Úvod
Předmluva od monka: během poslední sezóny Irronman aka coreyrj dosáhl na rank 1 Legendary na NA se zajímavým Token Druid deckem. Po zveřejnění jeho úspěchu na redditu obdržel spoustu dotazů ohledně toho, jak se má hrát tento deck, a dokonce několik žádostí o podrobný návod. Nyní vám jej přinášíme!
By Irronman
Pro naše čtenáře, kteří nejsou seznámeni s archetypem Token Druida, podotýkám, že je to agresivní varianta Druida navržená na to, aby obsadila board prostřednictvím účinných early a mid-game minionů, zaplavila board token miniony (
Violet Apprentice) a nabuffovala je kouzly
Savage Roar nebo
Power of the Wild (PotW) k dosažení vítězství.
To, co mě překvapilo nejvíce na Token Druidovi, byla jeho všestrannost. Má potenciál hrát dlouhou hru proti control deckům (s
Ancient of Lore a
Cenarius) a dokáže udržet váš board proti aggro deckům s
Argent Squire,
Harvest Golem a
Claw. Univerzálnost decku můžeme částečně přisoudit spoustu jedinečným druidovským kartám, které vám dávají určité možnosti, jak danou kartu hrát. Stručně řečeno je Token Druid výborný v tom, že zajištění hladkého průběhu early/mid game často znamená, že máte velkou šanci vyhrát hru.
Pokud se podíváme na Hearthstone ranked ladder – přesněji řečeno, pokud po něm chceme stoupat – tak nejdůležitější je zvážit procento vítězství vašeho decku. Nevytváříte deck, který bude protiváha proti určitému archetypu, vytváříte deck, který bude fungovat stabilně dobře proti plejádě decků, s níž se pravděpodobně utkáte; tudíž všestranné či univerzální decky jsou nejvhodnější Ranked decky.
Druhou věcí ke zvážení po výběru všestranného či přizpůsobivého decku je současný stav mety; tedy je nutné si uvědomit, které decky jsou nyní nejoblíbenější a které karty jsou v rámci těch decků nejoblíbenější. Porozumění vašemu zvolenému decku a stav mety je rozhodující, když se rozmýšlíte, jaké karty budou ve vašem decku.
[odstavec]
Volba karet
0/1 Mana: 2x
Innervate, 1x
Claw, 2x
Argent Squire
Innervate je jasná volba do většiny Druidích decků, to je bez debat. Je to jedna z nejsilnějších a nejvíce univerzálních karet ve hře, umožní vám zrychlit vykládání karet na board či dříve dostat na stůl
Ancient of Lore k prolíznutí.
Claw je karta, která se stává hodně oblíbenou v současné metě, a to hlavně jako odpověď na Zoo Warlocka.
Claw je často užíván v 3. kole současně s minionem za 2 many nebo s removal spellem jako
Wrath k zajištění stability boardu.
Argent Squiresjsou perfektní minioni pro Token Druida, kteří se dají hrát takřka kdykoli:
Argent Squire může být zahrán v 1. kole jako nepříjemný minion nebo může být dokonce zahrán později v kombinaci s
Power of the Wild nebo s
Cenarius. Díky Divine Shieldu je dobrým terčem pro každý buff.
2 Many: 2x
Power of the Wild, 2x
Wrath, 1x
Bloodmage Thalnos, 1x
Loot Hoarder
Power of the Wild je hlavní opora každého Token Druid decku. Přímo se nabízí použití +1/+1 buffu ve spojení s
Violet Teacher. Druhá možnost karty vyvolat 3/2 miniona a použít jej proti agresivním deckům z ní činí nesmírně užitečný přírůstek do našeho decku.
Wrath jakožto velmi dobrý levný spell je lehce ospravedlnitelný v každém Druid decku. Ať už odstraňujete miniony v early/mid game, nebo jej použijete k prolíznutí v late game, určitě se nebudete zlobit, že máte
Wrath ve své ruce.
Bloodmage Thalnos nalézá svou sílu v decku, pokud je použit jako combo karta. Pokud tuhle kartu zahrajete v early, budete litovat. Ve 4. kole můžete vyložit
Bloodmage a
Wrath nebo můžete rozjet smršť s
Bloodmage a
Swipe v kole šestém.
Loot Hoarder je karta, se kterou zápolím hlavně kvůli nic moc synergii s PotW: i s 2 životy je pořád zranitelný. I tak se ale ve hře často dobře osvědčuje. I díky své schopnosti líznout si kartu si vysloužil místo v decku.
3 Many: 2x
Savage Roar, 1x
Blood Knight, 2x
Harvest Golem
Savage Roar má velice výbušný potenciál. Použití 1 nebo 2
Savage Roar dokáže nadělat pěknou paseku. Je často důležité přizpůsobit svou hru, pokud si líznete tuto kartu. Zkuste nastavit svůj board tak, aby po aplikování
Savage Roar zajistil lethal.
Blood Knight je moje oblíbená karta v současném stavu mety. Už kvůli velkému rozmachu Zoo decků a také kvůli celé škále control decků jako Shaman hrající
Argent Squire jsem toho názoru, že
Blood Knight by měl být jasná volba pro většinu decků.
Harvest Golem je dalším fantastickým přírůstkem do Token Druida: schopnost zůstat na boardu díky svému Deathrattle je nevyčíslitelná, když se propojí s PotW nebo
Savage Roar.
4 Many: 2x
Swipe, 2x
Keeper of the Grove,
Leeroy Jenkins, 2x
Violet Teacher
Swipe je další všestranná Druid karta, která se hraje skoro v každém decku. Je to silný removal zaměřený na jeden cíl a zároveň udělí 1 dmg všem na boardu, což leckdy usnadní trade.
Swipe často umlčí warlockovo aggro, což mu dále zajišťuje automatickou pozici v decku. Jako další silnou univerzální kartu tu máme
Keeper of the Grove. Sice tu v decku není žádný
Ancient Watcher, kterého bychom mohli probudit, ale jeho schopnost umlčet
Cairne Bloodhoof nebo
Sylvanas Windrunner (které potkáváme stále častěji kvůli nerfu
Tinkmaster Overspark) či schopnost dát pecku ubohému X/2 minionovi je velmi přínosná.
Leeroy Jenkins tu je jako dorážeč a je dobrou součástí
Savage Roar comba.
Leeroy také může být použit v 8. kole v doprovodu se
Swipe, pokud chcete vyčistit board.
Violet Teacher spolu s PotW je jádro každého Token Druida, bez něhož by tento deck ztratil svou podstatu.
5 Many: 1x
Azure Drake, 2x
Druid of the Claw
Azure Drake má v tomto decku flexibilní charakter. Tohle je jedna z mála karet, která vám pomůže napravit deficit vůči controlu a 4/4 je celkem překážka pro aggro.
Druid of the Claw je karta, která vynesla Druida v Constructed na vrchol. Většina balíčků může jen závidět, že nemá takový stabilní drop pouze za 5 many.
6 Many:
Force of Nature
Force of Nature a
Savage Roar combo v 9. kole je skoro povinnost v každém Druid decku a v Token Druid decku obzvlášť, uvážíme-li, že zde máme 2x
Savage Roar.
7 Many: 2x
Ancient of Lore
Toto je upřímně lehce OP karta, kterou sem prostě nelze nedát. Líznutí 2 karet v 7. kole (či dokonce dříve s
Innervate) a také solidní „muskulatura“ karty je prostě paráda. Schopnost léčit (což je trnem v oku aggro balíčkům) je už jen třešničkou na dortu.
9 Many:
Cenarius
Pokud chceme univerzální deck,
Cenarius sem musí bezpodmínečně patřit. Token Druid je jeden z mála decků, kde plně využijeme jeho +2/+2 buff, který sakra potrápí leckteré control decky. Armáda 3/3 a 4/4 potvůrek je celkem tvrdý oříšek, a to i v late game. A díky jeho další schopnosti vytvořit Taunty na čistém boardu +
Savage Roar v dalším kole z
Cenarius dělá jednu z mých nejoblíbenějších karet v decku.
[odstavec]
Karty, které neprošly sítem
Defender of Argus: Když jsem sestavoval tento deck, dlouho jsem přemýšlel o
Defender of Argus, protože jeho schopnost mi dost pomohla vůči Hunterům. Nakonec jsem ale došel k závěru, že se sem moc nehodí. Ostatní karty za 4 many ho prostě předčily.
Jedna další
Force of Nature: Deck nepoužívá další
Force of Nature, protože není nezbytná. 1x
Force of Nature, 2x
Savage Roar a
Leeroy úplně stačí, jen by akorát zabírala místo na ruce.
Imp Master:
Imp Master zde byl dlouho místo
Blood Knight; nicméně velký rozmach
Argent Squire na ladderu a oblíbenost Zoo hraje více pro
Blood Knight.
