Milí lovci a lovkyně, vítejte u prvního dílu seriálu „Zaostřeno na kartu“ Hemeta Nesingwaryho, vlastně ne, Glea'ara. Doufám, že se těšíte stejně jako já na dnešní úlovky. A ještě předtím, než začneme, dovolte mi ujistit všechny organizace na ochranu karet, že na rozdíl od krvežíznivého trpaslíka Hemeta budeme na karty pouze ostřit, ne střílet. Takže, D. E. H. T. A a jí podobné organizace, žádné vraždění nebude, zalezte zpátky, odkud jste přišly. Formou náhody (složitým a velice sofistikovaným házením kostkou) jsem vybral dnešní zástupce. A vzhledem k tomu, že v našich řadách určitě přivítáme i nováčky, začneme s jednoduchou kořistí, kterou budou ve svých sbírkách mít už určitě také. Vy zkušenější však nikam nechoďte, třeba se něčemu přiučíte. Dnešními kartami budou tedy ty z basic setu, konkrétně Claw, Tracking, Arcane Explosion, Hand of Protection, Power Word: Shield, Sinister Strike, Frost Shock, Corruption, Fiery War Axe a Bluegill Warrior. Pojďme se tedy na ně podívat trochu víc zblízka – jen ne moc blízko, některé koušou, tak pozor na prsty a jiné části těla.
Druid
Claw
Co umí?
Tahle dovednost propůjčí Malfurionovi 2 body útoku a jako malý bonus obdrží druid ještě 2 body armoru. Útok po ukončení kola zmizí, brnění však samozřejmě zůstává, pokud není vyčerpáno.
Kde ji najdu? Statisticky je Claw dost užívaná karta, najdete ji zhruba v každém druhém balíčku. Je to tedy karta velmi hojná a je lepší s ní počítat.
K čemu se používá? Claw je vhodný na přípravu sekané a na krájení zeleniny. Zajistí vám pravidelné plátky, jeden jako druhý… jinými slovy, Claw je vlastně takový netypický removal, který má sice trochu jinou mechaniku, ale slouží stejnému účelu – odstranit slabé miniony, abyste nemuseli obětovávat ty svoje. Díky tomu, že dostanete i dva body armoru, nemusíte se zas až tolik obávat praštit si i do těch větších a silnějších zrůd, pokud to má samozřejmě nějaký důvod (následné odstranění dalším spellem, nebo tradem za svého slabšího miniona). Claw nedoporučuji používat k „načnutí“ soupeře. V případě, že se tím ale z oponentova hrdiny stane hlavní chod, neváhejte.
S čím se dá dobře kombinovat?
Claw má několik synergií s dalšími druidími spelly. Nejpoužívanější je asi Malfurionova Hero Power - Shapeshift. Díky ní si navíc přidáte o 1 bod útoku a armoru navíc – akorát tak na odstranění otravného Mana Wyrma nebo Northshire Cleric. Hezká kombinace také vzniká, když se Claw spojí se svým silnějším bráškou, Bite. Záhy váš hrdina dokáže lámat Stormwind Championy přes koleno a ti ho navíc ani neškrábnou, z Water Elementálů nadělá fontánky a Tirion? Pfff, jen ho trochu naťuknete nějakým ze svých minionů a pak už se jen stačí dívat, jak se mění na meč Ashbringer (Hearthstone logic). Další možností je použít ho ve chvíli, kdy se vaši minioni chystají k závěrečnému útoku, kdy jim trochu pomůžete kartou Savage Roar. Čtyři body zranění a méně je dost často to, co vás dělí od vítězství. Posledním kombem, které může s Claw druid vyčarovat, je Claw + Savagery. Ten vám dává možnost způsobit dvakrát stejné zranění. Jednou pomocí Savagery a podruhé přímo s hrdinou. Samozřejmě můžete skombinovat všechny výše zmíněné ability pro devastující kombo – celkem 16 damage za 9 mana krystalů a pokud přidáte ještě dezert v podobě druhého Savagery, máte tu 24 zranění za 10 mana krystalů. Se správně použitým Innervate se dají možnosti ještě dále rozšiřovat (přihodit si Hero Power, popřípadě další Claw a nebo Savage Roar). A nutno podotknout, že zrovna druid má způsoby, jak si tyto karty nalízat, nicméně budete potřebovat taky trochu štěstí. Druhá nevýhoda je, že na váš drtivý útok musíte počkat až na desáté kolo, což už bývá většinou pozdě – a při použití tohoto komba přijdete o značnou část vašeho žaludku (balíčku). Váš soupeř tak bude mít spoustu příležitostí se rozjet. Zdá se, že nezbývá nic jiného než najít správnou rovnováhu chutí. Připraveni na nášup?
Hunter
Tracking
Co umí?
Jako každý správný lovec musí i Rexxar dobře stopovat. Tracking mu dovolí vyčenichat tři vrchní karty balíčku, z nichž jednu si pak může vybrat. Zbylé dvě pak jako každý správný trosečník zahodí – to znamená, že se vám zpátky do balíčku nevrací, je potřeba na to myslet a opravdu zvážit, co v danou chvíli potřebujete.
Kde ji najdu?
Tracking, jak se zdá, je přijímán rozporuplně – v jednom vesmíru ho lidé milují, ve druhém proklínají. Někteří tvrdí, že bez něj v pohodě dokáží žít, jiní se bez něho neobejdou. Přesto je to karta poměrně hojná a dosahuje v průměru podobného zastoupení jako Claw, jsou zde ale větší výkyvy, Claw je v statistikách stabilnější.
K čemu se používá? Účel této karty je vlastně jediný, aby váš hrdina přežil. Je to jediný spell v Hearthstone, který vám dovoluje přímo si vybrat jednu kartu. Rozhodně ji nepoužívejte k prolíznutí balíčku, prostě ne, ne, ne, NE! Nepoužívejte ji, když vám po tahu zbyde jedna mana, nepoužívejte ji v prvním kole. Potenciál Trackingu využijete naplno pouze tehdy, kdy si
potřebujete nutně líznout jednu konkrétní kartu v důležitých okamžicích. Pokud si Tracking vyplýtváte v prvním kole a vezmete si nějakou v tu chvíli fajn kartu, co vám zaručí, že až bude nejhůře a hra se vám nepříjemně protáhne, dostanete na ruku rozhodující kartu?
S čím se dá dobře kombinovat?
Tracking vzhledem ke své povaze nemá moc kamarádů. Je to příliš unikátní karta. Samozřejmostí jsou minioni, kteří mají efekt vázaný na používání spellů, těch je ale v hunter balíčcích pomálu – vlastně žádní.
Mage
Arcane Explosion
Co umí?
Zametat. Vážně. Jak jinak byste nazvali „zbavení se drobných nečistot“ než zametání? Vysavače gnómové ještě nevynalezli, takže si Jaina holt musí vystačit s tímhle. Arcane Explosion způsobí 1 damage všem soupeřovým minionům. I těm, kteří jsou schovaní za rohem (minionem) nebo jsou neviditelní.
Kde ji najdu? Výskyt Arcane Explosion je v porovnání s předchozími dvěma kartami o dost nižší. Konkrétně se pohybujeme někde kolem 30 %, takže nic moc. Hearthstone hráči si pravděpodobně nemyslí, že je třeba uklízet. Modleme se, abychom Arcane Explosion brzy neviděli pouze v kartologických zahradách.
K čemu se používá?
Jak už bylo zmíněno výše, karta se používá k uklízení. Plochu vám vyčistí lépe než Mr. Proper a ta se tak bude neustále blyštit jako nová. Do úvodních kol nebo na odstranění minionů s nízkým počtem životů, kteří se objevují ve swarm/aggro/zoo balíčcích, naprosto ideální.
S čím se dá dobře kombinovat?
Jako velká řada mágových dovedností i Arcane Explosion dobře profituje z jakéhokoli typu spell poweru. Levní minioni se spell powerem (Kobold Geomancer, Bloodmage Thalnos) jsou skvělým způsobem, jak přetvořit obyčejný smeták v profesionální vysavač, a Malygos vám z Arcane Explosion udělá The Big Bang Theory, akorát že v praxi. Mana Wyrm se vám za trochu arcane energie odmění jedním útokem navíc, a když mu tím z cesty odklidíte nepřátele, tak i nehynoucí oddaností (která beztak nebude mít moc dlouhého trvání). Další karty, kterým dělá použití Arcane Explosion dobře, jsou Mana Addict a Gadgetzan Auctioneer, i když ti dva nepohrdnou kouzlem od nikoho.
Paladin
Hand of Protection
Co umí?
Hand of Protection dá vašemu minionovi Divine Shield, což znamená, že ve chvíli, kdy je minion zraněn, se utržené zranění nepočítá a Divine Shield praskne.
Kde ji najdu?
Hand of Protection je ze všech zatím zmíněných karet ta nejméně používaná, takže na ni natrefíte jen zřídka. Statisticky ji obsahuje zhruba jeden z pěti balíčků (něco jako promo hračka v Kinder Surprise). Netřeba se jí tak příliš obávat.
K čemu se používá?
Hand of Protection má prakticky dvě využití, jedno obecné a druhé značně specifické. První použití je jasné – ochránit vzácného a důležitého miniona před poškozením od spellů a dovedností s přímým damagem a minionů. Takovému silnému tauntu přijde jeden Divine Shield navíc parádně vhod. Malá poznámka pro nováčky: Divine Shield se nestackuje, to znamená, že jeden minion jich na sobě nemůže mít víc zároveň, vždy a pouze jeden. Druhé použití Hand of Protection spočívá v boostu jedné karty, konkrétně Blood Knighta, na použití této kombinace se podíváme v následující sekci.
S čím se dá dobře kombinovat?
Hand of Protection má rádo velké množství karet. Ať už to jsou taunteři, silní minioni nebo minioni s nějakým šikovným efektem. Chránit můžete kohokoli a donutit tak soupeře předčasně použít svůj direct removal (Polymorph, Hex, Assassinate apod.). A pak je tu Blood Knight. Pokud tohohle chlapíka vyhodíte ve chvíli, kdy na sobě má nějaký minion Divine Shield, Blood Knight ho absorbuje a navýší si staty o tři body! A nejen, že absorbuje štíty na vaší straně boardu, ale i na té soupeřově. Hand of Protection má tedy svoje místo v paladin decku, který se na využívání Divine Shieldu soustřeďuje pomocí karet jako Argent Commander, Sunwalker, Argent Protector nebo Tirion Fordring. Váš soupeř proto bude muset Divine Shieldy pečlivě odstraňovat, aby se vám do hry nepodařilo dostat vraždící mašinu Blood Knighta.
Priest
Power Word: Shield
Co umí?
Power Word: Shield dá jakémukoli minionovi (ano, i soupeřovu) o dva životy navíc a jako příjemný bonus si můžete líznout jednu kartu z balíčku.
Kde ji najdu?
Tenhle spell je jedním z nejhranějších spellů u priesta. Anduin se přímo vyžívá v posilování svých minionů. Můžete tedy počítat s tím, že jakmile proti vám nastoupí priest, má skoro jistě v balíčku minimálně jeden Power Word: Shield.
K čemu se používá?
Přirozeně k posilování vlastních minionů, méně často k prolíznutí, priest má spoustu jiných způsobů, jak získat karty (často ty, které nejsou jeho).
S čím se dá dobře kombinovat? S ooooobrovskou spoustou minionů. Přijde vám Sen'jin Shieldmasta OP taunt? To jste ho asi ještě neviděli s tímhle buffem. A co taková nebohá Northshire Cleric? Už tak je to dost tuhý minion, a když mu soupeř navíc přidá o dva životy navíc, zbavuje se ho těžko, protože pokaždé, kdy ho nezabijete napoprvé, priest si ho elegantně vyhealuje a ještě si lízne kartu (tady se hodí mít po ruce nějaký Silence). Zkušení hráči jistě znají profláknuté kombo Divine Spirit + Inner Fire a Power Word: Shield k celé téhle šílenosti ještě velkým dílem přispívá. Lightspawn + Power Word: Shield + Divine Spirit = Well Played, pokud jste si do svého balíčku nepřimíchali nějaký ten direct removal nebo Silence navíc. Komba jsou to však všeobecně natolik známá, že v dnešní době už tuhle kombinaci moc neuvidíte. Nějaká její část se ovšem sem tam objeví, takže s ní počítejte (ať už je to Lightspawn + Divine Spirit, nebo minion + Power Word: Shield + Divine Spirit + Inner Fire). Priest nikdy nikam nespěchá, takže na jedno z těchto komb povětšinou dříve nebo později dojde, pokud nemusí posilovat miniony v průběhu celé hry.
Rogue
Sinister Strike
Co umí?
Sinister Strike způsobí 3 body zranění hrdinovi vašeho soupeře. A to je vše, přátelé!
Kde ji najdu?
Sinister Strike se blíží statistikám Hand of Protection, ale z té druhé strany barikády. Tahle karta má lehce přes 20 % výskytu, Hand of Protection je na tom jen o pár procentních bodů lépe. Povětšinou se tedy líně válí ve sbírkách hráčů, kde na ni sedá prach.
K čemu se používá? Možná vás to překvapí, ale ve většině balíčků, kde se karta hraje, neslouží primárně jako přímé poškození soupeře. Samozřejmě najdou se decky, kde se hraje face rogue (balíček zaměřený na tom, že se co nejvíc poškození soustředí přímo na hrdinu), ale hlavním úkolem Sinister Striku je nastartovat Combo karty.
S čím se dá dobře kombinovat?
Jak jsem napsal výše, Sinister Strike se z velké části nepoužívá jako direct damage, ale jako spouštěč pro Combo karty. To znamená, že soupeř nejprve vyhodí Sinister Strike, aby pak mohl dělat zázraky. Jeho jediní dva minioni na stole se před vašimi zraky začnou měnit na steroidy nadupaná monstra (často hraná je Mana Addict společně s Gadgetzan Auctioneerem) a ti vaši začnou padat jako mouchy pod náporem removalů. To vše je korunováno Edwinem VanCleefem a emotem „Well played“. Samozřejmě je tu i jistá synergie se spell powerem a v 10. kole Malygos následovaný Sinister Strikem za 8 bodů zranění taky není moc hezká představa. Nicméně roguny jsou rychlí zabijáci a delší zápas pro ně většinou končí tragicky, takže tento poslední výplod mojí fantazie vás bude strašit asi jenom ve snech.
Shaman
Frost Shock
Co umí?
Způsobit 1 zranění cíli a zamrazit ho na další kolo.
Kde ji najdu?
Pokud jsem o Sinister Striku řekl, že se dá najít tak maximálně v kolekcích hráčů, kde na ni sedá prach, tak Frost Shock už tam nenajdete tuplem, i když je z Basic setu. Ve statistikách se zuřivě drápe na 11 % v počtu výskytu, těch ale asi nikdy nedosáhne. Chudák.
K čemu se používá?
Nejčastěji jako removal na slabé miniony a nebo ke zpomalení decků, které se spoléhají na silné miniony. Často ho najdete v základních rush balíčcích.
S čím se dá dobře kombinovat?
Frost Shock nemá mezi kartami shamana snad žádného kamaráda, podobně jako Tracking u huntera. Společnost mu čas od času dělá Wrath of Air Totem. A vzhledem k tomu, že je Frost Shock karton politicon, jak my vědci rádi říkáme, hledá si přátele mezi neutrálními miniony. Nejraději má spell power miniony, ale nepohrdne nikým, ani těmi, s kterými si toho nemá moc co říct.
Warlock
Corruption
Co umí?
Přenese na minona soupeře nákazu a na začátku vašeho příštího kola ho zničí.
Kde ji najdu?
Co si budeme nalhávat, Corruption na tom není o moc lépe než Frost Shock. V průměru se pohybuje někde mezi 16 % výskytu. A kdo by se mohl divit, smrt miniona nastává prostě příliš pozdě.
K čemu se používá?
K odstranění nepříjemných minionů, které vám soupeř postavil do cesty. Představte si takového Questing Adventurera. Soupeř ho vyloží a další kolo se ho bude snažit co nejvíce nabuffovat, vy mu na něj ale hodíte Corruption a buffovat miniona, co další kolo umře už se tolik nevyplatí.
S čím se dá dobře kombinovat?
Corruption nemá z čeho těžit, je to trochu zpožděný direct removal. Dovolím si tu ale zmínit jednu věc a to jak se proti Corruption bránit. Zasažený minion dostane Corruption debuff a ten se objeví v jeho popisku pod kartou, když na ni namíříte kurzorem. Dobře mířeným Silencem pak lze Corruption úplně vyrušit! Zachráníte si tak svého miniona (i když bude silencnutý), kterému pak můžete najít jiné uplatnění (v případě Silence třeba na takovém Ragnarosovi nebo Ancient Watcherovi to zas až tak nevadí – vlastně vůbec nevadí). Hlavní ale je, že váš soupeř bude zaskočený, protože s tím minionem už nebude počítat!
Warrior
Fiery War Axe
Co umí?
Garrosh s ní dokážem mlátit kohokoli po hlavě, a to dost bolestivě.
Kde ji najdu?
Tahle zbraň je velmi rozšířená mezi warriory a zdá se, že velká většina ji má ve velké oblibě. V průměru ji mají skoro ¾ balíčků.
K čemu se používá?
Zbraně obecně se používají jako removaly nebo aspoň k oslabení minionů s velkým počtem životů. Slouží k čištění plochy, aby vaši minioni měli volnou cestu k hrdinovi. Takže nepoužívejte k přímému útoku do hrdiny, ledaže by to mělo rozhodnout hru!
S čím se dá dobře kombinovat?
Karet, které profitují ze zbraní nebo ze kterých profitují zbraně, je celkem dost. U warriora je to například Upgrade!, případně si můžete útok ještě navýšit pomoci Heroic Strike. Z neutrálních karet, jež jsou ovlivněny zbraněmi nebo je ovlivňují, můžeme uvést např. většinu pirátských karet (Southsea Deckhand, Bloodsail Raider, Captain Greenskin) a Spiteful Smitha. Všemi těmito kartami se užitečnost Fiery War Axe dále umocňuje. Už jste třeba zkusili zbraň + Warsong Commander + Bloodsail Raider?
Neutral
Bluegill Warrior
Co umí? Jde o miniona za 2 many s 1 bodem v životech, 2 v útoku a Chargem (může útočit v kole, kdy je vyvolán)
Kde ji najdu?
Na Bluegill Warriora narazíte nejčastěji ve společnosti dalších murloků v čele s Gul'danem. A ačkoli oblíbenost murloc decků v poslední době trochu poklesla, jde pořád o efektivní aggro deck. Dále ho můžete čekat u face hunterů a shamanů s paladiny. Celkově však tato žabička zabírá pouze 7 %, takže zas až tak často ho potkávat nebudete. Je to dobře nebo škoda?
K čemu se používá?
Hlavně k rychlému odkrajování životů – ať už vašich nebo soupeře – nebo jako (fair) trade, kdy si potřebujete ochránit svoje silnější/unikátnější miniony.
S čím se dá dobře kombinovat?
Bluegill Warrior patří k murlokům, k jedné ze zatím dvou specifických tříd (druhou jsou piráti), a proto má s ostatním žabím potěrem zvláštní pouto. Každý další murlok přidá tomuto neohroženému válečníkovi do vínku něco navíc, ať už jsou to bonusové životy nebo útok a on na oplátku může některé miniony taky posilovat (Old Murk-Eye). Mimo murloky je tato karta značně chudá a celkově se jinam než do rush decků nehodí (kde je vlastně jediným Charge minionem za 2 many).
Tak, první lovecká výprava je za námi a já ji tímto považuji za více než úspěšnou. Doufám, že jste se při čtení bavili alespoň tak jako já při psaní. Zaostřili jsme na celkem deset karet, které se v brzké době určitě objeví v naší připravované HSfan databázi, což pro mě vlastně bude něco jako lovecká stěna s vycpanými úlovky (uhm… vlastně ne, bude to nástěnka s fotkami živých karet, D. E. H. T. A se zase pěkně uklidní…). Určitě se spolu uvidíme příští pondělí; snad se dočkáme větších úlovků, pokud mi to můj sofistikovaný systém házení kostkou umožní. Pokud budete mít jakýkoli dotaz na seriál anebo nějakou připomínku, nenechávejte si ji pro sebe a hoďte mi ji sem dolů, hned pod článek. Rád se z nich poučím a do dalších seriálů změním, co půjde. Lovu zdar a příští týden zase na shledanou v divočině!
Malá poznámka na závěr: všechny statistické údaje jsou převzaty ze dvou stránek: www.hearthhead.com a www.hearthpwn.com. Údaje z obou stránek pak byly zprůměrovány. S tím, jak se meta game vyvíjí, je možné, že některé údaje se časem budou lišit.
Navigace:
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Glea'ar 06.05.2014 16:56
LittleGish 06.05.2014 16:22
Super článek !Už se těšim na další
Glea'ar 05.05.2014 21:25
Mickeymaster 05.05.2014 21:19
Super článek,klidně bych bral popis ke každe kartě co tam je..
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet