Tipy a triky do Arény - Základy

/pic/loga/arenatipy

Pár slov úvodem

Herní mód zvaný „Arena“ se těší velké oblibě hráčů. Nezáleží na tom, jak dlouho hrají a kolik karet tedy mají ve své sbírce, zde začínají všichni na stejně startovní čáře. I tak však rozdíl mezi zkušeným a naopak bojem nedotčeným hráčem poznáte – málokterý nováček dokáže hned na první pokus svůj balíček zvládnout. Tento článek to za vás samozřejmě celé neudělá, ovšem poskytne vám pár rad, které by vám měly pomoci na cestě ke zlepšení.

Úplné základy

Některým se tato část bude zdát zcela jasná a zbytečná, ovšem věřte mi, že i pár zmíněných bodů je dobré si uvědomit. Položme si nejdříve otázku: „Čeho potřebujete v Areně dosáhnout, aby se vám vyplatila?“ Hranice úspěchu/neúspěchu leží zhruba na pěti vítězstvích. Tehdy už byste měli být přinejmenším na svém, nepokryje vám to sice veškeré náklady, ovšem za předpokladu, že byste si kupovali Card Pack za 100 zlatých, dopadli byste stejně – takto máte jeden Card Pack za Arenu, většinou minimálně 50 zlaťáků, které vám proplatí zbytek a v lepším případě ještě trochu Dustu a dobrou hodinku zábavy k tomu. Aby se vám vyplatila, musíte zvítězit sedmkrát, kdy už dostanete zpět svůj počáteční vklad. A proč to vlastně opakuji? Z této hranice vidíte, že abyste mohli odcházet s dobrým pocitem, musíte odehrát osm her. Přesněji osm her s odlišnými soupeři. Na to myslete při skládání balíku – není možné se zaměřit na zvládnutí pouze soupeřů, kteří se budou hru snažit rychle ukončit, nebo naopak proti pomalu se rozjíždějícím. Univerzálnost zde hraje skutečně obrovskou roli. A docílit jí není snadné.

Jakého hrdinu vybrat?

Tato otázka vás bude pronásledovat při každém novém spuštění Areny. Spousta stránek vám bude ukazovat seznam priorit, v jakém pořadí hrdiny brát, budou vám doporučovat silného Priesta nebo Shamana. Já osobně s tímto názorem nesouhlasím. Výsledek můžete uhrát naprosto s jakýmkoliv povoláním. Podstatná je jeho znalost. Nehrajte Shamana jen proto, že vám to někdo radí, když vám nevyhovuje práce se schopností Overload. Navíc nezapomínejte, že právě proti těmto nejvíce omílaným hrdinům bude většina vašich soupeřů očekávat právě je, nikoliv třeba takového Uthera nebo někoho dalšího z rádoby slabší skupiny. Překvapte je dobře složeným Warriorem a uvidíte, že se výsledek dostaví.

Arena není pro úplné začátečníky

Zde poněkud naváži na předchozí podkapitolu. Kromě pořádné znalosti vámi hraného povolání je nutné znát i karty, které vás čekají na straně soupeře. Bez toho těžko můžete rozhodovat při sestavování balíku, zda vám právě tento kousek nějak pomůže, či nikoliv. Mnoho nováčků si bude myslet, že nemají šanci v klasickém módu Play a vrhnou se do Areny. Jediné, co zde bez znalosti karet dokáží, je nakrmit vítězstvími veterány. Pokud to takovým hráčům nevadí, budiž, samozřejmě i soustavným hraním Areny získají kýžené zkušenosti, ovšem bude je to stát mnoho zlata.

Obecné tipy na karty

Je těžké radit bez návaznosti na konkrétní karty či povolání. Každý hrdina má totiž své pecky, kterými může hru velmi ovlivnit. I tak si ale uvědomme, že hlavní hybnou silou celého balíku budou minioni. Jakmile si s nimi vytvoříte převahu na stole, má oponent problém. A jak toho docílit? Nejlepší rada, kterou vám mohu dát, je brát do své party miniony, kteří provedou nějakou akci už svým příchodem, nejlépe trvalou (a nemyslím tím pouze Battlecry). Je nutné počítat s tím, že mnozí zaklepou bačkorami dříve, než si alespoň jednou zaútočí, budou tak rádi, když po nich alespoň něco zbude. Typickým příkladem budiž třeba Dark Iron Dwarf, který trvale někomu přidá útok, nebo Arathi Weaponsmith, který vám zároveň vloží do ruky zbraň.
Vůbec nejlepší, co vám v zisku převahy pomůže, je však možnost zničení soupeřovy strany stolu zahráním nějakého miniona. Takový Infernal, který udělí 1 poškození do všech minionů na obou stranách, může při chytrém zahrání způsobit obrovské škody nejen na cti, ale také armádě soupeře. Podobně ničivé může být vhodné zahrání karet jako Stormpike Commando, kterým sestřelíte oponentova spojence a ponecháte tohoto samotného trpaslíka na stole. Může se to zdát jako maličkost, ovšem právě takovými drobnostmi získáte náskok, který už nemusíte nikdy pustit a v poklidu zvítězíte. Nezapomeňte ale myslet na to, že hráč na druhé straně stolu také přemýšlí, je tedy reálné, že bude hrát podobným způsobem.
Pro ohodnocení síly miniona můžete vzít zavděk jednoduchou poučkou. Většina funguje na principu, že dvojnásobek jejich ceny plus jedna je roven součtu útoku a obrany. Jednotlivé další schopnosti na kartě samozřejmě tento poměr mění, to by vydalo na celý nový článek, ovšem u mnoha karet takto určíte, zda stojí za to ji hrát, či ne. Porovnejme třeba Chillwind Yeti a Dalaran Mage. Zatímco první má za cenu 4 vlastnosti 4/5, tedy přesně odpovídá (4 (útok) + 5 (životy) = 9, 2*4 (cena) +1 = 9), druhý si za cenu 3 odnáší jen 1/4 a Spellpower, který vydá tak za jeden bod. Z toho vyplývá, že se nám příliš nevyplatí, pokud zrovna váš balík nestojí jen na kouzlech (1+4+1 = 6, 3*2+1 = 7). O to zajímavější může přijít Harvest Golem, jenž po své smrti kromě svého 2/3 za cenu 3 vyvolá ještě dalšího miniona 2/1. Ten tedy díky vyvolání dvou různých minionů za jednu cenu znamená velkou posilu – 2+3+2+1 = 8, 3*2+1 = 7. Občas může i Common minion předčit spoustu Rare kousků. Pokud v tom přeci jen tápete, jeden z uživatelů redditu si dal práci s ohodnocením všech karet, které najdete zde, a pomůže vám tak v rozhodování.

Myslete na ceny karet!

Tvůrci hry zakomponovali do výběru karet tabulku, jež vám pomůže sledovat, jak vypadá vaše dosavadní cenová křivka vybraných kusů. Neopomíjejte levné karty, které se vám zdají zbytečné a slabé! I takové potřebujete. Nemůžete nechat soupeře ujet vám hned na startu. Hodí se základní poučka, že nejlepší strategie je vyhnout se úplně hluchým kolům, ve kterých nezahrajete vůbec nic. To se koneckonců týká i vaší základní trojice/čtveřice karet, které obdržíte po startu na ruku. Je sice hezké, že zde přistanou velké pecky, ovšem pokud vás soupeř zabije dříve, než je zahrajete, budou vám vy víte na co.

Myslete i na Hero Power

Díky množství soubojů v Areně musíte počítat, že potenciálně narazíte na jakýkoliv soupeřův Hero Power. Například proti takové Jaině je dobré se vyvarovat hraní karet s jedním životem, vždyť je za dva mana krystaly jednoduše sfoukne svou schopností a vám zbudou maximálně tak oči pro pláč. Stejně tak je zbytečné bušit slabšími miniony do těch priestových v naději, že je v dalším kole dorazíte, když si je Anduin bezpochyby vyléčí. V pokročilejších taktikách je ale možné také soupeře svým způsobem „donutit“ k využití Hero Power a potažmo snížení počtu jejich mana krystalů pro další manévrování. Ani tuto možnost není dobré zcela pominout.

Lízání karet umí divy

Na závěr připomenu ještě jednu věc. Při výběru karet do svého balíčku nezapomeňte počítat s tím, že vám dříve nebo později dojdou karty v ruce, pokud tomu tedy nezabráníte. Základní počet karet není složité vyplýtvat během pár kol a s přibývajícím počtem krystalů na obou stranách není vůbec dostačující hrát maximálně jednu kartu během svého tahu. Rozhodně tak nezapomeňte nějaký způsob prolizu zahrnout do svého balíčku!

Závěrem

Chápu, že se najdou tací, kterým se nebude chtít celý text číst, proto na závěr shrnu nejdůležitější body:
  • Váš balíček musí být univerzální proti různým povoláním.
  • Některá však potkáte častěji, je dobré s tím počítat.
  • Vyberte si hrdinu dle své zkušenosti s ním, nikoliv podle rady ostatních.
  • Než vstoupíte do Areny, posbírejte zkušenosti v Play módu. Využijete je a poznáte tak karty.
  • Minioni hrají v Areně hlavní roli!
  • Snažte se brát karty, které něco provedou už svým vstupem do hry, pro případ jejich rychlého skonu.
  • Před výběrem miniona se rozmyslete, zda vám skutenčně pomůže vytvořit si převahu.
  • Dobrá křivka ceny vašich karet je základem úspěchu.
  • Počítejte s tím, že soupeř bude hojně využívat svůj Hero Power – připravte se na to.
  • Bez karet hru nevyhrajete, potřebujete jejich lízání.
Nesouhlasíte s něčím? Není vám něco jasné? Vyjádřete se v komentářích a pokusím se své názory odůvodnit.
 


Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Blam
Dominik Jakubec

Blam je autorem 40 článků. Více článků tohoto autora najdete na tomto odkazu. Pro více informací navštivte profil tohoto autora.

Diskuze

Blam 02.11.2013 15:05

Takhle, podle té křivky máš spoustu různých strategií, je to dobrý námět na další díl zkusím na tom zapracovat ... Víceméně každá ze zmíněných křivek je použitelná, záleží dost na hrdinovi a právě taktice, jakou plánuješ hrát

Liborek 02.11.2013 14:30

Pěkný článek. Hlavně se mi líbí ten odstavec s ohodnocením miniona. Nad tím už jsem přemýšlel a říkal sem si, že nemusí existovat něco podobného čím by se dali porovnávat. Ještě bych se chtěl zeptat, když je zmíněna ta křivka cen a karet, tak by mě zajímalo, jestli se dá obecně říci, jak by měla vypadat nebo to nejvíce záleží na hrdinovi a kartách. Třeba jestli by prostě nejvíce mělo být karet za 0,1 a postupně to klesat až třeba ke 2 za cenu 7 nebo spíše se hodí taková nějaká Gausova křivka (nejvíce karet za 3,4, o něco málo 0,1,2, méně 5 a nejméně 6,7).

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet