Rozhovor s vývojáři 3. část

S menším zpožděním vám přinášíme závěrečnou část rozhovoru s Yongem Woo a Mikem Donaisem. Pokud jste zmeškali první dvě části, najdete je pod těmito (první, druhý) odkazy.


PC Gamer: Shaman je momentálně považován za nejslabší classu a Lava Shock nepřivedl staré Overload karty zpět do hry, jak se asi očekávalo. Jsou nějaké plány na přepracování Overload mechaniky?

MD: Jedna z cool věcí na Overloadu je ta, že je specifický pouze pro Shamana, což nám dává možnost vytvořit docela odlišný deck. Je možné, že v budoucnu přidáme další Overload karty, nebo karty, které pracují s Overload mechanikou. Lidé Overload karty nehrají, protože samostatně to nejsou příliš silné karty, ale s vydáním dalších setů by se to mohlo změnit. S tím by se zvedla i hodnota Lava Shocku a lidé by začali hrát decky s Overloadem. Ačkoli i teď si Shaman vede dobře s novým Mech deckem, i když od GvG uběhly už měsíce, hráči s ním mají pořád úspěchy. Savjz ho nedávno hrál a připomněl ho lidem, ale i jiní s ním hrají na vysokých rancích a funguje dobře.

PCG: Jako někdo, kdo často hraje Druida, vím, jak moc lidé nesnáší prohru na Force of Nature + Savage Roar combo. Osobně si myslím, že je vyvážené dobře, ale jsou tu názory, že nově vydávané Druid karty jsou balancovány s ohledem na toto combo, aby se Druid jako classa nestal příliš silným. Není to poněkud svazující z designérského úhlu pohledu? Protože když se podíváme na karty, které vyšly pro Druida, žádná z nich nenašla uplatnění.

MD: Ano, to je vlastně pravda hned pro několik class. Warlock má velmi silnou Hero Power a několik silných karet, takže mu expanze mnoho nepřidaly, protože je pro nás těžké ho ještě vylepšit. To samé platí pro Face Huntera. Všimněte si, že Face Hunter dostal v posledním roce či dvou prakticky jednu kartu. Musíme být velice opatrní a designovat karty, které posunou classu do jiného směru. Například u Druida můžeme vylepšit Token Druida, nebo Beast Druida. Ale jelikož má Druid Ancient of Lore, Innervate, Wild Growth, Keeper of the Grove a další silné karty, které se dávají do každého decku, tak tu máme problém, který jste popsal. Snad někdy v budoucnu zjistíme, jak to vyřešit.

PCG: To zní jako byste v obou případech, Druida i Shamana, vydali pouze pár „povinných“ karet sešitých dohromady. Zajímá mě, jak proti tomu chcete dlouhodobě bojovat?

MD: Hlavní věcí je vytvoření alternativních verzí, jako Dragon Druid, Token Druid, Beast Druid…Chceme nasměrovat classy novým směrem, to je náš hlavní designérský cíl, proto jsme chtěli vytvořit Mech Mage a Dragon Paladina.

PCG: Jsou tu nějaké karty, které byly v minulosti nerfnuty, ale nyní jsou už méně problematické? Mám na mysli třeba Novice Engineera nebo Nat Pagla.

MD: Když se nám líbí design nějaké karty, snažíme se dělat další karty s podobným principem. Jako třeba Unstable Portal, pro mnoho lidí je to jejich nejoblíbenější karta. Zjistili jsme, co je na této kartě tak přitažlivé a tento aspekt v různých variacích aplikujeme do dalších karet v budoucnu. Novice Engineer takovou kartou není. Nemám rád tento způsob card draw u neutrálních karet. Je příliš snadné ji zařadit do decku a je to jako byste hráli pouze s 28 kartami. To nevidím, jako dobrou cestu, kam se ubírat, ale máme jiné nápady, jak vyřešit tuto problematiku. Budeme vydávat nové karty, které lepším způsobem pokryjí dříve znerfované karty.

PCG: Plánujete nějak pomoci novým hráčům? Třeba prodejem předpřipravených balíků, které by obsahovaly základní verze hraných decků?

YW: Péče o nové hráče je pro nás naprostá priorita a máme na to vyčleněného jednoho vývojáře, který se o to stará. Už jsme představili nový quest, kde můžete hrát ve výcvikovém (practice) módu a dostat za to pack. Sledováním přátel, a učením od nich, lze také získat velmi hodnotný Classic pack.  Tyto questy mohou velmi pomoci novým hráčům. Jsou tu samozřejmě i jiné možnosti, o kterých jste mluvil, ale my už se vydali určitým směrem a budeme v tom pokračovat.

PCG: U budoucích expanzí budete pokračovat ve stanoveném formátu? Myslíte, že to bude komunitu stále bavit?

MD: Ano, hráči přijali BRM velmi dobře. Je to něco, nad čím musíte přemýšlet trochu jinak. Pomáhá to přivést nováčky k deck buildingu, protože mají určitou výzvu. Je to jako: „Oh wow, v každém kole mi přivolá jednoho miniona na stůl, asi bych měl hrát velké miniony.“ Jdou upravit svůj deck, a pak vyhrají a řeknou si „wow, vytváření decků je snadné, to zvládnu“ a začnou si být jistější.

PCG: Skvělé bylo i to, že mnoho soubojů učilo hráče základní herní techniky a taktiky, jako třeba udržet tempo.

MD: Ano, BRM toho v sobě měl hodně, navíc zábavně a s dobrým příběhem. Hearthstone toho příběhu příliš nemá, takže je fajn ho jednou za čas hráči přiblížit.

YW: Pardon (směje se). Jen jsem myslel na tu poslední misi, kde znovu bojujete s Nefarianem, a on mě pokaždé zničí tím svým: „Four fireballs, just kidding! Ten fireballs!“

PCG: K dalším expanzím budete dál používat raidy z původního (vanilla) WoW?

MD: Hearthstone nemusí být svázán jen WoW MMO. Chceme použít celý svět Warcraftu a vydat se různými směry. Prostě objevovat něco vlastního. Goblinové a Gnomové nejsou příliš důležití ve WoW, ale jsou zachyceni v lore. Mysleli jsme, že by bylo fajn udělat něco, co není ve WoW, ale možná tam GvG přibude, když jsou tak oblíbení v Hearthstone.

 

Zdroj: http://www.pcgamer.com/hearthstone-interview-grim-patron-dr-boom-balanced/#page-3



Naposledy upravil/a Lumik 30.05.2015 v 14:47:55.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Žiadne komentáre
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet