V nynějších dnech nám probíhá skupinová fáze Hearthstone World Championship (dále jen WCS) a jak všichni předpokládali, Secret paladin je jasnou volbou většiny účastníků. Nedávný nerf Warsong Commandera naprosto zrušil Grim Patron deck a zanechal tak obrovskou díru v meta-game, kterou zaplnil právě Secret Paladin. Jeden z hráčů (Firebat), jenž minulý rok vyhrál WCS, okomentoval stávající situaci ve videu na jeho YouTube channelu.
Firebat ve videu okomentoval nynější situaci tím, že vývojáři Hearthstone se snaží ze hry udělat bezmyšlenkovitou hru. Svůj názor podpořil faktem, že nynější nejúspěšnější balíčky v podstatě hrají jen ty nejsilnější miniony za určitý "mana cost" a zaměřují se na udržení "board controlu". Naopak decky s velkými finishing comby byly vždy rychle nerfnuté - Miracle Rogue+Leeroy, Grim Patron atd.
Pokud si vezmeme pod lupu Secret Paladina, tak má Firebat v zásadě pravdu.
- 1. mana - Zombie Chow.
- 2. mana - Shielded minibot.
- 3. mana - Muster for Battle.
- 4. mana - Piloted Shredder.
- 5. mana - zde je poněkud mezera, ovšem díky variacím se zde může nacházet silný Quartermaster a Loatheb.
- 6. mana - Mysterious Challenger
- 7. mana - Dr.Boom
- 8. mana - Tyrion
Firebat dodává, že právě tyto typy balíčků nemají opravdový finisher. Dragon Priest, Secret Paladin a Midrange Hunter jsou tomu příkladem. Výjimku tvoří Druid, jenž má možnost zahrát Force of Nature + Savage Roar (komunita však tvrdě bojuje za nerf i tohoto comba). Ze hry se tak stává vylož-traduj-vyhraj.
V následujících dnech můžeme sledovat dříve zmiňovaný WCS a přihlížet, jak si tyto balíčky povedou.
Je pravdou, že vývojáři sami v rozhovorech a videích zastávají názor " vylož-traduj-vyhraj", ale je to opravdu ten správný postoj? Z jejich úst znějí slova jako "Bojovat o udržení board controlu s miniony je daleko zábavnější, než utržit během jednoho kola 20+ dmg", "Filosofie hry spočívá v udržení si board controlu, přičemž se vytváří element zábavy".
Můj osobní názor na tuto věc je spíše neutrální. Nerf Warsong Comandera schvaluji jen částečně. Warsong Commander měl zůstat tak, jak byl. Spíše se mělo Patronům nebo Frothing Berserkrovi upravit staty, aby nevznikala tak ohromná attack čísla.
Celkový pohled na combo decky mám poněkud skeptičtější. Já osobně hrál World of Warcraft Trading Card Game a trvalo několik rozšíření, než se vytvořily combo decky. Hearthstone má dle mého názoru příliš málo karet a odpovědí na tyto druhy decků a musíme si minimálně 3-5 velkých rozšíření počkat na vznik vybalancovaných combo balíčků.
Jaký je váš názor? Máte combo balíčky rádi?
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
reve 02.11.2015 12:55
ale u TGT je to podle me tim, ze zatim neni mozne balik hodne nacpat inspire kartama a u tech par dobrych se to proste moc nevyplati pac to je pomaly...coz meta zrovna neni a kdovi jestli nekdy bude..to uz musi byt karta fakt op aby se za tri many vyplatilo zahrat vic treba hero power nez miniona..
Lakai84 02.11.2015 10:50
to bude chtit hoooodne rozsireni, blizzard se snazi vsechno cimdaltim vic balancovat, coz ted vrcholi nerfem patrona a faktem, ze se z TGT na ranked ze 130ti karet harje asi 10
reve 02.11.2015 09:40
nedohadoval bych se co je vrchol tuposti atd..kazdy muze mit jiny nazor, ale ze to rika nekdo po tom co rekne, ze hraje face huntera je zajimavy
Sebastian 30.10.2015 19:06
Mě osobně baví všechno, combo, controll, i třeba face hunter. Výjimku tvoří secret paladin, to mi nesmí na stůl, to je podle mě vrchol tuposti. Všechno člověk musí zahrát nějak správně, secret paladina ne, to jen dodržuje to, co říká Firebat. Blizzard se snaží hru přizpůsobit všem, jako Wowko, hlavně, že se sypou dolárky...
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet