Představení
Pokud jste v posledním měsíci hráli v Hearthstone rankedy, určitě jste si všimli decku, který se začal objevovat stále častěji: nejnovější verze Ramp Druida. Zatímco předchozí verze se zaměřovala na silné miniony jako Ancient of War nebo legendárky typu Ragnaros, tahle verze používá své kopie Wild Growth a Innervate ke skoku rovnou do mid game, ovládnutí boardu a konci Force of Nature a Savage Roar kombem. Je to jednoduchý a velmi efektivní deck.
Výběr karet
Jak jsem již zmínil, styl hraní je jednoduchý. Dostat se k minionům se silným board presencem, prolízat se skrze Azure Drake a Ancient of Lore, kontrolovat board a hru zakončit kombem. Většina karet v balíku jsou Druidův základ. Chillwind Yeti je velmi užitečný díky poměru cena/výkon, to samé platí pro Harvest Golema, jakožto jednoho z nejotravnějších minionů ve hře. Dvě kopie komba vám téměř zaručí lethal, když ho bude třeba. Samozřejmě se dá použít jako clear a k udržení kontroly na boardu.
Ostatní karty jsou spíše situační. Argent Commander se nabízí jako další agresivní minion s charge efektem. Díky němu můžete dostat soupeře pod větší tlak, případně jej použít jako removal. Sunwalker poskytuje více defenzivní postoj.
Některé variace, například Fr0zenova, používá místo Yeti Sen´Jin Shieldmasta. Proti aggro balíkům je toto lepší varianta, avšak proti mirror match-upu nebo jiným control balíkům je Yeti prostě lepší. Zabijete s ním Azure Draka, v kombinaci s vaší hero power zabije soupeřova Yetiho a uberete giantovi půl životů.
Black Knight a Big Game Hunter jsou trochu ošemetnější, ale zde vidíme oba. Spolu dokážou pěkně zavařit Handlockovi a Black Knight najde využití proti velké většině decků, jeho použití často rozhoduje hry. Záleží čistě na vás, kolik Handlocků či taunt decků potkáváte a jestli je chcete hrát oba, nebo jen jednoho.
Sunfury Protector je častá alternativa. Tři životy mají velkou hodnotu v současné metě SI:7 Agentů a backstabů. Taunt, který tento minion poskytuje, vám často pomůže proti aggro deckům.
Cairne, Sylvanas, Thalnos a další "univerzální" legendárky tady mohou najít své místo. Také se však počítají do karet situačních a vždy se stanou cílem soupeřových removalů, neboť ve vašem decků o moc lepších terčů není. Pokud proti sobě potkáváte spíše Zoo a podobné decky, Thalnos spolu se Starfallem se mohou stát efektivní. Obecně vzato tyto karty shledávám jako pomalé a ne až tak užitečné jako již zmíněného Black Knighta.
Možná se ptáte, proč tady chybí Cenarius. Ze začátku se v decklistu vyskytoval, jeho využití však přebil Ragnaros. S návratem Jainy je jeho potenciál obrovský, protože může střílet i s freezem. A sestřelený Auctioner ve stealthu také zahřeje u srdce.
Jak hrát deck
Ve srovnání s Miracle, Handlockem a dokonce i Zoo, tenhle deck je jednodušší. Vaše možnosti jsou většinou velmi jasné. Coin, Wild Gowth, Innervate do tempa, zlepšení vaši mana křivky a silných minionů k ovládnutí boardu až do ukončení hry kombem. To vše můžete dělat, zatímco si lížete karty díky Ancientům a Drakům.
Další velká síla decku je mulligan. V 90% se snažíte dostat k Wild Growth a Innervate, což vám vaši volbu zjednodušuje. Je to hodně důležité obzvláště proti Warlockům, kde mulligan dokáže rozhodnout hru. Je vždy deprimující zahodit karty jako Big Game Hunter a pak vidět T2 Lifetap.
Match-upy
Miracle Rogue: Ze zkušenosti Druid je favorizován, jeho winrate se pohybuje okolo 66%, pokud se dostanete ke svým ramp kartám, vaše šanci na výhru raketově stoupají. Vaši minioni jsou výzvou pro jejich removaly a charge minioni jsou garantovaný dmg. Pokud si dokážete vybudovat silný board, máte většinou vystaráno, neboť většina hraje pouze jeden Sap. Dávejte pozor na své životy, je velmi důležité vědět, kdy vás může zabít a kdy ne.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem
Druid: V mirror matchi jde jen o to, kdo dokáže udržet board a kdo dřív rampne. Black Knight je také jedna z důležitých karet, hru rázem obrátí ve váš prospěch. Z tohoto se vždy stane boj na život a na smrt o board, takže se nebojte používat vaši Hero Power jako removal, ale dávejte pozor na své životy. Také je dobré si počítat, kolik Innervatů váš soupeř použil, nechcete se cítit bezpečně na 16 životech a poté podlehnout kombu s 2x Savage Roarem.
Pokud je proti vám "old school" ramp Druid, Black Knight se stává ještě důležitějším. Je třeba doufat ve vlastní rampu a vyřídit soupeře dříve, než vás unaví svými legendárkami.
Proti Token Druidu máte větší šance. Pokud dokážete držet board, máte výhodu.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem, Chillwind Yeti
Handlock: Proti Handlockům jste na tom překvapivě dobře. Pokud se prolíznete k vašemu BGH nebo Black Knightovi (případně obojímu), lehce se dostanete do výhody. I bez nich, máte spoustu minionů s 4 dmg útokem a dvě kopie komba - což znamená, že můžete vyhrát, pokud si karty schováte na správný čas a váš soupeř nezačne se všemi Gianty.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem, Keeper of the Grove, Big Game Hunter
Zoo: V testování tenhle match-up vyšel přesně 50 na 50. Druidův AoE removal není až tak dobrý a Zoo jednoduše svůj board znova zaplní. Tohle je přesně ta situace, kdy chcete mít v decku Sen´Jiny, ale opravdu to stojí za ztrátu výhody proti jiným hrdinům?
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem, Keeper of the Grove, Wrath, Swipe
Shaman: V podstatě závod o board control. Obecně Shaman má lepší start, dokud nemáte spellpower Swipe nebo rovnou 2x Swipe. Na druhou stranu, pokud se vám povede rychlá rampa a soupeř nemá spellpower Lightning Storm, jste na tom lépe.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem
Mage: Aggro Mage by neměl být problém, pokud dokážete zahrát Keepera na jeho Jugglera nebo Apprentice. Freeze verze taky není nejhorší, 3x silence na Doomsayery tak jako charge minioni a BGH na Alexstrazu. Obvykle si udržíte silný board.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem
Warrior: Control match-up je až směšně jednoduchý. Nemají dost removalů na všechny vaše miniony, lehce si udržíte kontrolu nad boardem a kombem práci dokončíte. Jediná jejich šance na výhru je šťastný Brawl.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem
Priest: 2x Yeti, 2x Drake, 2x Druid of the Claw a Black Knight je dost minionů s útokem za 4 dmg, aby se Priest zapotil.
Mulligan: Innervate, Wild Growth, Harvest Golem
Závěr
Pokud se snažíte udělat legend, tohle je jeden z decků, se kterým to můžete dokázat. Jeho síla spočívá v přímočarosti, konzistenci a solidních match-upech. Ve vyšším ranku už tak často Zoo nepotkáte a můžete se zaměřit na více control decky. Dole se ještě můžete podívat na různé decklisty od různých hráčů.
Decklisty
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Ceris 18.07.2014 14:29
Kuplmand 18.07.2014 13:23
Hezke clanky... Neslo by nahodou dat vsechy clanky ohledne typu decku pod nejakou jednu kolonku, ono prece jen ted kdyz se chci treba zase podivat napriklad na aggro locka tak to prochazeni clanky zpetne je celkem zdlouhave... DikyJo a jeste jaky je vyznam slova mulligan?
Alandus 17.07.2014 20:19
Sir Finley Mrrgglton 17.07.2014 19:57
Je lepšie ak Sylvanas nahradíme Sunwalkera alebo Argent C?
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet