Aggro Druid podle Savjze

Úvod

Když jsem se poprvé setkal s novým deckem z dílny StrifeCroa, jehož zpopularizování má na triku Kolento, rozhodl jsem se aktualizovaného Aggro Druida otestovat. Nakonec se mi s ním před koncem čtvrté sezóny podařilo dostat na EU ladderu až na rank 11. Můj názor na Druida před tímto úspěchem byl, že je k ničemu, pokud propásne svoje early dropy. Ačkoli si myslím, že to stále platí, některým novým minonům z Naxxu se podařilo tuto slabinu částečně zahladit.

Herní styl

Herní styl tohoto decku mi dává vzpomenout na Mage deck z první testovací sezóny. Připomíná ho tím, že stabilně provádí silný herní plán. Jediným slabým matchupem je Handlock, čemuž by se dalo pomoci přidáním reaktivních karet jako Big Game Hunter a/nebo Black Knight, ale tyto karty by zase na druhou stranu uškodily decku v ostatních matchupech. Jistě, BGH stále může fungovat v některých z nich, například proti Warriorovi, a Black Knight se může zbavit třeba Sludge Belchera, ale tento deck je na tom lépe, pokud se neodklání od svého plánu.

Další důvod, proč by se tento deck měl držet svého plánu, plyne z absence card draw, které má na svědomí nahrazení Azure Draků Spectral Knighty. To vás prakticky nutí hrát stylem all-in. Na začátku šestého kola máte většinou na ruce jen pár karet, a tak prostě nemáte příliš na výběr. Vaším cílem by mělo být zahrát v každém kole alespoň jednu kartu a ukončit hru nejpozději v devátém kole.

Nejdůležitější věcí při hraní tohoto decku je chytré využívání Coin a Innervate, tak abyste ani jednou neminuli příležitost zahrát miniona mezi druhým a čtvrtým kolem. Tomu samozřejmě musíte podřídit i mulliganování. Vždy byste měli zahodit Wrathy a všechny karty, které stojí 4 a více many. Výjimkou je pouze Keeper of the Grove, a to jen v případě, že proti vám stojí Warlock. Nechávejte si pouze Innervate a karty, které stojí 2 a 3 many. V případě, že toto už na ruce máte, můžete zvážit nezahození Wrath, ale ten je vesměs užitečný jen proti jiným aggro deckům. S Druidem, a obzvláště s tímto deckem, je velice důležité převzít kontrolu nad boardem a využít tuto výhodu ve váš prospěch, jak jen je to možné.

Nové karty

Nebyl jsem zrovna velkým fanouškem Echoing Ooze, když tato karta vyšla. Avšak v decku se dvěma Savage Roary jde o neuvěřitelně silnou kartu. A výhody Savage Roar jenom pokračují, když vezmete v potaz tokeny z Deathrattle Haunted Creepera. Ty poměrně často vedou k 8 a více damage navíc, a to jen za 3 many. Díky těmto novým kartám se využití Savage Roar neomezuje už jen na známé kombo s Force of Nature.

Shade of Naxxramas je další kartou, která se prokázala jako prostě úžasná. Ačkoliv nejde o tak dobrou kartu v pozdějších kolech, kdy má soupeř k dispozici spelly jako Holy Nova nebo Consecration, i tak jde o kartu, která více než dobře zaplňuje původní díru v Druidově mana křivce.

Původní verze aggro druida obsahovala pouze dva 3 dropy, a to Harvest Golemy, což často ústilo v nevyužitá třetí kola nebo šetření Innervate na možnost vyhodit 5 drop. Big Game Hunter byl obstojnou kartu v tom smyslu, že jste ho ve většině matchupů mohli zahrát a nestarat se o důsledky, ale většinou jste se dočkali tradu pouze jeden za jednoho. Oproti tomu Shade je podstatně výdržnější než Big Game Hunter a všechny ostatní možnosti.

Kombo Shade + Innervate nebo Coin je často velice výhodné, avšak najdou se i výjimky. Ačkoliv je Shade karta, kterou opravdu chcete mít na začátku hry na boardu, pokud máte 2 drop a žádný jiný 3 drop, je lepší schovat si Coin na další kola. Jinak Stealth na tomto minionovi je úžasná věc. Kromě Hunterů s jejich Flary a Deadly Shoty, je prakticky zaručené, že Shade přežije počáteční kola. Na Flare rozhodně nezapomínejte, opravdu nechcete tohoto miniona vytradovat za Mad Scientista. Hunter je jeden z mála matchupů, ve kterých může být lepší zahrát Harvest Golema místo Shadea.

Se svou imunitou proti spellům, Spectral Knight je pro hráče na opačné straně stolu nesmírně otravnou kartu. Avšak do spousty decků tato karta nezapadá tak dobře, jako do tohoto. V případě, že se vám podaří obdařit Spectral Knighta tauntem a víte, že se v soupeřově ruce neschovává Black Knighta, tak si budete moci chrochtat blahem. Avšak vyřazení Draků se neobešlo bez následků. Musíte se rozloučit se Spell Power Swipy a jedinou kartou, jenž nyní obstarává card draw je Ancient of Lore. Následkem toho je tento deck docela bídný, pokud dojde na top-decking. Na druhou stranu je také dost silný na to, aby se většina her do této fáze ani nedostala. Z mého pohledu je Spectral Knight ještě větším zabijákem combo decků (Miracle Rogue, Freeze Mage) než Loatheb.

Všechno, co řeknu k samotnému Loathebovi je to, že jde o OP kartu, u které je ale možnost, že se dokáže vyhnout nerfům díky tomu, o jak obrovský counter vůči nenáviděným combo deckům jde. Ačkoliv Blizzard v minulosti prohlásil, že pokud nastane situace, kdy se jedna karta bude nacházet v každém populárním decku, tak se nebudou ostýchat s nerfováním, samotný vztah Loatheba vůči combo deckům by ho mohl uchránit.

Důležitá věc, kterou mají Haunted Creeper, Echoing Ooze, Shade of Naxxramas a Spectral Knight společnou je jejich výdrž. Všechny vyjmenované karty je obtížné kompletně odstranit, a když náhodou přežijí i jen jako 1/1, tak stále mohou nabídnout nějaký ten damage navíc se Savage Roar.

Postup

Při hraní tohoto decku je nedůležitější vyhazovat miniony pokud možno přesně podle mana křivky. A vzhledem k tomu, že na každý slot máte přebytek karet, zahrát správného miniona ve správné situaci může znamenat rozdíl mezi výhrou a porážkou.

Mezi two dropy máme na výběr mezi dvěma token miniony, Haunted Creeperem a Echoing Ooze. V druhém kole je lepším tahem většinou Echoing Ooze, naopak v pozdějších fázích hry může být lepší variantou Haunted Creeper, který má v těchto případech větší výdrž a Ooze je možné držet na potenciální kombo s Defenderem.

Ve třetím kole na nás čekají Shade of Naxxramas a Harvest Golem. Vzhledem k tomu, že se Shade stává každým kolem silnějším, je většinou tou lepší možností. Avšak tahle volba se trochu komplikuje, pokud hrajete proti Hunterovi, jak už bylo zmíněno výše. V tom případě může být lepší volbou zase Harvest Golem.

Pět mana krystalů je další situace, ve které máme na výběr. A také jde o rozhodnutí nejtěžší.  Pokud zrovna nepotřebujete jednu z forem Druida of the Claw, Charge pro removal nebo Taunt pro obranu, Spectral Knight je obvykle tou správnou možností. Důvody pro vyhození Spectral Knighta na board jsou dva. Zaprvé je to odolnější minion, zadruhé Druid of Claw ve formě s Chargem se více hodí použít v kombinaci s jinými kartami.

Matchupy

Vzhledem k tomu, že miniony v tomto decku je tak obtížné odstranit, pomalejší decky mají obtížnou práci s vyklízením boardu a Savage Roar se díky tomu stává smrtelným. Pokud pomalější decky, jako Control Warrior, dokáží udržet krok v prvních kolech, situace je pro ně hned růžovější. Naštěstí karty, které dokáží udržet pomalejší decky v závěsu jsou vesměs velmi specifické. Většina pomalých decků obsahuje karty, které jsou mířené proti jiným typům decků, a proti tomuto jsou prakticky mrtvé. Jde hlavně o reaktivní karty a drahé legendárky.

Handlock

Handlock je jedním z nejtěžších matchupů, protože má k dispozici nejlepší board clear ve hře. Co je ještě horší jsou Molten Gianti, kteří vám lehce rozhodí hru v situaci, kdy dáváte dohromady board pro lethal. Přidání Big Game Huntera by určitě pomohlo, ale i tak bych ho na ladder nedoporučil, protože momentálně nenarazíte na tolik Handlocků, aby se tento matchup stal větším problémem.

Pokud na něj však narazíte, přijměte to jako vyšší obtížnost a snažte se ukončit hru rychlým killem se Savage Roar. Klíčem k vítězství je ve správných chvílích riskovat. Často je nemožné hrát okolo board clearu a Molten Giantů, takže se do toho prostě budete muset vrhnout po hlavě.

Toto je bídný matchup a pravděpodobně se dostanete do bodu, kdy budete muset jít all-in. Tyto karty jsou v takové situaci vaší nejlepší možností.

Zoo

I Zoo dokáže být poměrně nepříjemné. Karty jako Flame Imp nebo Nerubian Egg si většinou najdou způsob, jak efektivně vytradovat. Trikem v tomto matchupu je si uvědomit, že je to hráč Zoo, kdo by měl mít kontrolu nad boardem. Druid má za úkol zaplavit board a naservírovat pro soupeře hrozby, se kterými se musí poprat. Ačkoli tento matchup poměrně závisí na draw, Zoolockova výhoda spočívá v celkově lepších minionech, zatímco vaši minioni se hůře odstraňují z boardu.

Dobrý Zoolock musí mít na paměti, že vy máte lepší finišery. To znamená, že musí držet board prázdný, protože Savage Roar nebo dobře načasovaného Defendera nepřebije. Celkově, pokud dokážete být o krok napřed před Zoo z hlediska tradování, měli byste v tomto matchupu uzmout vítězství.

Zoo nemá board clear, takže plán je zaplavit board a nedovolit soupeři efektivně tradovat. Narozdíl od většiny Zoo matchupů, agresorem musíte být vy.

Hunter

Hunter patří mezi příjemnější matchupy. Jistě, Buzzard + Unleash kombo zní děsivě, když si vezmete, kolik v 5. kole máme na boardu minionů. Pravdou je, že na tom příliš nesejde, hry proti Hunterům jsou tak krátké, že skončí dřív, než soupeř dokáže nalízané karty nějak pořádně využít.

(Guide byl napsán ještě před nerfnutím Buzzarda a Leeroye. Nyní je tedy tento matchup ještě více ve prospěch tohoto decku. – pozn. red.)

Důležitějším aspektem tohoto matchupu je chytře využívat Defenderův buff. Nejlepším plánem je rozdělovat Health bonus tak, abyste drželi pokud možno všechny miniony ve vysokých číslech. Proti deckům s Mad Scientisty a Explosive Trapkami to může být obtížnější, ale nakonec stejně půjde o to, jestli jste to vy, kdo je v tomto matchupu agresor. Bez možnosti healovat je proti vám Hunter ve značné nevýhodě.

Defender of Argus je jedinou vyčnívající kartou v tomto matchupu. Ve hře byste měli být rychlejší než soupeř. Všechno, o co se musíte starat je rozprostření Health tak, aby všichni minioni měli 3 a více.

Miracle Rogue

Miracle Rogue by mohl být obtížný matchup, kdyby nebylo Loatheba a Spectral Knightů. Jak už jsem zmínil dříve, Spectral Knight znamená pro Rogua značnou nepříjemnost. Deadly Poison + Blade Flurry je to nejlepší s čím se proti tomu může vytasit, ale prakticky v každém decku bývá Blade Flurry pouze jednou. Takže logicky, klíčem k tomuto matchupu je nalezení správného místa, ve kterém lze bezpečně zahrát Spectral Knighta. Měli byste být schopni vyvinout tlak, který přinutí soupeře k neoptimálnímu tradování, ale zároveň byste se během toho měli snažit držet Spectral Knighta v bezpečí před soupeřovými miniony. Pokud to dokážete a navrch přihodíte svému minionovi buff od Defendera, hra bude prakticky u konce.

Rogue matchup je poměrně snadný a tyto karty to jen zpečeťují. Loatheb by zde mohl být také, ale nic víc, než dát tyto dva dohromady, nepotřebujete.

Zdroj: LiquidHearth.com



Naposledy upravil/a Lunchbox 01.10.2014 v 23:20:35.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskuze

Psychokiller 02.10.2014 14:55

na shade platí dobře i cleave pokud je ještě něco vedle něho

Hoo 02.10.2014 09:16

super cteni a co dalsi matchupy jako je priest,shaman, pala?

tommystankov 02.10.2014 09:12

Pokud to tu bude pokracovat v tomhle duchu pro nas jako ctenare jedine dobre. Osobne druida nehraju a ani to neplanuju, ale podle karet to zase takova naracnost na craft neni coz je jedna z vyhod, ze si ho muze dovolit vetsina hracu co uz nejakou dobu hraje.

Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit se
nebo
Zaregistrovat nový účet