Imp Master bude možná zase povolán do služby, pokud se meta oprostí od využívání Divine Shieldů.
Big Game Hunter: Dlouho jsem o této kartě přemýšlel, protože by to byl strašák pro Handlocka. Win rate vůči Handlockovi mi ale nezlepšil a v ostatních zápasech byl slabý, takže musel jít pryč.
Jeden další
Azure Drake: Dlouho jsem hrál 2x
Azure Drake místo
Cenarius . Hodně se ale hrají controly a
Cenarius je proti nim jako dělaný.
Moonfire: Ve spoustě původních Token Druid decků jsem viděl, jak se hraje 1x či 2x
Moonfire na combo s
Violet Teacher. Proti Aggro Warlockovi si občas vede dobře, ale ve spoustě zápasů je nepoužitelná.
Gadgetzan Auctioneer: Tahle karta má velký potenciál, mohla by být náhradou za
Azure Drake, uvědomíme-li si, že máme 7 spellů za 2 many nebo méně. Právě teď ale dávám přednost
Azure Drake kvůli jistému líznutí a Spell Damage, ale určitě je spoustu důvodů, proč by tu měl být taky. Možná někdy v budoucnu ho zařadím do decku.
Chillwind Yeti: V raných verzích tohoto decku jsem hrál
Chillwind Yeti místo
Keeper of the Grove. Je to ale podobný případ jako
Defender of Argus -
Keeper of the Grove ho se svými schopnostmi předčil, už jen proto, že to je jediná odpověď decku na legendárky jako
Cairne nebo
Sylvanas.
Soul of the Forest: Přítomnost této karty je ospravedlnitelná stejně jako druhá
Force of Nature, leč zaplnění vašeho decku combo kartami jej učiní nestabilním a často by zbytečně zabíraly místo na vaší ruce.
[odstavec]
Klíčová comba

Tohle je hlavní combo decku. Možná si někdy nebudete moci dovolit držet
The Coin/PotW ve vaší ruce nebo budete nuceni zahrát
Violet Teacher ve 4. kole, ale zaručuji vám, že když se vám povede toto zahrát v jednom kole, budete mít obrovskou výhodu. Toto je ideální play, když váš oponent hraje dost pomalu. Normálně je bezpečné zahrát ve 4. kole
Violet Teacher na čistý board, ale je dost známé, jaké škody může tato karta natropit, a proto se váš soupeř pravděpodobně bude za každou cenu snažit tuto kartu odstranit. Pořádně si tedy rozmyslete, kdy ji zahrajete, pokud nemáte žádný spell na 5. kolo.

Nebojte se hrát
Leeroy jako mid-game removal nebo mid-game pressure spolu se
Swipe. Ideální by ale bylo ušetřit si
Leeroy na
Savage Roar.

Každý se jistě setkal s
Force of Nature +
Savage Roar combem. Udělit 12 dmg (+ 2 od hrdiny) a vyčistit board je veliká krása. Objektem vašich nejdivočejších snů může být to, že budete schopni vyložit i druhý
Savage Roar a uštědřit 22 dmg.

Buďte neustále na pozoru a hledejte možnou smrtící kombinaci či hledejte zůsoby, jak lethal zajistit s tím, co máte v ruce.

V současnosti jedna z nejsilnějších karetních kombinací ve hře. Bylo by asi nejlepší si šetřit
Bloodmage na souhru s těmito kartami. Toto je také extrémně důležité proti aggro Warlockům, protože mají kotel 3/2 minionů.

Je často dobré si šetřit
Argent Squire, pokud si ho líznete až po prvním kole. Můžete z něho vytřískat víc, pokud ho v tom samém kole nabuffujete.
[odstavec]
Náhrada za drahé karty
Bloodmage Thalnos: Tady je to trochu ošemetné, co se náhrady týče. Jen dvě zřejmé možnosti mě napadají. První možností je
Loot Hoarder a druhou je
Kobold Geomancer.
Bloodmage se spíše bude používat na zvýšení spell damage, a proto bych se přiklonil spíše ke
Kobold.
Leeroy Jenkins: Ten může být nahrazen
Force of Nature a také může být použit ke stejnému účelu: jako dorážeč, nebo, pokud nám teče do bot, jako mid-game removal.
Leeroy je ale o 2 many levnější, a proto se lépe hodí do comba se
Savage Roar a také zůstane na boardu. Na druhou stranu je
Force lepší proti aggro Warlockovi.
Cenarius: Zde je hodně vhodných náhrad jako
Azure Drake nebo
Imp Master, ale pokud ho nemáte, zkuste s tímto slotem experimentovat a uvidíte, co vám bude nejvíce vyhovovat!
[odstavec]
Jak na to
Tento deck má za úkol zaplnit board dobrými early a mid-game miniony jako
Argent Squire,
Harvest Golem a
Druid of the Claw, vytvářet tokeny za pomoci
Violet Teacher a pěkně je napumpovat prostřednictvím
Power of the Wild a
Savage Roar, z čehož by mohl vzniknout překvapivý lethal. Mít kontrolu nad boardem je v každém zápase rozhodující. Vaše tempo by se ale mělo odvíjet od konkrétního zápasu. Proti control deckům se bezhlavě nežeňte – vynášejte karty moudře a vyčkávejte na comba. Jasně, asi udělíte minimum dmg do 7. kola. Pak ale vynesete
Ancient of Lore, díky němuž si třeba můžete líznout karty, které vám zajistí vítězství okolo 9. kola.
Proti rychlým deckům musíte efektivně využít svůj mana příděl a zabránit oponentovi, aby ovládal board. Často to znamená použití
Power of the Wild jako miniona, zahrání
Violet Teacher ve 4. kole a použít
Ancient of Lore jako heal.
Je důležité si toto uvědomit! V jiném případě nebudete mít šanci proti deckům, které umí dobře vyčistit board (třeba Shaman nebo Paladin), nebo proti Handlockovi.
[odstavec]
Zápasy
Seřazeno od nejtěžšího k nejlehčímu.
Vs Warlock (Handlock)
Asi skoro každý Druid se modlí, ať nenarazí na Handlocka.
Mountain Giant ve 4. kole je nejhorší noční můra Token Druida. Tenhle týpek dokáže pořádně zamíchat kartami a Druidi nemají takový removal, takže na něj pravděpodobně vyplýtváte celé své osazenstvo. Pokud ale nevyloží
Mountain Giant včas, určitě lze vyhrát. Bacha na
Hellfire a jakmile váš soupeř bude mít cca 14-18 zdraví, prudce zrychlete své tempo, aby nestihl vyložit
Molten Giants.
Co se týče mulliganu, je to kapánek složitější, protože nepoznáme, jestli má control deck nebo aggro. Určitě si nechte
Keeper of the Grove proti minionům jako
Twilight Drake,
Flame Imp a
Knife Juggler. Také je dobré nechat si na ruce nějaké levné miniony na ovládnutí boardu v early hře. A bohužel vás asi okolnosti donutí nechat si
Swipe – i když je slabý vůči Handlocků, proti aggru je super.
Vs Shaman
Shaman má prostě spoustu prostředků, díky nimž vám může ugrilovat vaše miniony:
Lightning Bolt,
Earth Shock,
Rockbiter Weapon,
Lightning Storm, i dokonce
Hex nás může solidně potrápit.
Pokud hrajete proti Shamanovi,
Innervate má nejvyšší prioritu, abyste mohli dříve zahrát
Druid of the Claw nebo
Violet Teacher, které neodstraní tak snadno. Nechte si jakýkoliv removal (
Claw,
Wrath, nebo
Swipe) na potlačení jeho minionů. Obzvláště se zaměřte na
Unbound Elemental co nejdříve, nejlépe hned v následujícím kole, jinak už by mohlo být pozdě.
Vs Hunter
Sice máte potenciál předhonit Hunterův deck, ale pokud vynese combo
Unleash the Hounds +
Starving Buzzard +
Timber Wolf, můžeme snadno přijít o naše tokeny. Na jejich ochranu můžeme použít
Druid of the Claw jako Taunt. Hra proti Hunterovi je často závod. Pokud ho podezříváte, že zahrál
Misdirection, zkuste tento secret vyvolat pomocí
Shapeshift, a ne svými miniony.
Mulligan – nechte v ruce své levné miniony a taky
Swipe pro případ, že byste chtěli vyčistit board od malých minionů.
Vs Paladin
Tady už to začíná být lehčí. Tato classa je na 4. místě z jednoho prostého důvodu – kvůli
Equality.
Equality combo ve spojení se šíleně širokou možností healu může způsobit to, že se u zápasu pěkně zapotíte.
Na začátku si klidně nechte v ruce
Violet Teacher, protože Paladin hraje často dost pomalu. Není potřeba nechávat si early removaly. Je dobré si taky nechat
Swipe, pokud bude náhodou Paladin agresivní.
Vs Rogue
I když stojíte tváří v tvář Miracle nebo Tempo Roguně, myslím si, že má Token Druid navrch. Pokud ale nebude mít štěstí na lízání a Rogue naopak bude mít štěstí, určitě má dost slušný arsenál, kterým vám může pěkně zatopit, proto neusněte na vavřínech!
Mulligan -
Harvest Golem,
Argent Squire a
Druid of the Claw jsou určitě super karty na začátek. Klidně bych zahrál
Druid of the Claw jako Charge, abyste se vyhnuli
Sap. Pozor na příliš brzké zahrání
Innervate kvůli
Sap. Jinak by to měla být pohodička.
Vs Druid
Použít
Power of the Wild jako buff je často nesmírně důležité v tomto zápase, abychom minimalizovali účinky
Swipe. V současné metě se
Starfall moc nehraje, nebojte. Vaše
Violet Teacher +
Power of the Wild combo vám často vyhrají hry, takže určitě nechat
Violet Teacher v ruce a šetřit si ho. Pořád mějte na paměti
Swipe a
Force of Nature +
Savage Roar combo; pak nebudete mít problém dostat se přes jeho mid-game Taunty.
Vs Mage
Tento zápas může být pěkně svízelný, nicméně Mage postrádá prostředky na board clear v early game. Pokud se vám povede ze začátku ovládnout board, máte slušnou šanci na vítězství. Pořád ale bacha v 7. kole na
Flamestrike! Nebojte se ale trochu riskovat, spoléhejte na vaši možnost prolíznutí a v late game vám
Cenarius může zajistit vítězství.
Mulligan – zahoďte vše nad 3 many kromě
Violet Teacher, ale tuto kartu taky zahoďte, pokud jste museli zahodit i dvě ostatní karty.
Vs Aggro Warlock
Asi si budete říkat, proč je tento deck na tak nízkém místě, když se ho všichni tolik bojí. Já si ale myslím, že si s ním dokážeme poradit.
Keeper of the Grove,
Wrath,
Claw,
Loot Hoarder,
Swipe,
Argent Squire,
Harvest Golem, a
Blood Knight jsou ty karty, které rádi uvidíte na začátku ve své ruce proti agresivnímu decku.
Ancient of Lore,
Cenarius a
Druid of the Claw jsou výborní na mid až late game. Často je správné použít
Savage Roar nebo
Force of Nature na board clear. Máte větší šanci na výhru, když mu pěkně vykostíte board. Pořád ale můžeme lehce prohrát, pokud vyloží v 5. kole
Doomguard, protože budeme mít velké potíže s tím, jak ho sundat.
Vs Priest
Priest obecně dělá control deckům velké vrásky. Nám ale naštěstí ne. Nebezpečnou situací je např. v 2. kole
The Coin a
Injured Blademaster, obecně
Circle of Healing (nebo hůř -
Auchenai Soulpriest +
Circle of Healing), jinak by to měla být pohoda jahoda. Priest vám ale v mid-game může pěkně vyčistit board. Pokud to ale nepřeženete, budete mít dost materiálu na to, abyste ho nakonec umlátili.
Violet Teacher je zase správná volba na začátek,
Power of the Wild taky. Buďte zdrženliví a raději nepoužívejte
Power of the Wild na vašeho
Druid of the Claw – potom bude mít útok 5, načež Priest může vesele zahrát
Shadow Word: Death.
Vs Warrior
Control Warrior má hodně potíží, jak nakládat s vaším boardem a často neustojí váš mohutný útok.
Power of the Wild jako buff je dobrý způsob, jak přežít
Whirlwind. Nepřežeňte to s vykládáním karet, aby všechny nezahynuly kvůli
Brawl.
Nechte si
Violet Teacher a
Wrath na začátek.
Wrath a
Shapeshift nebo
Claw jsou často nezbytné proti minionům jako
Armorsmith a
Frothing Berserker.
Díky, že jste dočetli až sem, a přeji všem hodně štěstí ve hře!
Zdroj: LiquidhearthNaposledy upravil/a Glea'ar 30.04.2014 v 02:23:35.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
kilmak 02.05.2014 09:10
Dlouho tam nevydrzel, padla mi mnohem lepsi nahrada-hogger grul se sem nehodi, druid nema moc moznosti jak ho udrzet nazivu.
Kinedryl 01.05.2014 21:14
kilmak 01.05.2014 12:27
Mam dat misto cenariuse grulla? a jakou kartu mam dat misto jednoho a. of lore misto druhiho dam nourish.
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet