V minulých dílech jsme si představili zhruba desítku karet, u kterých výrazná část komunity Hearthstonu žádá nerf, čili nějaké to oslabení. V tomto posledním díle si představíme karty, u nichž sice není nějak výrazně požadováno jejich oslabení, nicméně úvaha nad jejich potenciálními nerfy by jistě nebyla na škodu.
Zul’jin
Zul'jin je ikonická postava pro Trolly. Svým vzezřením a osudem by se dal připodobnit našemu Janu Žižkovi. Zejména vzezřením. Jedná se jednu ze tří Hero karet, která nám ve hře zůstala. Už tedy z tohoto principu je tato karta velmi silná. Jeho efekt je takový, že při jeho vyložení na board, se zopakují veškerá kouzla, která jste v této hře zahráli. Nemyslím ve hře jako hře, ale ve hře jako hře. Před rotací byl Zul’jin jeden z problémů mety. Hunter v té době válcoval soupeře díky Lesser Emerald Spellstone, To My Side! a různých secretů. Jakmile se zdálo, že Hunterovi dochází dech, na scénu vstoupil Trollí Jan Žižka a došlo k totálnímu obratu ve hře. S rotací některých karet Spell Hunter oslabil, tudíž Zul’jin nyní netvoří takový problém. To však nemusí být navždy.
Co s tím?
Celkově karty jako je Zul’jin pokládám za naprosté fiasko v Hearthstonu. Díky této kartě vám většinou postačí přežít do desátého kola, zahrát ji a máte vyhráno. Popřípadě zastavíte soupeřův tlak a zcela otočíte vývoj hry. Představte si, že si postupně budujete tlak, precizně čistíte soupeřův board, vytváříte si jasnou převahu a protivník zahraje Zul’jina a šmahem vám zničí vše, co jste pečlivě budovali. Opravdu k na...štvání. Karty jako je Zul’jin, ale třeba Shudderwock nebo i Yogg-Saron, Hope's End nikdy neměly existovat. A pokud je nám vývojáři už chtějí nacpat, tak ať jsou dostupné všem povoláním. Yogg-Saron i Shudderwock prošli nerfem, protože byli příliš silní a neúměrně obrátili vývoj hry. Zul’jin je to samé. Proto navrhuji zdražit trollího Jana Žižku o jeden manakrystal. To je vtip samozřejmě. Popravdě nevím, jak bych Zul’jina oslabil, ale bezpečně vím, že karty tohoto typu by v Hearthstone nikdy neměly být.
Hagatha the Witch
Stará bradavičnatá Hagatha the Witch je poslední z Hero karet, které zbyly ve hře. A taky je ze všech nejslabší. Nicméně, stále je to Hero karta, tudíž svojí silou značně převyšuje většinu karet, které se v roce Draka současně nachází. Její Battlecry je vcelku vyvážená. Oproti Dr.Boom a Zul'jin je přímo fantasticky vybylancovaná. její Hero power je pak oproti zbylým dvěma kumpánům o něco silnější. Za každého miniona, kterého zahrajete, vám zelená stařena hodí do ruky jedno náhodné Shamanské kouzlo (Spell). To zní velmi dobře. Ono mít víckrát takový The Storm Bringer není vůbec k zahození. A celkově se občas vyvedou kombinace, které dohání soupeře k šílenství. Naštěstí je zde vyváženost v podobě nahodilosti. Kdyby místo toho bylo objev (Discover), byla by Hero power daleko drtivější.
Co s tím?
Zcela upřímně zde přiznávám, že v současné chvíli není třeba Hagathu nijak nerfovat. Trochu se však obávám budoucnosti. V případě, kdy Shaman bude posílen silnými kouzly, může se z Hagathy stát noční můra. Ona vlastně je taková noční můra. Alespoň pro bažinatý Murlocky. Pokud by k tomu došlo, nebylo by od věci Hagathu zdražit o jeden manakrystal.
Nine Lives
Devět životů. To by občas hráč potřeboval v případě, když hraje proti MechDeathrattle Hunterovi. Při zahrání Nine Lives objevíte (Discover) jednoho miniona s Deathrattle, který již tuto hru zemřel. A nejenže si tohoto miniona vrátíte do ruky, ale zároveň spustíte jeho Deathrattle. A to pouze jenom za tři manakrystaly. V kombinaci se Spider Bomb je to opravdu solidní nálož pro soupeře. Navíc Devět Životů jako to kouzlo, ne HP si můžete přidat do ruky skrze Marked Shot a pak znovu dokola se Spider Bomb. Skvělá čistící taktika na soupeřův board.
Co s tím?
Opět by se dalo říci, že Nine Lives nyní úplně zapotřebí v současné chvíli nerfovat. Opět je to taková investice do budoucna. Nine Lives se hraje pouze a jenom v MechDeathrattle Hunterovi. Ačkoliv je silný, není neporazitelný. Problém může nastat s dalšími expanzemi. S každým Deathrattle minionem bude tato karta sílit, až se může stát, že Nine Lives bude brutální nástroj na soupeře. V takovém momentě by hře prospělo, kdyby se karta zdražila o jeden manakrystal.
Savage Roar
A jelikož je Druid v současné době nenáviděným povoláním. Doslova vás ušlape malými stromečky a dalšími zvířátky. Je to paradoxní, když si vezmeme, že stromečky neumí chodit. Problém tu vyvstává v nejen v tom, že Druid má nespočet možností, jak svůj board zaplnit. Několikrát mu jej spálíte na prach, ale on opět zasadí a board je ihned plný. Druhý problém je v tom, že Druid pomocí Divokého Řevu dokáže celý svůj board nas...nabudit, že každý minion, včetně Druida, dostane do útoku +2 pro jedno kolo. Problém tkví v tom, že Savage Roar stojí pouze tři manakrystaly. V porovnání s Bloodlust, je to mnohem silnější kouzlo. Druid v jednom kole dvakrát divoce zařve a celý jeho board má ničivý útok. A de facto Druid také. Bloodlust je v tomto pak daleko vybalancovanější karta. Každý minion dostane sice +3 do útoku, ale bez Shamana. navíc stojí pět manakrystalů.
Co s tím?
Savage Roar je až příliš agresivní kouzlo za nízkou cenu manakrystalů. Nabízí se dvě možnosti. Buď se Divoký Řev změní na Poklidný Výkřik a všem minionům, včetně Druida, přidá do útoku + 1 nebo se kouzlo zdraží o jeden manakrystal. Zcela bez obalu si však myslím, že zdražení o jeden manakrystal by nic neřešilo. Druid toto kouzlo používá pro finální úder, a i v případě, že bude dražší o jeden manakrystal, stále může použít i jeho kopii, takže ve finále se nic nezmění. Určitě je to karta, o které by se mělo uvažovat jako o kandidátu na menší nerf.
A to je vše milí přátelé. Zvládli jsme dost adeptů na nerf a určitě pro vás zase připravíme nějakou minisérii.
Co na to říkáte? Máte jiné adepty na možné nerfy? Koho byste znerfovali vy?
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Kamahl 20.05.2019 07:22
Já tyhle karty nevidím jako ustřelené a nenefroval bych je, resp. max Savage Roar bych omezil pouze na miniony.
Sebastian 19.05.2019 18:01
Zuljin a roar bych urcite nerfnul, ten druid je fakt ulet...
Vencino 20.05.2019 06:59
to je právě to, co mi příde uplně stupidní, PROČ nerfovat basic kartu???
Vencino 20.05.2019 07:03
z minulosti se mužeme poučit, že nerf karty muže znamenat její uplný znehodnocení...
Vencino 18.05.2019 11:41
vyjádřím se jen k tomu Savage Roar - v minulosti se to stalo víckrát - blizzardi vydaj kartu/karty a následně "musí" nerfnout BASIC (!!!) kartu, páč je to moc silný.. tohle neni dobrej způsob, jak balancovat metu.. když už nerf, tak novejch karet
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet