Ahoj!
Ve hře Hearthstone: Heroes of the Warcraft dochází k velkým změnám (jak psal již Jirasul dříve). Jak se tyto změny dotknou hráčů? A jak se změní „competitive“ scéna? O tom si povíme s těmi nejpovolanějšími, tedy s profesionálními hráči. Dovolte mi je v krátkosti představit:
StanCifka
Dlouhodobě nejúspěšnějsí český hráč na poli kompetitivní Hearthstone scény. Hráč MTG, který má za sebou mnoho úspěchů a vítězství jak v MTG, tak i HS, za všechny jmenujeme například: 1. místo v [MTG] Pro Tour Return to Ravnica 2012, kde prohrál jediný (!) zápas v celém turnaji, [HS] 1. místo StarLadder StarSeries - Season 1 nebo vítězství v turnaji [HS] DreamHack Tavern Tales 2015. Dle esportsearnings.com je druhým nejvýdělečnějším e-sport hráčem v naší zemi a vůbec nejvíce vydělávajícím českým hráčem na poli HS.
Faeli
Kapitán českého týmu eSuba.Intel, který se pravidelně umisťuje na předních příčkách českých i zahraničních turnajů, mezi jeho úspěchy můžeme právem řadit: Druhé místo v turnaji PGL Winter Tavern Tales 2015, 2. místo na Gfinity 2015 - Summer Masters II, vítězství v turnaji BenQ Grunex Challenge 2015 atd.
Synthetic
Kapitán českého týmu MajesticLions a jeden z nejlepších hráčů na české scéně. Je skvělým hráčem na ladderu, kdy každý měsíc vždy jako jeden z prvních hráčů dosahuje Legendary Ranku, toto snažení provází i jeho „rush streamy“. Před pár dny vyhrál turnaj Assembly Winter 2016 ve finských Helsinkách.
Ixxii
Jediný zástupce Slovenska v našem rozboru připravovaných změn. Dlouholetý hráč Hearthstone, který má již velké množství zkušeností. Mezi jeho turnajové úspěchy můžeme počítat například 1. místo na Lancraftu 2014. V současnosti je kapitánem českého týmu Inside Games.
Dodgy
Jedna z nejvýraznějších osobností na scéně Hearthstone u nás za poslední rok. Do povědomí široké veřejnosti se dostal zejména svým vítězstvím na Lancraftu 2015. V současnosti působí v týmu Inside Games.
Mirrari
Český hráč Hearthstone, který již dlouhé roky patří mezi špičku nejen u nás, ale i v celé evropě. Má za sebou již mnoho turnajových úspěchů, mezi kterými bych vyzdvihl tyto: 2. místo na SeatStory Cup II, 1. místo na turnaji HyperX NHL Hearthstone, či 1. místo v turnaji ASUS Finals 9.
Samotný rozhovor
Ahoj, jsem rád, že se zúčastníš našeho rozhovoru týkajícího se změn v Hearthstone: Heroes of the Warcraft. Přejděme rovnou k věci: Co říkáš na to, že Blizzard přidal do hry Standard mode, jako je například v MTG? Co myslíš, že je k tomu vedlo? A co to přinese hře jako takové?
StanCifka: Ahoj, nový formát se mi velmi líbí. Před HS jsem hrál Magic the Gathering, kde je používán velmi podobný systém rotace již více jak 10 let. Nový formát otevře prostor pro deck building, protože staré silné karty, které definovaly formát, odejdou.
Faeli: Ahoj! :) Vedla k tomu dlouhodobě jednotvárnost competetive decků a nějaká nespokojenost nových hráčů, pro které byl velký problém nasbírat všechny potřebné karty bez investice peněz.
Synthetic: Zdravím. Standard mode určite vřele uvítám, protože oživí hru jako takovou. Hodně to změní metagame a na top lvl se doufejme dostanou i classy, které byly doposud hodně v pozadí, jako je například priest nebo rogue, které nyní vidíme na turnajich jen zřídka. Standard mode také řeší nerfování karet, které se Blizzardu upřímně moc nedaří. Tímhle způsobem vám po roce velmi silné karty odrotují.
Ixxii: Ahoj, ďakujem za oslovenie k rozhovoru. Táto zmena je z mojej strany veľmi vítaná. Som rád, že sa to dostalo už aj do HS, keď to do teraz fungovalo bez problémov v iných kartových hrách, ako si už spomenul napríklad MtG. Myslím, že ide hlavne o to, aby sa hra viac oživila a zároveň sa stala viac kompetetívnejšou. Zjednoduší to začiatok hry pre nováčikov, keď nebudú nútení si zbierať a šetriť na všetky karty, čo už v HS sú, ale postačia posledné "edície" a ten basic základ. Tiež to spraví príjemnejší prechod hráčov od iných kartových hier, kde je tento systém už zabehnutý.
Dodgy: Čau a díky za oslovení. Tak obecně se mi tato změna moc nelíbí, myslím si, že je to krok jak na jednu stranu zkvalitnit kompetetivní hraní, ale na druhou stranu jak z tý hry vytáhnout ještě více peněz. Jako někomu, kdo ujíždí na zlatých kartách, se mi tahle změna vůbec nelíbí, protože mně vyjde draho :D Hře jako takové to přinese rozdělení hráčů na "profi" a příležitostní hráče, tudíž úroveň kompetetivní scény by se měla zvednout.
Mirrari: Přidání nového formátu je od vývojářů krok správným směrem, neboť v současnosti již existuje velké množství karet a s každou další expanzí se jejich celkový power level zvyšuje. Tato změna umožní vydávat silné a zajímavé karty.
Souhlasíš s tvrzením, že díky standardu se budou moci vrátit hráči, kteří delší dobu nehráli?
StanCifka: Ano, tato změna může být impulzem pro návrat některých hráčů a zároveň otevírá prostor lidem, kteří ještě nezačali.
Faeli: Nevím, kolik takových hráčů je, ale určitě to přiláká nové hráče, dost pravděpodobně i právě z MtG, jehož rozdělení do formátů je tu předlohou.
Synthetic: Pokud se budou hráči, kteří delší dobu nehráli, vracet k HS, nebude to kvůli Standardu, ale kvůli hře jako takové. HS vás musí hlavně bavit, pokud vás nebavil doposud, nic se na tom zřejmě nezmění.
Ixxii: Súhlasím tak na 50 %, pretože bude práve záležať na tom, kedy a akú dobu nehrali. Ak majú napríklad otvorené prvé adventúry a potom prestali hrať, tak to znamená, že sa v podstate vrátia naspäť a niektoré z vecí, ktoré mali už predtým otvorené a pozbierané mohli medzi časom zo standardu vypadnúť.
Dodgy: Asi ano, nebudou muset nakoupit 5 rozšíření, ale pouze 2-3 aktuálně hrané.
Mirrari: Určitě to ovlivní rozhodování lidí, když si nebudou muset kupovat x předchozích sad, ale pouze ty aktuální. Navíc to otevírá hru novým hráčům, neboť v současnosti byl pro nováčka vstup do hry obtížný.
Blizzard nyní přidává dalších 9 deck slotů, vítáš tuto změnu? Pokud ano, proč?
StanCifka: Co se týká deck slotů, tato změna se týká především casual hráčů, protože mnohé turnaje po vás vyžadují mít postavený pouze určitý počet decků. Ale je to důkaz, že vývojáři naslouchají potřebám komunity.
Faeli: Já už jsem zvykl na 9 slotů, dokonce bych řekl, že tuto změnu pro turnaje nevítám, protože je teď ještě nutnější dělat omezení na 1 deck per class nebo to bude divočina. Samozřejmě pro casual hráče příjemná změna.
Synthetic: Decksloty víceméně vůbec neřeším. Osobně používám 3-6 slotů.
Ixxii: Nové deck sloty bola vec, ktorú komunita požadovala už dlhú dobu. Teraz je určite tá správna chvíľa, aby sa tak stalo. S 2 rozličnými formátmi prichádza množstvo kombinácií deckov, a tak je určite potrebné spraviť viac miesta.
Dodgy: Deck sloty jsou určitě pozitivní změna, nicméně o to víc budu muset na turnaje z decků umazávat kartu :D
Mirrari: Komunita si o deck slot říkala již delší dobu, takže je to jistě krok správným směrem, pro mě osobně to nehraje moc velkou roli.
Jaký mode budeš preferovat ty? A proč?
StanCifka: Určitě standard, ve kterém se bude konat naprostá většina turnajů.
Faeli: Já budu vždy preferovat mode, ve kterém bude motivace hrát turnaje, takže pravděpodobně spíše Standard. Uvidíme, jak se to celé vyvine a jak k podpoře jednotlivých formátů bude Blizzard přistupovat.
Synthetic: Jelikož Blizzcon pointy budu moct získat právě ve Standardu, tak samozřejmě tento.
Ixxii: Budem viac preferovať Standard už len z toho dôvodu, že sa týmto formátom budú hrať hlavné turnaje a ako som už spomenul, bude to viac competetive. Bude to pre HS niečo nové a zaujímavé a nebude to tak jednotvárne, keďže decky a karty sa budú neustále meniť a s tým bude treba vedieť pracovať.
Dodgy: Já budu rozhodně preferovat Standard mode, protože se v něm budou hrát asi veškeré důležité turnaje, nevylučuju ale, že si někdy zahraju svoje “oldskůl” zlatý decky.
Mirrari: Samozřejmě Standard mode.
Jakých class se podle Tebe připravované změny dotknou nejvíce (ve Standard mode)?
StanCifka: Vzhledem k tomu, že rework má dostat i basic set, tak se to v současnosti nedá předpovědět.
Faeli: Pokud mám jmenovat jednu - mage, který ztrácí karty ze všech archetypů (především Mad Scientist, Unstable Portal a Flamecannon, mechové).
Synthetic: Popravdě se to neodvážím tipnout, jelikož spolu se Standardem vyjde i nová edice karet. Myslím, že tím se necháme všichni překvapit.
Ixxii: Dotkne sa to určite všetkých class. Napríklad taký mech mage vypadne úplne, Oil rogue takisto, paladinovi ubudnú dôležité karty ako Shielded Minibot alebo mMuster For Battle, u warriora bude citeľne chýbať Deaths Bite/Shieldmaiden a celkovo zmiznú momentálne najhrávanejšie karty ako Sludge Belcher, Loatheb, Dr. Boom, Piloted Shredder, Healbot, Zombie Chow, Mad Scientist a mnoho ďalšieho... zdá sa to až neuveriteľné.
Dodgy: Pokud nepřijde nějaká rapidní změna stávájících karet nebo velké množství karet nových, bude mezi classami vyčnívat logicky druid, kde se akorát Shreddeři nahradí zpátky Chilwind Yeti atd. Dále decky jako Handlock a Freeze Mage tato změna taky nijak rapidně nepoškodí. Nicméně pokud nepřibude opravdu hodně nových karet, dost variant decků zanikne a my si budem stěžovat, že je hra stereotypní, než zase vydají něco nového, snad tedy budou expanze častější a kvalitnější.
Mirrari: O tomto nemá smysl v současnosti spekulovat, uvidíme co Blizzard v následujících měsících udělá.
Která/které z karet, která/které nyní ze Standardu odejdou, Ti bude nejvíce chybět? A proč?
StanCifka: Asi Loatheb, protože umožnoval nastavení mnoha situací, díky kterým rozhodoval hry.
Faeli: Hodně utrpí warrior ztrátou Death's Bite, já se celkově vzato na nový formát prostě těším, chybět mi nebude asi nic. Vím ale, která karta mi chybět nebudet - Dr. Boom!
Synthetic: Nejvice mi bude chybet Belcher a Healbot, důvody jsou myslím více než jasné. Doufám, že Blizzard tyto karty v nadcházející expanzi důstojně nahradí.
Ixxii: Ako hráčovi viac kontrolnejších deckov mi určite budú chýbať spomenuté karty ako Sludge Belcher, Zombie Chow a Healbot, ktoré boli skvelé proti aggro deckom, a tiež napríklad Death's Bite a Darkbomb. Našlo by sa toho určite viac, ale spomenul som také nejvýraznejšie, ktoré ma napadli.
Dodgy: Asi Loatheb, protože je supr do všech typů decků, jak aggro, tak midrange/control.
Mirrari: Nejvíce mi bude zřejmě bude chybět Mad Scientist, neboť činil Mága hratelnou classou.
Blizzcon pointy bude již nyní možné získávat pouze v Standard mode, je to podle Tebe dobře? Proč?
StanCifka: Blizzard takto propaguje svoje nové produkty a zároveň bude tento formát mnohem balancovanější, takže by s tím neměl být problém.
Faeli: Pravděpodobně tohle pravidlo vzešlo z testing vývojářů, kteří usoudili, že "Wild" mode už bude na turnaje moc "wild". Je dobře, že se bude hrát jen jeden formát a ne mix, mohlo by se stávat, že někdo nabere random body ve "Wild" a pak přijde na Standard a nebude znát ani decky.
Synthetic: Dle mého názoru je to dobře. Je potřeba stanovit jednotný systém, ve kterém budou jasná pravidla. Nelze mísit olej s vodou, to by asi nefungovalo.
Ixxii: Je to určite správne, pretože sa z hry týmto krokom odstráni momentálne obrovnské množstvo RNG faktoru, ktoré priniesla (podľa mňa) doteraz najsmutnejšia expanzia Goblins vs. Gnoms. Vypadne množstvo nepríjemných kariet, ktoré dokázali rozhodnúť samotnú hru len na princípe jedného náhodného momentu. Hra tak bude zase viac o trochu viac o schopnostiach než o šťastí.
Dodgy: Ano, kvůli vyšší úrovni modu.
Mirrari: Ano, je to dobře. Standard bude mít největší pozornost od vývojářů a tedy nejvíce vybalancovaný. Ve starším formátu bych uvítal tak 1/2 turnaje za rok, pro zpestření.
Karty z Adventur nyní půjdou vycraftit. Není to nefér vůči hráčům, kteří si již adventury zakoupili a mají díky tomu například karty jako Wailing Soul, přičemž noví hráči již tento „balast“ neobdrží?
StanCifka: Vzhledem k tomu, že například v MtG hráči při rotaci karet žádnou kompenzaci nedostávají, mi toto přijde jako vstřícný krok od Blizzardu.
Faeli: Podle mě je to spíš lepší pro lidi, kteří tyhle karty ještě nemají, nemusí shánět všechny. Ale samozřejmě se najdou i lidi, kteří by radši původní variantu. Za mě změna k lepšímu - deal with it.
Synthetic: Pokud hráči investovali do HS, bylo to jejich svobodné rozhodnutí. Samotná hra se prostě musí rozvíjet. Já osobně s tím nemám žádný problém, alespoň budeme mít více dustu na novou edici, ne?
Ixxii: Blizzardu týmto krokom ide určite o to, aby hru spravil príjemnejšiu pre nových hráčov. Preto považujem možnosť tieto karty vycraftiť za správnu. Tie karty už nebudú tak potrebné a hráči, ktorí by si niektoré karty radi pridali do kolecie, alebo si ich zahrali vo Wild formáte, tak nebudú musieť kupovať a otvárať celé krídla týchto adventúr.
Dodgy: Nevím, kdo by chtěl třeba golden Wailing Soul, ale pokud hráči budou chtít hrát Pleb mode, tak si ty karty asi vycraftí :D
Mirrari: Nefér mi to nepřijde, naopak nemůžu se dočkat až rozcraftím některé karty z adventury. Nehledě na to, že poměr cena výkon adventur oproti klasickým packům byl výrazně lepší, takže se podvedený rozhodně necítím.
Co si myslíš, že uvidíme v nové připravované expanzi pro jaro 2016? (Dle tick-tock strategie Blizzardu by nyní měla přijít expanze, ne adventura.)
StanCifka: Blíží se jaro, takže třeba nějaké téma se Stranglethorn Vale či podobnými lokacemi.
Faeli: Expanze budu mít za úkol nahradit GvG a některé důležité karty z Naxxu (např. zmiňovaný Death's Bite) tak, aby všechny classy byly vybalancované. Téma se těžko předpovídá, navíc nehraju WoW, takže nevím, jakým směrem se celý příběh ubírá. Každopádně by mě potěšilo, kdyby se objevila nová mechanika (posledně to byl “Discover").
Synthetic: Doufám, že vyjdou karty, které dokážou obstojně nahradit Belchera a Healbota. Nerad bych totiž dostal rakovinu. Jakožto milovník combo - oriented decku bych také uvítal karty s touto tematikou.
Ixxii: Tažko povedať, čo Blizzard chystá. Nechajme sa prekvapiť. Je ale možné, že sa nejakým spôsobom budú snažiť vydať karty, ktoré by určitým spôsobom zaplátali medzeru a čiastočne nahradili tie, ktoré vypadnú, alebo prídu s úplne novými mechanikami. Uvidíme.
Dodgy: Jelikož ve Standard modu ubyde nejvíc RNG expanze, a to je GvG, myslím, že přibude spoustů nových RNG karet, aby to "vybalancovali".
Mirrari: Může to být víceméně cokoliv ze světa Warcraftu, takže se nechám překvapit :)
Chtěl bys k tomuto tématu něco dodat?
StanCifka: V současnosti se můžeme pouze nechat překvapit s čím vývojáři přijdou.
Faeli: Moc mě toho nenapadá, otázky sis připravil poctivě :) Snad jenom, že do budoucna bych doufal i v nějaké omezení basic/classic karet na Standard, například druid kombo… V MtG se tohle řešilo pravidelných vydáváním "basic" setů, které sdílely část karet a část doplňovala aktuální metu.
Synthetic: Ne :-)
Ixxii: Myslím, že všetko som tak nejak spomenul a vyjadril moje pocity z tohto kroku. Som naozaj rád tejto zmene a verím, že to hre pomôže vo všetkých smeroch.
Dodgy: Nemám, co dodat, doufám že je to krok správným směrem a že s novými expanzemi přibude dostatek hratelných karet, jinak můžeme vyhrabat screeny z roku 2014 a stavět decky :D
Mirrari: Ne, díky.
Chtěl bys říct něco svým fanouškům?
StanCifka: Děkuji všem za jejich podporu, můžete mě sledovat na mé FB fan page, Twitteru @StanCifka a streamu twitch.tv/stanislavcifka.
Faeli: Pokud by měl kdokoliv další otázky, směřujte na fanpage: www.facebook.com/faeli42. Po vydání expanze bych rád streamoval experimenty s novými decky.
Synthetic: Fanouškům bych hlavně přál, aby se jim vedlo dobře v jejich osobním životě a samozřejmě, aby mě nadále sledovali v roce 2016.
Ixxii: Berte zmeny pozitívne, užívajte si hru aj naďalej a sledujte ako československú, tak aj zahraničnú scénu a fandite svojim favoritom. Veľa šťastia na poli Hearthstone, guys and girls!
Dodgy: Držte mi palce a dejte si k obědu pořádně opepřený steak! :D Mějte se, čus!
Mirrari: Děkuji všem fanouškům za podporu a doufám, že se uvidíme na nějakém z dalších turnajů.
Děkuji všem za pozornost.
Info o novinkách: http://hsfan.tiscali.cz//clanky/novy-herni-format/1/
Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet