Nová expanze je s námi již nějaký ten pátek, a tak je načase si říci, jak si vedou nové Questy. Je třeba připomenout, že meta se bude nejspíše ještě nějaký týden utvářet a je tedy možné, že hráči ještě přijdou na nové způsoby, jak Questy využít. Nicméně v současné době lze již určit, který Quest se povedl a který nikoliv. Toto jsou osobní zkušenosti redaktora ze hry, doplněné o data nejúspěšnějších balíčků v současnosti. Začněme od toho nejlepšího.
Corrupt the Waters
Je velmi těžké vybrat úplně ten nejlepší Quest, neboť jich existuje několik, které jsou velmi silné a pak jsou ty, které můžete spláchnout do záchodu. Po pečlivém zvážení jsem určil jako nejlepší Quest pro Shamany před Questem pro Priestem. Quest pro Shamany splníte vcelku velmi jednoduše, stačí zahrát 6 karet s Battlecry. Právě toto činí z tohoto Questu ten nejlepší, neboť vás nijak zásadně nelimituje při sestavování balíku. Vždycky chcete hrát karty s Battlecry. Odměnou je pak, že za 2 manakrystaly se vám na aktuální kolo vaše Battlecry spustí 2x. I to je velice silné a znovu je zde ta výhoda, že vás to prakticky nelimituje při tvorbě balíčku. Vylepšená Hero Power není úplně nejlepší, nicméně právě celá univerzálnost Questu je to, co jej činí tím nejlepším.
Activate the Obelisk
Jak jsem psal výše, bylo pro mě velmi těžké určit, který Quest si zaslouží první místo. Nakonec bylo rozhodnuto, že Quest pro Priesta skončí na druhém místě, ačkoliv jeho Hero Power je silnější než ta u Shamana. No řekněte, za 2 manakrystaly vyléčit (heal) sebe nebo miniona za 3 životy a v případě miniona mu ještě přidat do statů +3\+3, to je opravdu silné. V praxi to znamená, že jakmile mladičký Anduin, stařičká Tyrande nebo zkažená Lazul splní Quest, stávají se velmi obtížně porazitelní, obzvlášť v kombinaci s High Priest Amet. Proč tedy až na druhém místě? Pro splnění Questu je zapotřebí specifický balíček narozdíl od Shamana, který je daleko univerzálnější. Potřebujete totiž vyhealovat, (kohokoliv!), za 15 životů. Pokud se vám povede líznout do startovací ruky Injured Blademaster, Injured Tol'vir a Circle of Healing máte skoro splněno hned na začátku hry. Ovšem může se stát, že splnění Questu se protáhne až do pozdní hry o což moc nestojíte. Nicméně, tyto dva Questy jsou si téměř rovni a jsou bez diskuzí nejúspěšnější na Ladderu.
Untapped Potential
Následuje další dvojice Questů, které jsou si rovni a je těžké rozsoudit, jaký je z nich ten lepší. Mluvím zde o Questu pro Druida a Rogunu. Tato dvojice zaostává za první dvojící Questů, ovšem jakmile je splníte, máte téměř vyhráno. Proč jsou tedy řazeni až za Shamana a Priesta? Je to z důvodu, že daň za splnění je příliš velká, což platí zejména pro Druida. Druidova vylepšená Hero Power je nejspíš nejsilnější ze všech. Jako jediná je totiž pasivní, tudíž nestojí žádný manakrystal, aktivuje se automaticky a kombinuje všechny možnosti karet s mechanikou Vyber si možnost (Choose One). Tak v čem je problém? Pro splnění Questu je zapotřebí zahrát alespoň 4 kola, kdy nespotřebujete všechny manakrystaly. A právě v tomto je problém. Quest chcete mít splněn, co nejdříve, takže většinou první 4 - 5 kol (záleží jestli hrajete s Coinou) nevyužijete naplno. A ztráta tempa minimálně 4 kol je fatální, obzvlášť proti agresivním balíčkům. Jakmile Quest splníte, získáte supersilnou výhodu, protože kombinace Choose One efektů je vskutku dritvá. Ovšem často se stává, že ve chvíli, kdy Druid Quest splní, nachází se již ve fázi klinické smrti.
Bazaar Burglary
Rogunův Quest jsem zařadil až za Druidův, protože jeho Hero Power je silná, ale ne jako u Druida. Za 2 manakrystaly dostat zbraň se staty 3/2 a navíc být imunní během útoku je silné, ne, že ne. Abyste toto splnili musíte si do ruky zastrčit 4 karty od jiného povolání. Zpočátku to může znít banálně jednoduše, nicméně to tak není. Opět je zde problém v tom, že většina karet, co Roguně přidávají karty od ostatního povolání, vyjma Blink Fox a Hench-Clan Burglar, nedělají nic jiného, tudíž je to další ztráta tempa. Navíc karta, kterou získáte může být úplně k ničemu. Nebo také ne. Ve zkratce, Quest pro Rogunu je vcelku solidní, avšak pro nepříliš konzistentní balíček. Obavy, že bude opět extrémně silný jako v minulosti a bude záhy nerfnut byly naštěstí liché.
Making Mummies
Následuje Paladin a jeho Quest, který bych hodnotil jako průměrný. Vylepšená Hero Power může být v jistých situacích velmi silná, jinak však nepřináší do hry nějaký zásadní zvrat. Za 2 Manakrystaly vytvoříte 2/2 kopii přátelského miniona na boardu se vším všudy. Abyste toto získali, musíte během hry zahrát 5 minionů s Reborn mechanikou. A vlastně v tomto tkví celý úspěch a pád Paladinova Questu. Quest je využitelný pouze s Reborn balíčkem, nic víc, nic míň. Navíc vzhledem k tomu, že nová mechanika, s výjimkou Discover a Lifesteal, se nedočkává svého rozšiřování v následujících expanzích, bude Quest stagnovat nebo spíše oslabovat. Velká škoda, že Quest není zaměřen na nějaké to buffování, neboť toto je právě Paladinova doména.
Hack the System
Warriorův Quest má jistý potenciál, avšak v současné metě je zcela zazděn Bomb a Mech Warriorem. Vylepšená Hero Power vám slibuje za 2 manakrystaly minona se staty 4/3. To je docela dobré. Navíc, když ještě zaútočíte svým Hrdinou, tak se Hero Power obnoví a můžete celý proces opakovat. Jak jsem psal, tento Quest má potenciál, ale ne v současné metě. Navíc je určen pro typ Weapon Warriora a obávám se, že takový typ balíčku nikdy nebude silný natolik, aby atakoval špičky Ladderu. Uvidíme, jestli se Quest uchytí až odrotuje Mech Warrior s Dr. Boom, Mad Genius.
Raid the Sky Temple
Mágův Quest je na tom velmi podobně jako ten Warriorův. Má také jistý potenciál, avšak v současné metě není nikterak žádaný. Vylepšená Hero Power vám za 2 manakrystaly dá do ruky náhodné kouzlo (Spell), které ještě navíc zlevní o 2 manakrystaly. Abyste toto získali musíte zahrát 10 kouzel. Ne, že by to bylo náročné, splnit tento Quest, už jsem se setkal s případy, kdy Mage měl splněno ve 3. - 4. kole. Nicméně právě náhodnost je ten problém u tohoto Questu. Pokud by zde bylo Discover kouzlo jako bylo Primordial Glyph, tak bych tento Quest považoval za jeden z nejlepších. Takto, i když je kouzlo výrazně zlevněno, nemůžete ovlivnit, jaké vám Hero Power vyplivne do ruky. Takže v době nouze nejvyšší, můžete dostat úplně zbytečné kouzlo a ztratíte 2 manakrystaly. K dobru můžeme připočíst, že to je jakýsi generátor karet, avšak, jak již bylo řečeno, v současné metě není po tomto Questu poptávka.
Unseal the Vault
A blížíme se ke konci. Stejně jako bylo na začátku těžké vybrat ten nejlepší Quest, tak i z poslední dvojice je velmi těžké vybrat ten nejhorší. Protože oba dva jsou špatné, hrozivě špatné. Jsou tak špatné, že když si je otevřete v balíčku, tak pláčete smutkem a chcete radši nějaké průměrné common karty. Nakonec jsem se rozhodl, že Quest pro Huntera je přeci jenom o chloupek lepší než ten pro Warlocka. U obou dvou je jejich splnění, narozdíl od ostatních, extrémně zdlouhavé a náročné. U Huntera je zapotřebí vyložit, zahrát nebo přivolat 20 minionů. Ačkoliv jsme již zmiňovali, že Hunter má mnoho pomocných karet, které splnění Questu urychlují, jako je například Unleash the Hounds, Halazzi, the Lynx a Swarm of Locusts, i tak to přesto trvá děsivě dlouho. Vylepšená Hero Power pak za 2 manakrystaly přidá všem vašim minionům +2 do útoku. Ano, Hunter je povolání zaměřující se na vykládání mnoha malých potvor, typický agresivní balíček, avšak tato Hero Power je naprosto k ničemu, když je board prázdný nebo se teprve buduje. Navíc, design této karty je tak stupidní, že to skoro vypadá, že jí někdo narychlo sešmoulil na záchodě během porady. Zkrátka hrůza, nicméně je zde možný potenciál do budoucna.
Supreme Archeology
Smutným vítězem nejhoršího Questu se stává Warlock. Nebudu to nijak natahovat, tohle je katastrofa. Předně, nalízat 20 karet i s pomocí Plot Twist a dalších podpůrných lízacích karet, je fakt masakr. V úplně nejlepší konstalaci, to může být splněno nejdříve nějaké 7.-8. kolo, nebudu to teď přesně počítat, jestli to je o kolo dříve nebo později a to za cenu, že absolutně neřešíte board a využijete oba dva Plot Twisty, takže synergie s Fel Lord Betrug je pryč. Člověk by si řekl, že za tak náročné splnění Questu bude následovat pořádná odměna, ale chyba lávky. Vylepšená Hero Power je, že si líznete za 2 manakrystaly kartu, která bude zadarmo. Podobnou mechaniku jsme již viděli v The Grand Tournament se starým známým gnómem Wilfred Fizzlebang. Tehdy byl naprosto nehratelná karta, protože byl příliš pomalý. Stejně tak je to i s tímto Questem. Celý tento Quest se zaměřuje na balíček, který je extrémně pomalý a v současné metě nemá šanci na úspěch. Warlock totiž nedisponuje žádnou léčivou kartou, jakou byl Lesser Amethyst Spellstone, což mu zoufale chybí, aby přežil do pozdní fáze hry, kdy by nějakým způsobem mohl využít vylepšené Hero Power. Ale ani ona nezaručuje vítězství. Quest se hraje v Rafaam Warlockovi, ale to je spíše balíček pro zábavu a ten žádnou díru do světa neudělá.
Závěrem bych chtěl podotknout, že jsem si vědom toho, že Questy byly vytvořeny tak, aby vznikly nové archetypy balíčků. Bohužel, nově vzniklé archetypy s Questy nedokáží konkurovat již zajetým balíčkům. Proto je nejlepší Quest pro Shamana, který není nijak limitován určitým typem balíku. Není náhodou, že nejlepší balíky na Ladderu neobsahují ani jeden Quest.
Co myslíte vy? Myslíte si, že žebříček odpovídá síle Questům nebo byste viděli nějaké změny?
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Kamahl 21.08.2019 08:03
Warločí quest hrát viděl (a úplně v pohodě jde hrát např s mechathunem) narozdíl od huntra, wara a mága, ty jsem nepotkal snad ani jednou, takže se nemůžu zbavit pocitu, že mu s tím posledním místem neprávem křivdíš :-)
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet