Mage Deck Preview

//pic/loga/magepreview
Pro tento díl Class Preview seriálu se zaměřím na classu, která má k magické podstatě a kouzlení samotnému blíže, než všechny ostatní. Ano, řeč bude o mágovi, postavě, která se nezdráhá likvidovat své soupeře nevybíravým způsobem pomocí ohně, ledu či arcane magie. Mágové ale také vyjma metání fireballů do soupeřových řad (a zad) excelují ve schopnosti mít přehled nad bojištěm a včas vhodně zasáhnout pomoci některých z neútočných kouzel a zajistit si tak naprostou kontrolu nad bojištěm. Ne nadarmo si lidé v hospodách šuškají, že jedinci, kteří přežili souboj s mágem jsou dodnes buď zamražení v obrovských kusech ledu, nebo se za slunných ran pasou na lukách, kde si v podobě chundelatých oveček pochutnávají na rosou smáčené trávě ...

Hrdina

Hrdinou mage balíku nemůže být nikdo jiný než Jaina Proudmoore, jedna z nejmocnějších mágů žíjících na Azerothu. Jaina je dcerou admirála Daelina Proudmoora a mladší sestrou Dereka Proudmoora. Po zjištění toho, že disponuje kouzelnými schopnosti, byla poslána do Dalaranu, kde studovala pod vedením samotného Antonidase. Během svých studií se seznámila mimo jiné i s Arthasem Menethilem, do něhož se zamilovala, ale později se jejich vztah rozpadl. I to umožnilo Jaině se opět plně věnovat studiu v Dalaranu. Během Třetí války dorazila Jaina na Kalimdor, kde se vydala hledat strategické místo k obraně proti orkům, kteří tam také dorazili. Usoudila, že Stonetalon Peak bude jako obranné stanoviště vhodné, avšak ani přes výhodnou pozici se jí horu udržet nepodařilo. Byla zatlačena dále do nitra hory, kde se nakonec setkala s Thrallem. Po rozhovoru s Medivhem, který jim oběma vysvětlil hrozbu větší než boj mezi Aliancí a Hordou, se z Jainy a Thralla stali spojenci, kteří byli schopni udržovat křehký mír mezi těmito jinak znepřátelenými frakcemi a semknout se ve společném boji u hory Hyjal. Po událostech, které vedly k poražení Plamenné legie u hory Hyjal, se Jaina rozhodla usadit i se zbytkem lidu na ostrově u východního pobřezí Kalimdoru. Toto město pojmenovala Theramore a stála se jeho vůdkyní. Události, které se odehrály po zničení Deathwinga, ovšem Jainu zcela změnily. Krvaví elfové pod vedením Garroshe Hellscreama sestrojili manovou bombu, která byla svržena na Theramore a kompletně ho zničila. Ačkoliv Jaina útok přežila, síla bomby a hněv, který cítila vůči Hordě, na ní zanechala stopy jak psychické, tak fyzické. Pro více informací ohledně Jainy Proudmoore můžete navštívit stránky wowfan.cz - http://wowfan.cz//clanky/jaina-proudmoore/1/

Hero Power

Hero Power Jainy je Fireblast, který za cenu dvou mana krystalů udělí 1 zranění na vybraný cíl. Abilita je vhodná hlavně v případech, kdy potřebujete soupeři sejmout nepříjemného miniona s málo životy, nebo nemůžete v prvních kolech vyložit drahé karty, které vám stále chodí na ruku (grrr...). Nevýhodou tohoto Hero Poweru (i všech ostatních) je to, že se na něj nevztahuje damage boost z karet přidávajících Spell Power. Takže ačkoliv je dle RPG logiky Fireblast kouzlo, bude i přesto vždy zraňovat za 1, ať se děje co se děje.

Ability

Free (základní ability, které dostanete v úvodním balíčku):

Arcane Explosion: Proč udělovat za 2 mana krystaly pomoci mágovské Hero Power 1 zranění 1 cíli, když je můžeme zranit všechny? Skvělá karta, díky které smetete ten otravný X/1 balast ze soupeřovy strany. Přihoďte si do balíčku ještě pár Spell Powerových karet a soupeř si vaše AOE nálety jistě zamiluje! Arcane Intellect: Na první pohled poměrně drahá karta, která vám dovolí si za 3 mana krystaly líznout z balíku dvě karty. Její využitelnost přichází vhod ve stresových situacích, kdy si prostě příští kolo nemůžete dovolit líznout nepotřebnou kartu, kterou ještě navíc nezaplatíte manou. Arcane Missiles: Tuhle kartu budete milovat. Prostě budete. Za 1 mana krystal udělí 3x 1 zranění náhodně do nepřátel, stejný cíl může zasáhnout vícekrát a může zasáhnout i hrdinu. „Běžná trapná random karta“, řeknete si, dobře, pojďme si tedy říct, co s touto kartou udělá Spell Power. Za každý přidaný Spell Power nedostane tato karta zvýšené poškození, jak by se mohlo na první pohled zdát, ale Charge navíc, vyložte si např. dva Spell Powery a rázem máte z Arcane Missiles 5x 1 damage kartu. Přidejte si k tomu neskutečnou cenu pouhý 1 mana krystal a máte o zábavu postaráno. Fireball: Menší bráška Pyroblastu. Za 4 mana krystaly udělí 6 zranění. Nic víc, nic míň. Polymorph: Tato karta jenom dokazuje to, jaký mají mágové zvrácený smysl pro humor. Za 4 mana krystaly promění nepřátelského miniona v 1/1 bytost bez abilit. Čistě teoreticky si představte, že hrajete proti hráči, který si od začátku hry žmoulá v ruce některého z 8/8 Giantů a nebo nějakou legendárku a těší se, až je konečně v pozdní fázi hry vyloží. Rozhodující karta přistane na herní ploše, ale rázem je z ní(téměř) neškodná 1/1 bytost žužlající trávu. Do konce hry. Napořád.

Common:

Cone of Cold: První z mnoha mrazících karet, které má mág k dispozici. Za 4 mana krystaly zmrazí cíl a miniony okolo něj (tj. max. 3 cíle) a udělí jim 1 zranění. Skvělá karta za skvělou cenu, pokud potřebujete krapet zpomalit soupeřovu hru. Flamestrike: Rozporuplná ohnivá karta schopná rozpoutat skutečné peklo hodné fire mága. Za 7 mana krystalů udělí všem soupeřovým minonům 4 zranění. Osobně by se mi víc líbila varianta o manu levnější dávající 3 zranění a zranění doboostovat Spell Powerem, 7 mana krystalů je opravdu dost. Frostbolt: Další z rodiny elementálních „koulí“, tentokrát ledová. Za férovou cenu 2 mana krystalů nejenže cíl zraníte za 3, ale také ho na příští kolo zmrazíte. Perfektně se hodí na cíl, který se chystáte lehce ohlodávat delší dobu bez toho, aby vám udělil další kolo zranění. Ice Barrier: První ze Secretů pro mága. Za 3 mana krystaly dostanete „bublinu“ absorbující následujících 8 zranění, které obdrží váš hrdina. Secret je spuštěn ve chvíli, kdy by měl hrdina obdržet zranění, které pak absorbuje Ice Barrier, a pokud není celý spotřebován, zůstává na hrdinovi, dokud není vypotřebován celý. Ice Lance: Máte rádi komba? My ano! Za cenu jednoho jediného mana krystalu dostanete abilitu, která zmrazí cíl. Pokud již byl ovšem cíl zmražen, udělí neuvěřitelné 4 zranění a to stále za cenu jednoho mana krystalu. Vhodné pro jemné chirurgické odstraňování nepříjemných minionů s převysokým množstvím života. Mirror Entity: Další ze Secretů, tentokrát z arcane větve. Při následném vyložení jakéhokoliv miniona ze soupeřovy strany je tento minion nakopírován i k vám, to vše za 3 mana krystaly. V podstatě karta vyžadující perfektní načasování a velice dobrý odhad soupeře, může se totiž stát, že za své těžce utracené 3 mana krystaly získáte 1/1 miniona bez jakékoliv ability. A nebo také ne a soupeřův Giant vám zajístí výhru.

Rare:

Blizzard: Zbraň hromadného ničení v podání ledu! Za 6 mana krystalů dostanete totiž možnost zušlechtit soupeřovu zahrádku tak, že všechno, co v ní má méně než 3 životy, umře. A co neumře, to i tak dostane 2 zranění a následně na další kolo zmrzne. Devět z desíti zahrádkářů doporučuje kombinovat s větším množstvím Spell Poweru. Counterspell: Dle mého názoru nejslabší z mágovských Secretů. Cena 3 mana krystaly umožňuje zabránit soupeři ve vyvolání následujícího spellu. Pokud máte pocit, že máte soupeře dokonale přečteného a chystá na vás v příštím kole např. Pyroblast, pak samozřejmě může přijít vhod. Vaporize: Užitečný Secret ve chvíli, kdy lehce soupeře vyplošníte např. Blizzardem či Flamestrikem a zbudou soupeři 1-2 minioni s vyšším počtem životů, kteří si chtějí vyskakovat na vašeho hrdinu. Pokud totiž některý z minionů na hrdinu zaútočí, je okamžitě zničen bez toho, aby stihl udělit zranění. Cena Vaporize je 3 mana krystaly.

Epic:

Ice Block: Abilita, která dokáže pořádně zamíchat s výsledkem většinou v posledním kole. Za cenu 3 manových krystalů obdržíte Secret, který je aktivován, pokud by váš hrdina měl obdržet fatální zranění, v tomto momentě nejenže nedostane žádné zranění, ale je i do konce soupeřova tahu imunní na jakékoliv poškození. Tímto získáte další tah k dobru a při vhodném zahrání abilit můžete zcela zvrátit výsledek ve svůj prospěch. Nedoporučuje se hrát tuto kartu proti lidem se slabším srdcem :). Pyroblast: Masivní splácanina ohně a kamení, která si doslova propálí cestu bojištěm, když za sebou zanechá spoušť v podobě udělení 10 zranění do určeného cíle za 8 mana krystalů. V současné době je Pyroblast abilitou schopnou instantně zničit jakéhokoliv miniona s výjimkou draků (Deathwing, Ysera, Malygos) a minionů s Divine Shieldem. Spellbender: Výčet karet ukončíme tentokrát Secretem, kterým je Spellbender. Pokud je cílem spellu některý z minionů, vytvoří se 1/3 minion a efekt je přesměrován na něj. Nejenže tedy zachráníte cenného miniona, ale ještě vám v případě, že kouzlo nebylo zvlášť silné, jeden přibude. Celá tato legrace stojí pouhé 3 mana krystaly.

Legendary:

Archmage Antonidas: Mágova legendární karta je vskutku zajímavá. Dostanete nejen relativně silného miniona, ale i efekt, který vám dovolí z vašeho soupeře udělat bleskurychle kebap, hamburger nebo jinou grilovanou pochutinu. Antonidas vám totiž za každý spell, který sešlete, vloží do ruky kopii Fireballu. Tím pádem máte absolutně neomezenou zásobu Fireballů, alespoň tak dlouho, dokud Antonidas vydrží ve hře. Pokud ho nezvládnete ochránit, tak věřte, že si tam moc dlouho nepobude.

Taktika:

Jak je tedy vidět, je hra s Mage Deckem založena na kombinaci kontroly nad hrací plochou, kde hrají prim především frost ability, kde každá frost útočná abilita zároveň mrazí, a neuvěřitelného burst damage, kterému kraluje Pyroblast. To vše skvěle uzavírají arcane ability, jako je Polymorph, nebo nevypočitatelné Arcane Missiles.

Face/Aggro Mage

Jde se o balíček založený na velkém množství útočných abilit v kombinaci s miniony, kteří disponují abilitami udělujícími zranění např. při Battlecry. Takový balík staví na co nejrychlejším udělení zranění přímo do soupeřova hrdiny. Rozhodně by zde neměly chybět karty jako Flamestrike, Blizzard, Fireball nebo Pyroblast. Jako minion ability je do takto agresivního balíku vhodné zvolit v rozumném poměru kombinaci Battlecry/Charge. Při tomto typu hraní jde hlavně o závod. Neohlížíte se moc na soupeřovy miniony, board čistíte hlavně pomocí plošných kouzel a vše ostatní metete soupeřovi do obličeje (proto face mage). Jediné, na co si musíte dávat pozor, je to, aby vás soupeř nedonutil začít se bránit, v tu chvíli totiž svoji munici začnete pálit jinam a pokud si nedáte pozor, brzy vám dojde šťáva.

Control Deck

Mágovské ability přímo předurčují ke hře s pomalejším balíkem, zaměřeným na kontrolu soupeřových minionů. Základní prvek by zde tvořily karty Polymorph, Blizzard a Frost Nova doplněné dražšími, ale zato silnějšími miniony. Hra s takovýmto balíkem by pak spočívala v odstraňování silných soupeřových minionů a mražení těch slabších, kde se dají případné problémy vyřešit jedním vyplošněním Blizzardem, nebo sérií Ice Lance. Cílem by měla být převaha na bojišti, kde by vašim minionům nikdo nestál v cestě za vytouženým vítězstvím. Samozřejmě žádná taktika ani stavba balíčku není univerzální na všechny typy her, je třeba nalézt tu správnou rovnováhu a poté daný balíček vyzkoušet. Není řečeno, že co vyhovuje jednomu, bude vyhovovat všem. Pokud se chcete dozvědět o Mage classe ještě něco víc, můžete navštívit tuto stránku http://hearthstone.wikia.com/wiki/Mage

Naposledy upravil/a Glea'ar 03.05.2014 v 00:23:37.

Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.

Diskusia

Blam 02.01.2014 13:17

ZeinZgameplays
Nezdá se vám Pyroblast moct OP?Stačí mít nějakým způsobem tři a desátým kole nepřítel končí.
Tři nemůžeš mít, max 2 v balíku. A do desátého kola už soupeř může dávno spát s rybama ...

ZeinZgameplays 02.01.2014 11:55

Nezdá se vám Pyroblast moct OP?Stačí mít nějakým způsobem tři a desátým kole nepřítel končí.

Blam 24.08.2013 16:58

To WoW:TCG mi bude chybět, klidně bych na amatérské úrovni pokračoval, ale to už asi moc lidí chtít nebude ... přitom tohle dává hráčům novou možnost vyzkoušet si i do této doby nejdražší karty, levně se zabavit ... spousta lidí se však na něj vykašle a přejde jinam Třeba k HS A ano, v něm se dalo vymyslet spousta zábavných a kolikrát i funkčních balíků, na to si však u HS chvilku počkáme ... WOW:TCG mělo na konci své kariéry přes 4500 karet, tady jich bude sotva 450

Valefar 24.08.2013 15:41

Blam
V dnešním wow:tcg od Cryptozoicu by s těmi schopnostmi všech alíků nikdo polymorph za 4 nehrál, a většinou ani za ty 2 zdroje, protože tu abilitu za jedinej zdroj zase zničí a v tu chvíli jsi se zdrojema v podstatě o jeden v mínusu, aniž by to mělo efekt ... v hs nejsou minioni tak předimenzovaní (nemáš tam spojence s cenou 4 a třeba útokem za sedm a tak dále) ... zkrátka ve wow:tcg se nyní díky toku hrají samé rychlejší balíky (když pominu fakt, že se teď moc nehraje jako hra kvůli neshodám CZE a Blizzu), když se podíváš na top decky z EUCC (v podstatě mistrovství Evropy), uvidíš, že tam by byl na dvě věci jak polymorph za 2, tak ten za 4 z hs. Naopak minioni z HS mi příliš na rush dělání nepřijdou, tak zkrátka vidím i v Polymorphu solidní kartu díky trvalému efektu. Ale jsem rád, že je s kým o tom polemizovat
Vždy je dobré vyměnit si názory :-) ano poslední edice totálně rozbily herní systém tcg. ale nekdy před 2-3 roky sem hrál balík kde bylo 20 morfovacích karet. a překvapivě nebyl slabý. žába, tučnák, ovce, metal morph, spell supresion, k tomu pár gnomů na proliz + nějaký magma spike/heart burn a balík se držel. škoda tcg. ale aspon se dá zbírat :-)

Blam 24.08.2013 09:30

Valefar
Přemýšlím jestli jsi někdy hrál karetní wow :-) třeba takový balance druid je rychlovka jak cyp. nebo paladin. nebo slow mage. nepamatuji si moc her kde bych dohrál před 7/8 kolem, za předpokladu že měníš kartu za kartu, se ti polymorph vyplatí hrát někdy v 7-8 kole, soupeř zahraje prasatko, ty ho shodíš polymorfem, a za 3-4 zdroje zahraješ ěnco co ti udrží převahu na stole. v tcg to funguje s tím že v osmém kole máš šest zdroju, což stačí na zahrání tvé vlastní bytosti která ti udrží stůl.
V dnešním wow:tcg od Cryptozoicu by s těmi schopnostmi všech alíků nikdo polymorph za 4 nehrál, a většinou ani za ty 2 zdroje, protože tu abilitu za jedinej zdroj zase zničí a v tu chvíli jsi se zdrojema v podstatě o jeden v mínusu, aniž by to mělo efekt ... v hs nejsou minioni tak předimenzovaní (nemáš tam spojence s cenou 4 a třeba útokem za sedm a tak dále) ... zkrátka ve wow:tcg se nyní díky toku hrají samé rychlejší balíky (když pominu fakt, že se teď moc nehraje jako hra kvůli neshodám CZE a Blizzu), když se podíváš na top decky z EUCC (v podstatě mistrovství Evropy), uvidíš, že tam by byl na dvě věci jak polymorph za 2, tak ten za 4 z hs. Naopak minioni z HS mi příliš na rush dělání nepřijdou, tak zkrátka vidím i v Polymorphu solidní kartu díky trvalému efektu. Ale jsem rád, že je s kým o tom polemizovat

Aenorr 23.08.2013 20:04

Xiaraa
Pyroblast bol v poslednom Alpha patchi posilnení a za 8 many udeluje 10 damage (Zdroj: http://www.hearthpwn.com/?page=4, Pyroblast Damaged increased to 10, from 9.)
Vím o tom, aktualizace proběhne během víkendu. Každopádně dík za postřeh

Xiaraa 23.08.2013 19:14

Pyroblast bol v poslednom Alpha patchi posilnení a za 8 many udeluje 10 damage (Zdroj: http://www.hearthpwn.com/?page=4, Pyroblast Damaged increased to 10, from 9.)

Valefar 23.08.2013 18:13

Blam
Máš pravdu v případě, že vycházíme z nějaké klasické karetní hry. Zde se ovšem hrají delší souboje a skutečně je i použitelné hrát polymorph za 4 na alíka třeba za 7 proti rushovacím balíkům jsou v mágovi jiné karty
Přemýšlím jestli jsi někdy hrál karetní wow :-) třeba takový balance druid je rychlovka jak cyp. nebo paladin. nebo slow mage. nepamatuji si moc her kde bych dohrál před 7/8 kolem, za předpokladu že měníš kartu za kartu, se ti polymorph vyplatí hrát někdy v 7-8 kole, soupeř zahraje prasatko, ty ho shodíš polymorfem, a za 3-4 zdroje zahraješ ěnco co ti udrží převahu na stole. v tcg to funguje s tím že v osmém kole máš šest zdroju, což stačí na zahrání tvé vlastní bytosti která ti udrží stůl.

Blam 23.08.2013 15:50

Valefar
jde o herní systém, polymorph za 2 klidně hodím na alíka za 3. ale abych zahrál polymorph za 4, musí to být opravdu rozhodující karta/epik nebo nějaké super prasátko. nevyplatí se hrát na alíka pod 5/6 zdroju. stačí teda mít 3 prasátka v balíku a mage má problém. za 4 zdroje si myslím že je lepší hrát alíka který má víc dopředu aby toho šmejda sejmul, nebo ho na sebe natáhnul/přidal zranění do hrdiny. A v dalším kole ho dostat nějakou abilitou. V podstatě máš na ruce kartu, u které se modlíš aby ti k něčemu byla, a soupeř ani nemusí v balíku nějaké prasátka mít. Proti rush baliku je to zbytečná abilita, a v kontrolu je drahá, nebo nepřijde ve správnou dobu.
Máš pravdu v případě, že vycházíme z nějaké klasické karetní hry. Zde se ovšem hrají delší souboje a skutečně je i použitelné hrát polymorph za 4 na alíka třeba za 7 proti rushovacím balíkům jsou v mágovi jiné karty

Valefar 22.08.2013 20:48

Blam
Ale tam se můžeš toho efektu zbavit, je to jen attachnutá abilita, kterou zničíš. Tady prostě miniona proměníš a konečná
jde o herní systém, polymorph za 2 klidně hodím na alíka za 3. ale abych zahrál polymorph za 4, musí to být opravdu rozhodující karta/epik nebo nějaké super prasátko. nevyplatí se hrát na alíka pod 5/6 zdroju. stačí teda mít 3 prasátka v balíku a mage má problém. za 4 zdroje si myslím že je lepší hrát alíka který má víc dopředu aby toho šmejda sejmul, nebo ho na sebe natáhnul/přidal zranění do hrdiny. A v dalším kole ho dostat nějakou abilitou. V podstatě máš na ruce kartu, u které se modlíš aby ti k něčemu byla, a soupeř ani nemusí v balíku nějaké prasátka mít. Proti rush baliku je to zbytečná abilita, a v kontrolu je drahá, nebo nepřijde ve správnou dobu.

Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť sa
alebo
Registrovať nový účet