Trigger můžete chápat jako reakci na jistou akci. Můžete si tak představit jakoukoli kartu s efektem When, Whenever, či After. Zkrátka něco se stane, a když se to stane, spustí se efekt dané karty. Rozdíl ve spínačích si můžete představit tak, že When a Whenever se triggerují před konkrétním efektem dané karty, kdežto After až po proběhnutí daného efektu. Na modelovém videu níže můžete pozorovat tento rozdíl vizuálně.
Karta Violet Teacher udělá token před provedením daného kouzla (Mindgames), kdežto karta Wild Pyromancer se sepne až po proběhnutí tohoto spellu. Podobných příkladů můžeme napříč hrou nalézt desítky. Samozřejmě, jak je na videu vidět, někdy tyto situace přinášely s sebou různé nežádoucí důsledky. Je to proto, že pokud Vám karta vyvolá z Vašeho (či soupeřovo) balíčku bytost se schopností, která se sepne "After", tento efekt se rovnou spustí i přes to, že ve chvíli, kdy jste kartu hráli, daná bytost ještě na stole nebyla.
Tuto skutečnost Blizzard vyhodnotil jako nežádoucí, protože je to pro novější i stávající hráče nečitelné. Od nyní se karta s efektem after sepne pouze tehdy, pokud je přítomna při původním seslání karty. Na situaci z videa je opět vidno, jak se nyní změna v chápání After triggeru projeví.
Druhou změnou je sekvence chápání triggerů jako takových při rozmístění hrací plochy do jednotlivých zón - karty na stole, karty v ruce a karty v balíčku. V současné chvíli se triggery aktivovaly v jisté posloupnosti Stůl -> Ruka -> Balíček. Tato skutečnost, jak lze vidět ve videu, vytvářela občas matoucí situace, kdy se Deathrattle effect karty, která se po své smrti navíc vrátila do ruky hráče, sepnul za stejnou kartu, která se hráči vrátila.
Příkladem takové situace může být právě Bolvar Fordragon. Nejdříve se aktivovala Deathrattle schopnost, která dávala Bolvarovi efekt vrácení se do ruky. Poté se sepnul trigger Bolvara v ruce, kde když Bolvar ve hře zemřel, Bolvar v ruce již dostal +1 k útoku. Změna v této oblasti se týká pouze změny zón, kdy nyní, kdykoli se sepne nějaký trigger, hra nejdříve projde všechny zóny a všechny karty, které by mohly potenciálně tímto triggerem být ovlivněny a následně se trigger provede. To ve finále vede k tomu, že když Bolvar se Spirit Echo efektem zemře, není žádný další Bolvar v ruce hráče a tedy nedostane své +1 k útoku.
Obě tyto změny ovlivňují hru v krajních případech. Nicméně jsme velice rádi, že Blizzard po vzoru svých konkurentů z Wizards of the Coast (tvůrci karetní hry Magic: the Gathering) zlepšuje a zpřehledňuje mechaniky Hearthstone, čtení jednotlivých karet a celkové chápání samotného systému hry.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Vencino 16.10.2017 20:22
Snad to teď bude přehlednější, nikdy mi nešlo pořádně do hlavy, proč karta, kerá něco dělá AFTER reaguje na tu akci jakoby zpět v čase ehm... tedy vubec nerozumim tomu co sem teď napsal
Vencino 16.10.2017 20:13
To mi připomíná jeden případ, kdy mi soupeř spellem zabije Mad Scientistu, z něj vypadne Cat Trik a ten se rovnou spustí...
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet