Tento deck je jedinečný svojí win condition: "přelízáním" svého oponenta. Bohužel tento archetyp zmizel ze Standard módu kvůli ztrátě Gang Up, avšak ve Wild módu je to stále fungující deck. Pokud jde o historii tohoto decku, existoval již od začátku díky kartám jako Coldlight Oracle, Vanish či Sap, ale do povědomí se dostal až s představením karty Gang Up. Nejnovější verze používá karty jako Sludge Belcher či Deathlord s N'zothem kvůli alternativní win condition proti agresivnějším balíkům.
Základní Karty:
Coldlight Oracle
Tato karta je jedna z karet, která umožnila vznik Mill archetypu. S kartami jako Shadowstep či Vanish je to nejlepší lízací nástroj ve hře. S touto kartou si za kolo líznete 8+ karet. A nejen, že přelížete vašeho soupeře, i vy simůžete můžete líznout kartu, kterou jste potřebovali. Jejímu bližšímu použití se budeme věnovat v části Strategie.
Gang Up
Ačkoliv existovala Mill Rogue i před vydáním Blackrock Mountain, tato karta udělala deck mnohem více funkčním. Ať už Gang Upujete Coldlight Oracle, Antique Healbota či N'zotha, vždy si zvětšíte deck o 3 karty, které zrovna potřebujete. Co kdy a jak Gang Upovat si povíme v části Strategie.
Vanish
Co víc si přát. Možnost vrácení důležité karty do vaší ruky, zrušení buffů na kartách Vašeho soupeře, či vrácení sedmi malých minionů do ruky Renolocka a následné spálení Rena. S možností kombinace s Prepkou, čili Preparation, je možné i zamezit aggru v rozvíjení jeho tlaku na vás. Vanishe bohužel máte v decku jen 2, jednejte s ním tedy opartně.
Deck
Pokud jde o balíček samotný, velmi doporučuji N'zoth balíček. Karty jako Golakka Crawler či Ooze jsou nepovinné, ačkoli Oozu Vám doporučuji. Toto, co zde sdílím, je můj osobní list, je ale velmi podobný mnoha jiným. Na internetu najdete mnoho listů a prototypů, ale myslím, že tento je nejkonzistentnější.
Strategie:
Možná si říkáte: "Na tom nic není, prostě s ním půjdu do Fatigue a vyhraju." Ale není to tak, strategie tohoto decku je mnohem obsáhlejší, a nyní Vám ji zkusím přiblížit.
Pokud proti vám stojí aggro balíček, je to nepříjemné, protože opravdu nechcete dávat moc karet balíku, který se jich zbavuje rychle. Nejlepší na mulligan je Deathlord, Backstab, Eviscerate či Sludge Belcher. Pokud přežijete do 7+ kola, Antique Healbot je váš zachránce. Shadowstepovat, Gang Upovat a používat s Brannem. Na začátek vám také může pomoci Prep+Vanish. Pokud máte na ruce N'zotha a zároveň vám zemřelo pár Deathrattlů, máte proti minion-centrickému balíku vyhráno. Pokud hrajete proti Burst Shamanovi či podobným balíkům, které používají mnoho spellů, nemáte moc šancí.
Proti Midrange balíkům je to různé. Pokud hrajete proti mid hunterovi, kvůli jeho konstantnímu tlaku a dokonalé Hero Power je velmi těžké udržet krok. Ale proti mid paladinovi už se to dá vyhrát i přelízáním. Tady určitě doporučuji přelízat, jakmile to bude možné. Pokud přežijete 10+ kol, je možné, že jim dojde šťáva a vyhrajete na kombinaci N'zotha a vyhrání přes Fatigue. U těchto match-upů musíte dávat velký pozor na to, jak rozložíte vaše možnosti removalu, či-li kdy a na co použijete Sap, nebo kdy je dobré použít Vanish. Pozorujte pozorně, co váš oponent spálí, protože tam může být jak Tirion, tak Al'akir. Pokud jde o mulligan, nemyslím si, že je jednotný pro všechny midrange balíky, záleží hlavně na tom, jak jsou rychlé a jakou mají win condition.
Control balíky jsou jedny z nejlepších match-upů pro vás. Control decky mají tendenci mít mnoho karet na ruce a hodně drawu, tudíž je lehké je přelízat. Doporučuji co nejdéle čekat s odhalením vašeho plánu, aby váš oponent co nejvíce sám nalízal. Váším hlavním úkolem je spálit oponentův win condition. Pokud jde o combo decky, je to o to snažší (překrásný to pocit spálit C'thuna).
Pár rad na závěr. Pokud se blížíte k Fatigue, vždy si připravte velké přelízání, protože pravděpodobně nebudete mít tolik životů a v pokročilém Fatigue přežijete hůře než většina balíků. Já ososbně si většinou plánuji lethal, když má oponent kolem 3 karet v decku. Dále si co nejdříve rozhodněte, jak chcete vyhrát. To znamená, zda si chcete co nejdříve líznout Healbota a healovat se, či co nejvíce tauntů proti minionům. Pokud tento krok neuděláte brzy, většinou se stane, že nemáte možnost jak se vrátit do hry po velkém tahu vašeho oponenta. Použití Gang Upu na správnou minionku je vitální záležitostí.
Závěr:
Tento deck není zdaleka kompetitivní, ale to v žádném případě neznamená, že je lehký. Mnoho hráčů (včetně mě) ho má rádo nejen kvůli unikátní win condition, ale i rozdílnému stylu hraní proti různým deckům. Pokud budete mít jakékoliv dotazy na mě či na tento deck, můžete mi napsat zde na hearthstone.cz , Facebooku či Twitchi SappyHS.
Přeji Vám mnoho štěstí a úspěchu nejen s tímto deckem!
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Popcapmarek1 20.05.2017 17:05
Dosť dobré OpieOP
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet