V současné metě se po priestovi prakticky slehla zem. Sem tam ho sice potkáte a buď vás úplně převálcuje, nebo naopak vy s přehledem vyřídíte jeho, nic mezi snad ani není. Ruku na srdce, Anduinovi prostě nepřejí karty. Aby byl schopný soupeře porazit, potřebuje dobré karetní kombinace, hodně se přizpůsobovat soupeři a tak dále, faktorů je – oproti jiným classám – celkem hodně. Ostatní povolání jsou vám schopná natrhnout kalhoty, i když nemají právě nejšťastnější ruku. Proto se stále objevují snahy priesta nějak oživit, vytvořit pro něho nějakou silnou páteř, která by ho podržela ve všech situacích a tak přichází shadowpriest a to hned ve třech podobách!
Double Velen Shadowpriest
Jak ho hrát
Jde o netradičního shadowpriesta postaveného hráčem yuGenem. Balíček je zaměřený na plošná kouzla, s velkým potenciálem vyhealovat spoustu zranění a schopností předvídat soupeřovu hru pomocí kouzel Mind Vision a Thoughtsteal. Nejdůležitější částí toho decku je samozřejmě Shadowform, kolem které se celý balíček točí. Kouzlo pak ještě podporuje Prophet Velen a Malygos.
S board clearem vám pomůže pár Wild Pyromancerů a vaše spelly: Power Word: Shield, Holy Nova
a Mind Vision. Minioni navíc dobře fungují společně s Acolyte of Pain k nahrabání nějakých těch karet navíc. Zhruba v polovině hry pak na řadu přijdou Abominationi. Ti vám také pomohou s čistkou hrací plochy a společně s Acolyty vám v případě jejich smrti přidají minimálně jednu další kartu do ruky.
Dalšími kartami v balíčku jsou Shadow Madness, Mass Dispel, Crazed Alchemist a Cabal Shadow Priest. Jsou hodně situační a jejich použití je třeba správně načasovat a používat je moudře.
V neposlední řadě tu máme miniony, kvůli kterým je tento balíček tak nebezpečný. Jsou to samozřejmě legendární minioni v late game, jmenovitě Prophet Velen a Malygos. Všechny vaše útočné spelly včetně vaší Hero Power se změní na nástroje hromadného ničení. Přidejte k tomu všemu ještě Faceless Manipulatora a máte opravdu o zábavu postaráno. V desátém kole můžete například naklonovat Velena a následně odehrát Holy Novu ke způsobení osm damage/heal – tato kombinace si poradí s téměř každým boardem. Díky Faceless Manipulatorovi pak ještě můžete ukrást miniona, kterého soupeř nabuffoval,
a následně ho sestřelit pomocí Shadow Word: Death.
V neposlední řadě je tu Holy Fire, se kterým je sice těžké vymyslet nějaká komba v jednom kole, takže povětšinou vám bude sloužit jen jako removal. Nicméně je to kouzlo, jenž má potenciál vyhealovat vám 10, případně i 20 HP, pokud vám bude štěstěna nakloněna.
Klíč je v načasování
U spousty balíčků nemusíte kolikrát moc přemýšlet, co vyhodíte na stůl a co kdy použijete. U controlů však platí přesný opak a u tohoto shadowpriesta je to spíše čtyřikrát měř a jednou řež. Správné načasování je naprosto nezbytné u většiny karet v tomto balíčku. Anduin je schopný ustát velké množství zranění, nicméně musíte si dávat pozor, aby se vám situace úplně nevymkla z rukou. Navíc nesmíte zapomínat, že tento deck většinu času hlavně odpovídá na soupeřovy akce, než že by hru vytvářel sám. Neustále se musíte přizpůsobovat jak soupeři, tak i kartám, které vám přišly na ruku. Pokud oponent hraje pomalejší balíček, můžete si dovolit použít Thoughtsteal i Shadowform v rané části hry.
Match-upy
Druidi jsou většinou pomalí stejně jako vy, tudíž máte trochu volnější pole působnosti a můžete začarovat Shadowform
a Thoughtsteal celkem brzy. Nicméně problém přichází ve chvíli, kdy se na stůl dostane Druid of the Claw, protože nemáte moc prostředků, kterými byste ho odstranili. Druhým problémem může být Keeper of the Grove hlavně v pozdní fázi hry, snažte se tedy soupeře donutit, aby je vyplýtval na Abominationy nebo Acolyty.
Hunteři by pro vás s tímto deckem neměli být problém. Balíček disponuje množstvím AoE efektů, které Rexxarovi smetou všechny jeho otravné miniony. Dávejte si však pozor na Deadly Shot, ať nepřijdete o svoje drahocenné bojovníky. Do začátku late game byste měli obě dvě kopie z vašeho soupeře vytáhnout.
Mág pro tento build není příjemným oponentem, hlavně z toho důvodu, že umí vaše miniony polymophnout. Na Velena zase postačí Fireball + Fireblast. Nepříjemností jsou také mágovy Secrety, hlavně Counterspell.
Wild Pyromancer a Abomination si spolu proti paladinovi velice rádi zařádí, hlavně proti všem jeho Divine Shieldům. Šetřete si jeden Shadow Word: Death na Tiriona a snažte se, aby soupeř použil všechny svoje Equality. Jedině tehdy budou vaši klíčoví minioni skutečně v bezpečí.
V mirror matchi si musíte dávat pozor hlavně na to soupeřův Shadow Word: Death a Mind Control. Jako cíle pro Shadow Word: Pain preferujte vaše Pyromancery než Acolyty. Pokud odehrajete Velena jako první, ujistěte se, že to bude až v nějakém devátém kole, abyste mohli alespoň jednou využít jeho efekt. Pomocí Manipulatora zkopírujte spíše Malygose, bude pro vás v boji s priestem efektivnější a hůře se bude soupeři odstraňovat.
S tímhle balíčkem je jednodušší Miracle rogua porazit. Gadgetzan Auctioneera se snadno zbavíte pomocí Mass Dispel
a minionů schovaných pod Conceal přes vaše plošná kouzla. Jediné, co by vám mělo dělat vrásky, je Leeroy + Shadowstep kombo.
Shaman má vícero hraček, jak se zbavit vašich minionů. Ani snad nemusím zmiňovat, jak moc velký problém máte, pokud na vás vytáhne soupeř Earth Shock nebo Hex. Pyromancer a Holy Nova budou hlavní zbraní proti Thrallovým totemům, stejně jako Mass Dispel, takže je používejte moudře. Crazed Alchemistu využijete na zničení 0/3 totemů, Holy Fire zase k likvidaci ohnivých elementálů. Šetřete si jeden Shadow Word: Pain na příchod Al’Akira, pokud si myslíte, že by ho soupeř mohl vytáhnout.
Proti Zoo warlockovi by to měla být brnkačka, za to Handlock je úplně jiná kapitola. Mass Dispel si šetřete na Twilight Draky. Pokud s ním zasáhnete oba, je to paráda. Proti obrům vám pak samozřejmě poslouží Shadow Word: Death
a v případě, že vám nepřijde včas na ruku, tak potom i Holy Fire.
Control warrioři jsou pro tenhle deck problém, protože Garrosh rád svoje miniony nechává poškozovat. Tudíž musíte Frothing Berserkery odstranit v jednom kole, Abominationy si pak šetřete na late game proti Grommovi.
Úpravy balíčku podle týmu DKMR
Pokud se vám předchozí balíček příliš nezdál, můžete se podívat na upravenou verzi od
pro-týmu DKMR. Podle nich původní balíček nedrží moc pohromadě a některé karty v něm byly až příliš pomalé. I přes to souhlasí s tím, že je to shadowpriest přinejmenším hodně zajímavý a i když s podobnými typy decků nemají zas tolik zkušeností a shadowpriest se na kompetitivní scéně asi jen tak neobjeví, byla to podle jejich slov zábava trochu touhle verzí priesta potrápit ladder.
- 1 Acolyte of Pain:
Tahle karta se do balíčku moc nehodí, je mnohem silnější u jiných povolání jako třeba mage, rogue nebo warrior. Je zde jasná synergie s Pyromancery, stejnou práci ale vykoná třeba i Gadgetzan Auctioneer.
- 1 Thoughtsteal:
Je to příliš pomalá karta pro tento balíček a bez Auchenai Soulpriest a Circle of Healing je pro něj těžké stíhat rychlejší decky, pokud však na ruku nedostanete Pyromancera a několik kouzel, což je občas dost těžké zvládnout.
- 1 Mass Dispel:
Pro balíček je to nadhodnocená karta, prostě za tak vysokou cenu pro shadowpriesta hru moc nezvrátí. V jediném případě, kdy by měl Mass Dispel smysl, je nějaký rush priest, což tento deck rozhodně není.
- 1 Abomination:
Dva kusy jsou až příliš, důvod je prostý, v balíčku už je hodně AoE kouzel a efektů, navíc je to minion značně nespolehlivý – je lepší, když si můžeme vybrat my, kdy efekt spustíme, než když necháme rozhodovat soupeře. Je ale fakt, že proti Zoo je tahle karta velmi silná.
+ 2 Gadgetzan Auctioneer:
Shadowpriest nutně potřebuje card draw, aby mohl se svým soupeřem rychle skoncovat pomocí Mind Blast. Je nezbytné tedy co nejdříve sesbírat všechny potřebné kousky skládačky, jinak s vámi soupeř zatočí. A v tomhle balíčku je hodně levných kouzel, že by Miracle priest?
+ 1 Mind Vision:
Funguje skvěle se zbytkem balíčku, ať už to jsou Pyromancerové nebo Gadgetzan Auctioneer. Nahrazuje tak vyřazený Thoughtsteal. Je to mnohem rychlejší kouzlo, které snadněji spustí efekty dvou zmínených minionů.
+ 1 Sen’jin Shieldmasta:
Pomůže vám přežít do late game. Je to minion, se kterým je dost těžké se ve čtvrtém kole vypořádat. Navíc vás ve čtvrtém kole neohrozí The Black Knight.
Slurmz’s Dragon Priest
S tímto balíčkem se Slurmz dostal až na legend rank a funguje na podobném principu jako předchozí dva decky. Využívá Pyromancerů k přežití early game, následně přechází do obrany díky Sen’jin Shieldmastům a pomocí Shadow Madness zpomaluje aggro decky. K AoE poškození se přidávají ještě dvě Holy Novy, za single-target removaly jsou tu oba dva Shadow Wordy a Holy Fire. Samozřejmostí je Prophet Velen a Malygos, kteří zvyšují palebnou sílu Mind Blast a Holy Smite. Faceless Manipulator pak má za úkol zkopírovat jednu nebo druhou legendárku.
Slurmz zde však má i několik podstatných rozdílů. Chybí zde většina card draw, nedostalo se ani na Thoughtsteal. Naopak je přidán jeden Shadow Word: Pain navíc a objevuje se tu Bloodmage Thalnos. V early game jsou Thalnos a Power Word: Shield jediným zdrojem karetní výhody.
Zmizeli nám také oba Abominationi/Auctioneeři, nahrazeni byli Azure Draky a jejich účel je stejný jako Thalnose: posílení útočných kouzel a líznutí karty.
V late game je možné vidět ještě markantnější rozdíly. Úplně zde chybí Cabal Shadow Priest, naopak přibyl Sunwalker, který má za úkol chránit late game legendy, kromě již zmíněných Velena a Malygose, navíc ještě Ragnarose a Alexstraszu. Poslední dvě karty dávají této verzi shadowpriesta další palebnou sílu a další možnosti, jak vyhrát, pokud nepřijde Velen + Malygos kombo. Po odehrání dračice pak jeden Mind Blast znamená pro soupeře ztrátu 1/3 života. Pán ohně je pak zase velmi hranou kartou ve většině control balíčků, protože ty dokážou udržovat počty cílů na ploše tak, aby bylo možné alespoň částečně ovlivňovat Ragnarosův RNG efekt.
Závěrem
Nakonec mi dovolte, abych se k těmto balíčkům vyjádřil já. Jako většina control decků jsou i tyhle balíčky hodně těžké na naučení. Vzhledem k tomu, že mi chybí jak Malygos, tak i Velen, zkoušel jsem všechny tři balíky nějakým způsobem skloubit, nu, jde to dost těžko. Jakákoli verze shadowpriesta vás vyjde pěkně draho, pokud karty nemáte, na druhou stranu věřím tomu, že si s nimi užijete hodně zábavy a na chvíli se zbavíte již trochu vyčpělé klasiky a stereotypu. Takže zkoušejte, zkoušejte a dejte tomu čas, přece jen meta není priestům zas až tolik nakloněna. Hodně štěstí.
Zdroj: http://www.gosugamers.net/hearthstone/features/3826-homebrew-guide-three-different-shadowpriests
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet