<p>
Matematika je jedním z nejdůležitějších prvků hry. Ať už si chceme spočítat velikost damage do soupeřova obličeje, nebo zjistit, zda-li nám vystačí mana na zahrání karet. Existuje nicméně faktor, který spoustě z nás trhá vlasy, a který můžeme pouze slabě ovlivnit. Tím faktorem je samozřejmě RNG. Jak se při hře řídit pravděpodobností a že selský rozum nemusí být vždy to nejlepší řešení vám odhalí nově vycházející série článků.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Co se tady dozvíte</strong></p>
<ul>
<li>
Jak vypočítat jednoduché pravděpodobnosti, které se při hře dají využít</li>
<li>
Ukážeme si, že matematické příklady na hearthstonepuzzles.net nejsou tak težké jak se zdá</li>
<li>
Jak lépe a rychleji počítat některé specifické situace pro konkrétní balíčky.</li>
</ul>
<p>
</p>
<p>
<strong>Co se tady nedozvíte</strong></p>
<ul>
<li>
Nebudeme se tu učit základní matematické operátory (+,-,*,/), pracovat se zlomky, mocninami a dalšími věcmi. To bohužel budete muset sami.</li>
<li>
Nedozvíte se tu základní herní mechaniky a funkce karet, pokud tedy nebudou nějaké velmi netypické nebo takové, které nejsou úplně zřejmé.</li>
</ul>
<p>
A teď už se můžeme přímo pustit do práce.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Co je to pravděpodobnost?</strong></p>
<p>
Pravděpodobnost je veličina, která vyjadřuje míru výskytu jakékoliv události. Lidsky řečeno je to něco, co nám říká jak velkou máme šanci, že se stane přesně to, co chceme. Základem výpočtu každé pravděpodobnosti je poměr mezi počtem správných možností ku počtu všech možných výsledků. Matematicky takto:</p>
<p>
</p>
<p>
Výsledkem výpočtu bude vždy číslo menší nebo rovné číslu 1. Aby byl výsledek přehlednější, vyjadřuje se v procentech (tedy násobí číslem 100 a označuje symbolem %). V případě, že výsledek našeho příkladu je 100%, znamená to, že se událost stane vždy. Pokud je náš výsledek větší než 100%, znamená to, že jsme při počítání udělali chybu, protože bohužel nikdy nemůžeme dostat víc než všechno.</p>
<p>
</p>
<p>
Teď už teda víme, co vlastně budeme počítat, takže se do toho můžeme pustit. </p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Základy</strong></p>
<p>
Dříve, než si přečtete řešení, zkuste se nad příkladem zamyslet sami.</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Zadání: </strong>Jaká je pravděpodobnost, že Ragnaros zasáhne Rexxarův obličej a vyhraje nám hru?</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Řešení:</strong></p>
<p>
Určitě skoro všechny řešení napadlo. Ale stejně si to hezky rozebereme. Budeme se řídit nahoře uvedeným vzorečkem. Zjistíme si nejprve celkový počet možností tzn. všechno, co může Ragnaros zasáhnout. Terče jsou: Starving Buzzard, první hyena, druhá hyena, dragonhawk a Rexxar. To je 5 různých míst. To správné, kam se chceme trefit je pouze Rexxar. To je jedna možnost. Výsledek je teda 1/5, neboli 0,2. Přepočítáno hezky na procenta je to 20%.</p>
<p>
</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Zadání: </strong>Jaká je pravděpodobnost, že Crackle zabije nepřátelského druida?</p>
<p>
</p>
<p>
<strong>Řešení: </strong></p>
<p>
I tady ste si určitě poradili, ale stejně si to projdeme. Budeme postupovat stejně, jako v prvním příkladě. Crackle může zasáhnout za 3,4,5 nebo 6 damage. To jsou celkem 4 možnosti. Z toho nepřátelského druida zabije buď rána za 5 nebo 6 damage. Takže tentokrát jsou správné možnosti 2. Výsledek je tedy 2/4 čili 1/2. Převedeno na hezké číslo je to 50%.</p>
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet