golema, takže innervatnout Golema v prvním kole není nejlepší nápad. Vždy aktuální je také kontrola armoru Vašeho protivníka, což je Shield Slam díky (nechci vyvolávat rozbroje, ale osobně si myslím, že tato karta je kandidátem na nerf) velmi silnou zbraní. Sice si může vždy armor vytvořit pomocí Shield Block, ale už je to mana a karta navíc. Důležité je taky dávat pozor na Execute soupeře. Proto jsem mluvil o důležitém early game. Pokud donutíte protivníka použít Execute na Yetiho, Druida of the Claw, nebo dokonce Ancient Watchera, už mu nemusí vyjít na Ragnarose. Jak mulliganovat? Standardní early game karty typu Harvest Golem, Innervate, Ancient Watcher, Keeper of the Grove, Sunfury Protector. Oproti Handlockovi je možné si nechat na ruce i Swipe a Wrath. 3. Shaman Na třetí místo jsem po krátkém rozmýšlení dosadil Shamana. Zajímavostí je, že zde se již jedná o předěl a od Shamana dále již vidím jakousi výhodu (někdy však velice slabou). Stále vidím Shamanovu výhodu oproti Druidovi v early game. Nicméně Shamanova nejsilnější late game karta je Fire Elemental a dál nic. Více méně se dá říct, že pokud se Vám povede kontrolovat hru early game, tak máte velikou šanci, že ji dovedete k zdárnému konci. Důležité je odstraňování totemů, zejména Spell Power. Dobrou zbraní je i Wrath, díky kterému lze vyčistit nepříjemný Flametongue Totem za Tauntem. Klasicky je potřeba hrát okolo plošného removalu Lightning Storm. Jak mulliganovat? Standardní early game karty typu Harvest Golem, Innervate, Ancient Watcher, Keeper of the Grove, Sunfury Protector, Swipe, Wrath.Závěr
Druid je bezpochyby mou nejoblíbenější classou v celé hře. Díky jeho „výběru“ z dvou možností, jak zahrát kartu, je velmi všestranný a díky své podstatě, kdy prakticky jediné RNG v celém decku je Ragnaros, jste za každé situace pánem situace – nerozhoduje za Vás náhoda. Pokud holdujete Control stylu hraní, tak je Druid bezpochyby vhodným kandidátem. Pokud máte jakékoliv otázky, nebojte se je směřovat do komentářů zde na webu nebo na naší Facebook stránce, rád je zodpovím.Naposledy upravil/a Glea'ar 27.03.2014 v 14:33:19.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Jirasul 27.03.2014 13:30
Dakarain 26.03.2014 23:27
Můžu se zeptat kde si sehnal tolik legendárek? Btw. jsem ve hře nový ,takže vůbec netuším-
goblinCZ 24.03.2014 08:38
Moc pěkny a gratulace. Asi první článek co jsem si přečetl s velkou chutí .
Gerryon 23.03.2014 21:27
maaraa 23.03.2014 18:41
Jediná karta, kterou nemám je bloodmage thalnos. Mám ji nahradit kartou se spell damege, nebo draw a card?
DRAGONslayer 21.03.2014 07:41
Předně gratuluji k legend rank a díky za popis fungujícího druida. Je to povolání, které mi ale vůbec nejde.
Jirasul 21.03.2014 01:54
Grangik 21.03.2014 01:26
Proč se ti líbí zrovna Druid, a proč sis vybral zrovna takovýdleho control Druida? a jaký máš názor na Druidy kteří jedou spíše spelly se spell damagema (jestli si nějaké potkal)
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet