Blizzard se konečně rozhoupal a chystá se implementovat do hry náhradní karty za ty, které nám odrotovaly do Síně Slávy (Hall of Fame). A to vše chce stihnut ještě před vydáním nové expanze. Ta by měla podle prvních indícií vyjít v srpnu. Karet, které do hry přibydou bude celkově 10. O prvních dvou jsme vás již informovali zde. Nyní se podíváme na ten zbytek.
Gift of the Wild
Tato karta nahrazuje prakticky jediný druidí removal Naturalize. Karta stojí 8 manakrystalů a dá všem minionům, které máte vyložené na boardu do statů +2/+2 a navíc ještě Taunt. Dle mého skromného názoru tato karta výrazně posiluje už tak předimenzovaného Token/Treant Druida. V případě, že dokážete odrazit nekonečný počet vln stromečků a všelijaké možné druidí havěti v počáteční fázi a řeknete si, že už je to vše, tak nastoupí tato karta a míra frustrace stoupne k hranici jaderného výbuchu. Nicméně v současnosti má Druid levnější a efektivnější kouzla (spelly) na posílení svých prcků, jako je kupříkladu Blessing of the Ancients, tudíž tato karta najde své použití nejspíše až po další rotaci karet. Uvidíme.
Righteousness
Zde máme paladinskou náhradu za Divine Favor. Stojí 5 manakrystalů a dá všem vašim minionům na boardu Divine Shield. Jak bylo řečeno, tato karta by měla perfektně zapadat do charakteristiky svatého kladiváře. Za mě je tato karta příliš drahá, tedy pomalá do současné mety. Navíc Paladin v nynější podobě nemá mnoho synergií s Divine Shieldem. Zdravíme Bolvara. Problém Divine Shieldu spočívá v tom, že nechrání miniona před removalem. Avšak existovaly časy, kdy Bublinový Paladin byl celkem pojem, ale tyto časy jsou již pryč. Uvidíme do budoucna, zda Paladin dostane k Divine Shieldu nějakou parádní synergii.
Siegebreaker
Demonní náhražka pro Warlocka zaDoomguard. Tento bořitel obléhatelů stojí 7manakrystalů a má staty 5/8, což není až tak špatné. Navíc k tomu připočtěte Taunt a efekt, že další vaši démoni na boardu mají +1 do útoku. To zní už celkem dobře. Ve srovnání s Doomguardem je to však slaboučký odvar. Jednak Doomguard byl o dva manakrystaly levnější se staty 5/7 a navíc s Chargem. Druhak pak disponoval mechanikou specifickou pro Černokněžníky a tou je Discard. Sice vám dvě karty spálil, ovšem existují (nebo existovaly) tu určité synergie, které s Discard mechanikou pracovaly, leč nebyly až tak účinné, jak by si někteří, včetně mě, přáli. Problém Siegebreakera je v tom, že je to příliš pomalá karta v současné metě. Kdyby v následujících expanzích vyšly podobné karty jako je např. Voidcaller nebo Possessed Lackey, tak by se jednalo o velmi silnou kartu. Opět je to spíše příslib do budoucna.
Následující karty jsou již neutrální a nahrazují nám lichosudé karty, které se odebraly do předčasného důchodu již letos.
Brightwing
Tohoto legendárního dráčka se staty 3/2, který spíše připomíná žábu s křídly, vyložíte na stůl za 3 manakrystaly. To je dosti podprůměrné. Jeho efekt je, že při vyložení vám přidá do ruky náhodnou legendární kartu. Nic víc, nic míň. Je dobré, že efekt je zaručený, avšak je zde třeba brát v potaz náhodný faktor. Ovšem legendárka zdarma? Proč ne. Navíc Brightwing je vítanou posilou do Dragon Paladina. Uvidíme, jak se chytne.
High Inquisitor Whitemane
Druhá náhradní legendární karta. Nejvyššího Inkvizitora, kšááá bezvěrci, se staty 6/8 vyložíte na board za 7 manakrystalů. Při vyložení si však Inkvizitor řekne, že je škoda, že je na boardu sám, tak vám oživí všechny přátelské miniony, které zemřeli v témže kole. Tato karta je velice podobná Catrina Muerte a zapadá i skvěle do Ressurect Priesta. Problémem je, že veškeré oživovací karty jsou dosti drahé a tedy pomalé. Nicméně Inkvizitor je neutrální legendárka, tudíž se určitě chytne i v jiných balících.
Barrens Stablehand
Na řadě je další neutrální karta, tentokrát epického rázu. Tohoto orského pacholka se staty 4/4 vyložíte na board za krásných 7 manakrystalů. To je naprosto příšerné. Jeho efekt však říká, že při vyložení pacholek ještě přivolá náhodné zvíře (Beast). Ehm, upřímně si neumím představit, že se tato karta někde bude hrát. Ty staty jsou prostě katastrofální a i při možnosti, že vám na board přivolá King Krush to za to nestojí, protože se stejnou pravděpodobností vám přivolá třeba Bloodfen Raptor. Možná v nějakém Hunterovi, ale i o tom silně pochybuji.
SI:7 Infiltrator
Další karta je neutrální špion se staty 5/4 za 4 manakrystaly. To je celkem dobré. Jeho efekt je pak, že soupeři zničí jeden náhodný Secret. Tuto kartu hra potřebovala jako sůl. Současná meta sice není nijak drtivě ovládána Secrety, ovšem jsou její stabilní součástí. Je tedy dobré mít v balíku kartu, která může soupeři zničením Secretu, udělat pěknou čáru přes rozpočet. Za mě tedy velmi dobrá karta a do budoucna bude určitě velmi žádaná.
Arcane Devourer
Posledním náhradníkem je tento arkánový elementál. Disponuje staty 5/5 za drsných 8 manakrystalů. Jeho schopnost je však taková, že za každé zahrané kouzlo (spell) naroste o +2/+2. To je správný kreatin. Na první pohled se to zdá jako velmi špatná karta. Ovšem v šikovném balíku Mága může nadělat pěknou paseku. Mág disponuje mnoha levnými kouzly a navíc dokáže si zlevnit tohoto svalouše o dva manakrystaly díky Elemental Evocation Jsem si celkem jist, že tuto kartu v nějakém balíku Mága určitě najdeme.
Co na to říkáte? Líbí se vám náhradní karty? Nebo si myslíte, že to je odpad?
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Kamahl 02.07.2019 07:49
Blizzard si ujasnil, že v classic setu nemají být karty, co definují metu, ale jen takové, co se na ni jen občas mihnou. A to, se mu myslím i povedlo.
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet