Dostali jsme příležitost vyzpovídat vývojáře Hearthstone. Konkrétně Yonga Woo a Mikea Donais. Děkujeme také všem návštěvníkům za pomoc s otázkami. Některé z nich jistě najdete níže.
- Greetings! Rádi bychom se zeptali, zda nám můžete říct nějaké základní informace, odkud vzešel nápad na nové rozšíření a jak dlouho na něm pracujete.
Samozřejmě. Mean Streets of Gadgetzan je naše poslední rozšíření. Začali jsme na něm pracovat zhruba rok zpátky, a celé je to o malém městě uprostřed pouště. Poté, co udeřil Cataclysm, se z města stal přístav, takže se zde mohlo začít obchodovat a město se tak rozrostlo desetinásobně. Neexistovala žádná policie, takže se zde rozšířil vliv tří stran. Kabal, Jade Lotus a Grimy Goons. Máme velkou radost, že se nám podařilo vytvořit takový svět. Celé je to výsledek spolupráce našich vývojářů. Hráči budou hozeni přímo do boje mezi jednotlivými klany. Bude to velice vzrušující!
- I přesto, že jste se pokusili omezit agresivní metu nedávnými nerfy, zůstala více či méně agresivní. Věříte, že nové rozšíření tento neduh změní?
Myslíme si, že je ve hře zajímavý mix různých decků, které se dají hrát, ať už to jsou control decky, agresivní či méně agresivní. Je to vždy o stylu, který chtěji hráči hrát. Záleží, zda hrají pro zábavu, nebo aby rychle nabrali rank.
V Gadgetzanu připravujeme více možností. Vždy je to o nějakých možnostech navíc. Pokud hrajete více defenzivně, určitě budete potěšeni, protože ukážeme nějaké karty, které tomuto způsobu hraní pomohou.
- Spousta lidí si v tuto chvíli myslí, že priest je nehratelná classa. Ovlivní Gadgeztzan nějakým výrazným způsobem tuto classu?
Myslím, že priest je hratelný, protože ho sám velmi často hraji (Yong Woo). Jde spíše o to, co je cílem hráče. Zda rychle nasbírat rank nebo ne. V posledních měsících jsem hodně experimentoval s priestem a záleží, jaký balík chcete hrát. Jestli Dragon Priesta nebo něco s triky jako Pyromancer a spousta kouzel. Osobně mám hru za priesta opravdu rád. A jsem nadšen, co dokázali kolegové vytvořit za nové karty v Gadgetzanu.
Zajímavou kartou je Kazakus, která nabízí úplně nové věci. Užitečná je také karta Dragonfire Potion, který by měl mít snad každý priest ve svém balíčku.
Dále jsme přidali Potion of Madness, který se hodí do balíčku s triky. S pomocí této karty můžete třeba sebrat Pyromancera a udělat nějaké zajímavé tahy a podobně.
- Nebojíte se příliš velkého RNG ve hře?
Ve hře je spousta karet, které vyžadují určitý skill, což právě u Potion of Madness platí. Stejně tak mechanika Discover chce nějaký skill. Kdo ví, co se totiž stane, až kartu použijete. Opět tu máme Kazakuse, díky kterému můžete vytvořit kouzlo, jež zrovna potřebujete. Kombinací je spousta a sami teprve uvidíte, jak je tato karta užitečná.
- Co podle vás bude z nové expanze největším přínosem pro hráče?
Hlavní věcí této expanze jsou tři rodiny, které si zamilujete. Samozřejmě také celé město, zajímavé postavy, které se zde nacházejí. Možnost přidání se k nějakému klanu, pomoci s jejich rutinou a objevování města jako takového.
V následujících třech týdnech odhalíme všechny podrobnosti ohledně těchto rodin. Hráči si tak budou moci vybrat stranu a říci si: “jo, tuhle rodinu beru, protože mi sedí nejlépe”. Každá z frakcí má taktéž něco tajného, co je potřeba odhalit.
- Je tu několik zajímavých interakcí mezi charaktery jako Cairne a Grom, Illidan a Malfurion a podobně. Komunita by byla ráda, kdyby jich bylo více. Co si o tom myslíte?
To je velice zajímavá myšlenka. Kdybychom však měli dělat interakce mezi postavami, museli bychom jich udělat tisíce. Což by bylo velice náročné. Pokud to bude dávat smysl a byl by to zajímavý easter egg, určitě nějakou přidáme.
- Aktuálně je ve Wildu spousta karet. Co některé z nich udělat jako klasické? Vneslo by to novou krev do stagnujícího Standardu.
Takový nápad se nám také velice líbí. Opravdu bychom rádi hráli některé staré karty. Pro mě konkrétně je to třeba Reno Jackson, který se přesune do Wildu za pět měsíců (pozn. redakce: můžeme snad čekat za 5 měsíců další rozšíření?). Pravdou je, že se připravují super věci, které jsou jistým způsobem asi podobné. Nová karta Kazakus, se kterou si vytvoříte novou kartu, což je věc, kterou jsme doposud ve hře neměli. A my radši přidáme nové věci, než se vracet ke starým. Pokud bychom některé staré karty dali mezi classic, je velice pravděpodobné, že je přebije některá z nových.
Spoustě lidem se Wild formát líbí, takže pokud vám něco chybí, můžete si na chvíli zahrát i tento mód a pak se zase vrátit zpět ke Standardu.
- Již dříve tu byl nápad na mód 2v2. Víme také, že jste se o tom zmiňovali asi dva roky zpět. Opustili jste tuto myšlenku nebo ji rozšiřujete?
*smích* Nemyslím si, že jsme o tom někdy mluvili. Každopádně tato myšlenka je pro nás velice vzrušující. Samozřejmě realizovat něco takového by bylo velice náročné a podobnou věc neplánujeme.
Jedinný mód, kde lze prozatím hrát společně s přáteli, je kooperativní Tavern Brawl, kde se společnými silami snažíte zničit soupeře na boardu.
- Zvažovali jste někdy mechaniku, která by znovu spustila již zahrané Battlecry? Bylo by to velice zábavné a zajímavé.
To je super! *smích* Již jsme něco takového zkoušeli, ale problém nastal se zaměřením na postavy. Například u Battlecry Archera, který dává jeden dmg, by nastal problém, kdyby původní cíl střely byl již mrtvý. Muselo by to pak být náhodné. Nápad je to rozhodně zajímavý, takže budeme i nadále pokračovat v testování a jednou se třeba podaří podobnou mechaniku do hry přidat. Je pravda, že to zní fakt super a zábavně.
- Hrajete nějaké jiné karetní hry, třeba Magic?
Hrajeme spoustu různých karetních her a spousta z nás jich hrála dost už dříve. Proto jsme se rozhodli vytvořit Hearthstone, který nabízí nové možnosti zábavy a všichni máme rádi nejen kartičky, ale také další hry.
- Již brzy bude spuštěn Heroic Brawl Tavern. Plánujete první brawl zdarma nebo je to moc velký požadavek?
Určitě neplánujeme. Tento Brawl je určen pro odvážlivce a hráče, kteří mají rádi výzvu. Spousta lidí chce intenzivní hru, kdy při výhře budou nadšeni a prohra je zdevastuje. Je tu také spousta hráčů (Amaz), kteří říkají, že je 1000 g málo, že by chtěli radši 10 tisíc goldů. Což je markantní rozdíl.
Pokud tedy nechcete zbytečně riskovat, budete muset tento brawl přeskočit.
(má poznámka byla, že aktuálně nemám ani tisíc goldů, což vývojáře velice pobavilo).
Spoustu dalších informací a zajímavostí se dozvíte v souhrném článku, který připravujeme příští týden.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet