Rozhovor s vývojáři 1. část

Senior Producer Yong Woo a Senior Game Designer Mike Donais se rozpovídali o mnoha různých tématech od stability serverů až po neočekávaný vzrůst Grim Patron Warriora. Jelikož je rozhovor velmi dlouhý, bude rozdělen do několika článků. V prvním z nich se například dozvíte, jak dopadlo vydání mobilní verze nebo zda se chystají změny v systému odměn.


PC Gamer: Nedávno jste oznámili na Twitteru, že Hearthstone dosáhl počtu 30 milionů hráčů. Kolik jich je obvykle aktivních během jednoho měsíce?

Yong Woo: Nechceme mluvit o konkrétních číslech, ale jsme rádi, že mnoho nových hráčů přišlo skrze mobilní verze a je tu i mnoho hráčů, kteří se s mobilní verzí ke hře vrátili.

PCG: Takže toto číslo je jen počet registrovaných účtů? Co toto číslo znamená?

YW: 30 milionů hráčů hraje Hearthstone.

PCG: S vydáním mobilní verze nastal obrovský příliv nových hráčů, jaký máte feedback ohledně specifického uživatelského rozhraní na telefonech? Myslím si, že jste vše dobře vtěsnali na displej telefonu, avšak už jsem viděl i Huntera, který použil Quick Shot na sebe. Pravděpodobně to byl právě hráč na telefonu.

Mike Donais: To byla karma. Přidali jsme ji do hry.

YW: Feedback je velmi pozitivní. Myslím, že mnoho lidí zprvu ani nepoznalo rozdíl, protože všechno je na svém místě, jenže pokud to srovnáte s PC verzí, tak ty změny jsou dramatické. Jsem pyšný na náš UI tým, že se to podařilo udělat tak intuitivní a snadné na ovládání a přitom udržet stejný vzhled, pocit a kouzlo, jako má PC verze.

PCG: Po vydání mobilní verze byla hra zasažena lagy a padáním serverů. Bylo to způsobeno mobilní verzí a jste si jisti, že je to už opraveno?

YW: Pokračujeme v investicích do naší infrastruktury. Udělali jsme pár přešlapů, ale tvrdě na tom pracujeme. Nyní jsou všechny známé problémy vyřešeny. Samozřejmě pokud se objeví další, pokusíme se je odstranit také.

PCG: Největším tématem BRM byli draci. Jak si myslíte, že tyto karty zapadnou ve srovnání s mechy z GvG? Já mám pocit, že se jim to zdaleka tak nepodařilo.

MD: GvG byl velký set karet, ve kterém bylo mnoho různých mechů. Vlastně zprvu byl nejpopulárnější deck Control Paladin, ale první měsíc hráči experimentovali s mechy v různých classách, jako Druid nebo Warrior. Teď máme konečně všechny dračí karty a lidé je začínají používat v různých Dragon decích. Můžeme vidět Dragon Warriora, Dragon Paladina, Dragon Priesta, dokonce i Dragon Warlocka. Hráči zjišťují, které fungují a které ne. Někteří potřebují vidět Dragon deck na turnaji předtím, než ho začnou sami používat, jelikož nejsou tak zručnými a jistými deck buildery. Ale sám vidím mnoho experimentů a každý den vznikají nové verze nebo úpravy stávajících. Po měsíci budou už mít hráči více znalostí, co je dobré a co ne.

PCG: Už je poměrně dlouho od vydání GvG, plánujete změnit odměny z Arény, aby si hráči mohli vybrat, zda chtějí Classic, nebo GvG pack?

YW: Dostáváme hodně feedbacku ohledně této záležitosti. Feedback je pro nás velmi důležitý a hodně o tom diskutujeme. Zatím pro vás nemáme žádné oznámení, ale celá věc je v řešení.

PCG: Další věc, na kterou si lidé stěžují, je způsob, jakým funguje ladder. Podle mnohých se dostatečně neodměňuje postup na ladderu, ve stejném duchu se vyjádřili i Kripp a Noxious. Máte nějaké plány na přepracování ladderu a systému odměn, případně uvažujete o prodloužení sezóny?

MD: Určitě jsme zvažovali obě tyto možnosti a obě jsou rozumné. Pokoušíme se zjistit, která z nich je lepší a zda tu není ještě jiné řešení. Trápí nás ale záležitost vnitřních odměn vs. vnějších odměn. Když hrajete hru, hrajete ji pro zábavu a nemusíte si říkat něco jako: „ Tak teď musím hrát a musím nahrát to a to, abych dostal tu a tu odměnu a až to získám, tak už hrát nebudu.“ Mnoho lidí hraje Hearthstone, protože je to baví, ne protože dostanou odměnu. Tento stav bychom chtěli udržet, ať už uděláme jakoukoliv změnu.

PCG: Myslíte si, že jedna z možností je, že by hráči ztráceli méně ranků při resetu? Protože všechny potopíte na dno a na startu sezóny každý používá Face Huntery a Zoo, aby se dostal, tam kde byl předtím.

MD: Je možné, že poměr udržených/ztracených hvězd není dobře nastaven. Na druhou stranu vidíme příval aktivity na startu i konci každé sezóny, takže ranky nejsou pro hráče zase tak lhostejné a na startu i konci sezóny mají větší motivaci hrát. To je bod pro možnost ponechání kratších sezón.

PCG: Po BRM je k vidění mnoho různých class a decků, ale předtím byla několik měsíců éra, kdy vládl Face Hunter a Mech Mage. Hráči si nejvíce stěžovali na to, že když nepostavili deck přímo proti těmto deckům, neměli proti nim šanci. Myslíte si, že tu vždy budou aggro decky a že si na ně lidi budou vždy stěžovat, nebo jste znepokojeni tím, jak moc může být meta rychlá a agresivní?

MD: Jedna z věcí je, že levnější decky jsou často agresivní, takže jich bude větší procento, i když zrovna nejsou nejsilnější. Také hry jsou rychlejší, což je další důvod, proč k nim mají lidé větší sklon. Ale nyní je meta poměrně zdravá, jak jste sám řekl. Je k vidění mnoho class, některé z nich mají i dva či tři rozdílné decky, což rádi vidíme. Chceme udržet rozmanitost class a různé varianty decků u každé classy. To je další důležitá věc, prostě dát lidem prostor experimentovat. Dokud lidé rádi zkoušejí nové věci, nikdy si nejsou jisti, která verze je nejlepší, a to jedna z nejzábavnějších částí Hearthstonu. Prostě zkoušet nové decky, nové nápady, pozorovat jak fungují a mít ten pocit, že jen já vlastním tento deck.  

 

Zdroj: http://www.pcgamer.com/hearthstone-interview-grim-patron-dr-boom-balanced/



Naposledy upravil/a Kinedryl 25.05.2015 v 20:39:05.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Žiadne komentáre
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet