Arény
Vítám vás v novém seriálu s názvem "Jak uspět v Arénách". V tomto několikadílném seriálu budou odkryta všechna tajemství pro úspěch v arénách a povede vás k vysněným 12 výhrám. Hned na začátek však musím upozornit, že arény jsou velkou částí tvořeny náhodou a štěstím, což se může projevit jak na výběru karet, tak na protivnících.Obecně
Co je to aréna? Jde o hrací mód, pro jehož spuštění je zapotřebí 150 goldů nebo 1.79 eur. Jakmile tuto částku zaplatíte, dostanete na výběr ze tří náhodně vygenerovaných hrdinů, ze kterých můžete vybírat. Po tomto kroku přijde na řadu výběr karet do balíčku. Takzvaný "draft" bude probíhat následovně: 30x dostane na výběr ze tří karet stejné kvality (free, common, rare, epic, legendary) a jednu z nich si podle své vlastní libosti vyberete. Netřeba dodávat, že kvalita a kvantita jednotlivých druhů karet je zcela náhodná. Může se tedy naskytnout situace, kdy budete mít v balíčku 4 legendární karty nebo situace, při níž nebude mít v balíčku ani epic kartu. Jakmile projdete tímto procesem, budete připraveni skočit do akce. Aréna skončí ve dvou případech, a sice když dosáhnete dvanácti výher, nebo 3 proher. Nutno také podotknout, že jakmile dosáhnete alespoň 7 výher, dostanete jako odměnu za vaše snažení minimálně 150 goldů, což zaplatí případný další vstup do arény.Odměny
Odměn za úspěšné či neúspěšné dokončení arény je celá škála. Můžou jim být goldy, arcane dust nebo obyčejná, ba i zlatá verze té či oné karty. Jedno je však jisté, ať už vyhrajete dvanáct nebo žádnou hru, vždy dostanete alespoň jeden expert card pack. Pravděpodobnost jednotlivých odměn je shrnuta v následující tabulce. (Tabulka je skrytá ve spoileru jelikož je dosti obsáhlá)Hrdinové
Jako první se zaměříme na výběr hrdiny a důvody, proč jsou někteří v aréně úspěšnější. Hrdiny si rozdělíme do třech skupin podle úspěšnosti. Statistiky beru ze stránky http://hearthstats.net/, kam dávají hráči výsledky ze svých odehraných arén 1. skupina - Rogue, Mage, Paladin - Úspěšnost nad 50% Důvodů, proč jsou tito tři hrdinové úspěšnější než ostatní, je několik. Jako prvním je bezpochyby board control. Na rozdíl od ostatních hrdinů jsou jejich nejlepší kouzla a minioni free karty, což vám dává velkou pravděpodobnost, že je v draftu dostanete. U mága jsou tu kouzla jako Flamestrike, Fireball, Frostbolt a další. Už jen při přečtení názvů běhá mráz po zádech. Jako dalším je paladin. U něj se setkáme s mocným Consecration, Truesilver Champion a Hammer of Wrath. Čím více těchto karet dostanete, tím více her vyhrajete. A jako poslední ze skupiny je tu rogue. Ten nedisponuje zas tak dobrými kouzly, avšak jeho Hero abilita ho dělá procentuálně nejúspěsnějším v aréně. 2. skupina- Shaman, Druid, Warrior - Úspěšnost pod 50% Méně úspěšní, zato stejně nebezpeční soupeři do arény jako předešlí hrdinové. Důvodem jejich menšího úspěchu lpí v slabších Hero Abilitách, které se méně hodí do arény. Každý z této trojice má však svoje výhody. Shaman disponuje velmi dobrými kouzly jako Feral Spirit, Lightning Storm nebo Mana Tide Totem. Problémem je to, že jsou to Rare karty a nemusíte na ně při draftu vůbec narazit. Druid je dobrý zejména díky schopnosti "nabuffování" stávajících minionů a velkému množství tauntů. V tomto případě je problém v přímém odstranění minionů z hrací plochy, kdy musí vyplýtvat více karet na jednoho silného miniona. Posledním ze skupiny je warrior. Warrior je silný především díky zbraním, ale když pomocí nich čistí hrací plochu, dostává damage, a to v aréně není zrovna ideální. 3. skupina- Hunter, Warlock, Priest - Úspěšnost okolo 45% Třetí skupina má nejmenší procentuální úspěšnost. U hunterů je to tím, že Blizzard je navrhnul tak, aby byli kompletně závislí na beast minionech. V aréně je ovšem malá pravděpodobnost, že tyto konkrétní karty dostanete, čímž se hunter dost oslabuje a sám o sobě není zas tak silným. Warlock má velkou nevýhodu v Hero Abilitě. Card draw je sice skvělý, ale v aréně se počítá každý život a většinou se "utapujete" k smrti, pokud nedostanete v draftu dobré taunty nebo hodně rychlý rush. Priest je podobný paladinovi. Ovšem s tím rozdílem, že dokáže zvýšit u minionů pouze životy bez útoku. Dále jeho Hero abilita sice dokáže vyléčit jak hrdinu tak miniony, avšak díky slabým kouzlům vám to je nanic.Otázka na závěr
Na konec přikládám obrázek s mým balíčkem, se kterým jsem nedávno dosáhnul v aréně výsledku 12:2. Proč byl balíček úspěšný? Bylo to vyváženou mana křivkou nebo snad díky dobrému card draw potenciálu? Podělte se o vaše názory dole v komentářích.Naposledy upravil/a Kinedryl 10.05.2014 v 12:27:39.
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Fishtrawn 14.05.2014 10:26
Ahoj, no takovejhle balicek bych chtel taky v arene mit Je podobnej uz skoro constructed. Nedivim se ze dosahl 12 vitezstvi, kdyz s nim hraje nekdo sikovnej, coz autor clanku urcite je Zajimavy je, ze se da dost casto uhrat 7 vitezstvi s paladinem beze zbrani, bez consecration, proste jen tim ze clovek hraje spravne Posledni dve hry s paladinem me takto postihly, jednou 6-3, jednou 8-3 ale na vic to pak uz vetsinou nestaci Mohla by byt zajimava anketa, kdyby clovek dal svuj balik takhle a tipovalo by se kolik uhraje Obcas se clovek nestaci divit co se da s cim uhrat a jak na prvni pohled skvelej balicek vyhori a naopak
Kalitche 12.05.2014 13:10
U mě je to taky rozdílné. Nejvíce úspěchů jsem měl s Hunterem a Shamanem, byť jsem zatím pouze dosáhl dvakrát na 7-3 skóre. Kdykoliv jsem si vzal mága, tak buď mi v balíku chyběl flamestrike a nebo naopak polymorph a nakonec jsem vždy zplakal nad výdělkem s 2-4 výhrami maximálně!
lojza 10.05.2014 13:34
Osobne nesouhlasim s téma hrdinama, ale ono je to především proto, ze ja mam obecne smulu, pokud se ma jednat o cokoliv random.Například hraju poker a pokud mam 10x situaci s moznosti vyhry 80%, vyhraju tak 4-5 z 10. Maximalne. Dlouhodobe...A stejne to mam i v HS :-)Normalne hraju maga (poslední dobou warlocka) a tak jsem mel tendenci si brat maga v arene. Musim rict, ze jsem s nim NIC neuhral. Není zcela neobvykle, ze si neliznu JEDINE plosne kouzlo, a třebas celkem 1 fireball max. Mag je snad nejvic zavislej na tom, aby mu ty kouzla prisly, jinak je totalne v haji a neudela NIC :-(Narozdil od toho Priest se da hrat téměř s jakymakoliv kartama. Diky leceni minionu jsem mel uspechy typu 6/3 - 8/3 s deckama, kde jsem v podstate nemel skoro zadny kouzla. Jinak mam zkusenosti, ze ty kouzla priestum precijen chodi s vetsi pravdepodobnosti, nez magum.To same Druid - dokud ještě byl limit vyher 9, tak jsem udelal prave 9/1 s Druidem, a to diky univerzalnosti karet (charge / taunt a podobne)Jinak obecne shrnuti - nejvíce zalezi na tom, jestli clovek vůbec dostane nejaka kouzla, ci ne. Pokud jich ma dost, da se hrat téměř za cokoliv, pokud jich dost neda, da se hrat za Priesta, pripadne Druida..Tot moje zkusnosti :-)
Lakart 10.05.2014 12:01
Grangik 10.05.2014 11:54
Asi jsem porušil statistiky či co, ale ty úspěsnosti jsou u mě docela jiné. V 1. skupině bych měl Warlocka, Shamana a Huntera. v 2. skupině Paladina, Mága a Warrior a v 3. Priesta, Druida a Rogue. Takhle nějak to vidím já. Kdykoli kdy můžu tak se snažím vzít si Warlocka nebo Shamana, s těma se mi vždy dařilo úplně nejvíc. (Moje nej aréna byla 10-3 za Warlocka ,a druhá nej byla 7-3 za Shamana)
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet