Blizzard se rozhodl, že konečně bude naslouchat hráčům, a přinesl nové nerfy. Jaké to jsou, se dozvíte v článku, případně to již víte. Nám se však povedlo sehnat si komentář od kapitána Team Fraternitas - Pt44ha!
Čůůůs, předtím než se vrhnu na jednotlivé změny karet konkrétně, rád bych řekl, že jsem hodně rád, že Blizzard začal poslouchat feedback komunity na některé aktuální problémy Hearthstone. Doufám, že bude tato interakce i nadále pokračovat, protože komunita je to, co dělá Hearthstone tím, čím teď je, a neskutečně přispívá k jeho vývoji. Teď už budu ale mluvit o nerfech konkrétně.
Rockbiter Weapon - Manacost zvýšen z 1 many na 2. Tohle je velmi zásadní změna, jelikož Rockbiter jako takový byl hodně efektivní early game removal, ale zároveň se dal použít v kombinaci s Doomhammerem na 10 damage burst, což se oprávněně většině lidí nelíbilo, protože tahle karta byla v šaman balíčcích univerzálním auto-includem. A dostat za jednu manu +6 damage na Doomhammer bylo trochu moc. Tato změna podle mě v podstatě kartu zabila, protože 2 mana + 3 útok je neskutečně neefektivní jak na removal v early game (pro Aggro a Mid-range Shaman balíčky), tak i kombinace s Doomhammerem už není tak mana-efficient. Každopádně tato změna se mi líbí a určitě sníží powerlevel agresivních šaman decků, které jsou poslední dobou dost rozšířené.
Tuskarr Totemic - Už vysummoní jen random basic Totem (1/1, spell damage, Taunt a nebo healing) a ne Totem Golema, Manatide ani Flametongue (nebo Vitality ve Wild modu, ale who cares about Wild LUL). Tato změna byla navrhována v HS komunitě profesionály už hodně dlouho. Schopnost starého Totemica rozhodnout hru na turnu 3 (nebo dva přes coinu) tím, že vám padne například Totem Golem, byla neskutečně unhealthy pro hru a celkově RNG této karty bylo velkým problémem. Za tuhle změnu jsem také neskutečně rád. Otázka je, co to s kartou udělá, protože mám pocit, že v současných šaman balíčcích se najdou lepší 3-dropy než právě nerfnutý Totemic.
Call of the Wild - Karta, co vystřelila huntera po launchi WotoG zase do hratelné sféry, a nejenom hratelné, dokonce i vysoce kompetitivní. Na osmi manách byla staple jakéhokoli hunter decku a poskytovala jakýsi "comeback mechanism" stejně jako neskutečné power spike na turnu 8. Bude dost zajímavé sledovat, co s hunterem udělá tohle zdražení z 8 na 9 many. Přijde mi to totiž jako razantní změna a je otázka, jestli hunter zase neupadne v oblíbenosti.
Execute - "Problém" warrior removalu za jednu manu byl v minulosti dost opakován. Po nerfu Rockbiteru tato změna relativně dává smysl, Execute byl v podstatě auto-include ve všech warrior archetypech a zvýšení manacostu o jedna z ní dělá kartu spíše jen do kontrolních decků, v tempo balíčcích jako například Draggro (dračí agresivní warrior) ji už pravděpodobně neuvidíme právě kvůli zdražení. Podle mě ale v Control Warrior verzích uvidíme stále Execute dvakrát.
Charge - Charge po nerfu stojí jednu manu a chargenutý minion nemůže zaútočit face - karta po změně hratelná asi jako Starving Buzzard po posledním reworku... nebo vlastně ten Buzzard je asi hratelnější, když na to přijde. Kolem této karty byly postaveny převážně dva decky, relativně populární poslední dobou - Charge Worgen Warrior a Arcane Giant Patron Warrior. Je škoda, že Blizzardi tímto zabili celý archetyp Charge OTK Warriora, ale dávají už dlouho docela dost jasně najevo, že se jim nelíbí one-turn-kill mechanika a preferují board control styl.
Abusive Sergeant - Místo 2/1 miniona teď uvidíme "pouze" jedna jedničku. Určitě velká rána pro všechny agresivní balíčky, možnost hrát seržanta na turnu 1 jako 2/1 tělo nebo později přidat dva útoky dělala tuhle kartu univerzálním prostředkem jak pro získání board controlu, tak pro více face damage. Nyní však 1/1 na turnu 1 toho neudělá až tak moc. Tahle změna je určitě pro dobro hry, protože agresivní decky byly poslední dobou až moc silné. Je ale docela dost možné, že Abusiva uvidíme stále v Zoo Warlockovi, protože jeho Battlecry je i nadále dost efektivní.
A nakonec všemi milovaný (Kappa) Yogg-Saron, snad nejkontroverznější karta, co Blizzard kdy printnul. Schopnost Yogg-Sarona swingnout prohranou hru, kdy vám žádný jiný out v decku nepomohl, a jeho RNG - podle mě neskutečně unhealthy pro hru. Karta, na kterou si stěžovali snad všichni profesionální hráči a streameři a byl bych hodně překvapený, kdyby nepřišla změna. A ta nakonec vážně přišla! O co se tedy jedná? "Nový" Yogg přestane castit spelly, jakmile se zabije, silencne, transformne (promění) nebo vrátí hráči do ruky. K tomuhle si dovolím přidat takový malý insight ze hry - strašně málokdy se stane, že Yogg při normálním počtu spellů (něco kolem osmi a víc) přežije. Tohle ještě víc snižuje konztistenci karty a RNG faktor je tak moc větší, že si myslím, že tato změna by mohla kartu kompetitivně zabít a Yogg by zůstal jen pro fun balíčky. Doufejme, že je to tak. :D
Všechny tyto změny by měly být live s patchem 6.1.3., který by měl vyjít někdy před prelims - tj. někdy příští týden. Každopádně nás čeká další změna metagame (doufejme, že k lepšímu) a uvidíme, co tyto reworky udělají s Hearthstonem. Bude určitě zábava to sledovat. No nic, zatím se mějte a užíjte si free dust! :D
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet