Po každé expanzi se na různých fórech a diskuzích objeví debaty o tom, že některé karty jsou příliš silné a zaslouží si oslabit. Jak jsme si mohli přečíst zde, vývojáři záměrně tvoří některé karty velmi silné. A upřímně, je to dobře. Jestliže chceme, aby hra někam směřovala, musí se do každé expanze vytvořit nějaké silné karty, které trošku zamíchají metou. Poslední takovou expanzí byl The Witchwood, které stvořil lichosudé balíky. Následující dvě expanze již nedokázaly tyto balíky potlačit, a proto došlo k nerfům některých karet, aby se meta trochu vybalancovala. Při vydávání expanze během rotace je velice těžké určit, jestli budou karty příliš silné nebo ne, jelikož odrotuje mnoho karet a vytvoření nové podoby mety se zdá býti velkým překvapením i pro vývojáře. Což o to, že některé karty jsou silné a některé ne, to je normální v každých karetních hrách. Problém tu vyvstává, když není hra vybalancovaná a vyvolená povolání drtí ten zbytek nebo určitý typ balíčku zcela nemístně dominuje celé hře. Problém, který se u Blizzardu opakuje s každou expanzí, kterou vydají, je ten, že vytvoří naprosto dominantní dvě až tři povolání. Ostatní povolání si pak někde v temném kouktu udělají kruh důvěry, kde si vypráví, kdo dostal od koho největší nakládačku. Znáte to. Takové to: "Ahoj všichni, já jsem Warlock a rád dostávám nakládačku od Druida." Dal by se taky uplatnit i Stockholmský syndrom, kdy začnete fandit soupeři, aby vás už konečně zabil.
Někdo může namítat, že se dominantní povolání s každou novou expanzí střídají, ale nemyslím si, že by to takto mělo fungovat. Hra by měla být alespoň trochu vybalancovaná. Nehledě na to, že takový Druid byl naposledy na dně snad někdy v Alpha verzi. Ovšem ten zásadní důvod, proč by povolání měla být vybalancovaná, je kvůli profesionální scéně. Nedávno proběhl turnaj Hall of Heroes, kterého se zúčastnilo 12 špičkových hráčů. A turnaj probíhal s novým "geniálním" formátem Specialist. Ne, ten formát není geniální. Je hloupý, stupidní, idiotský a člověk, co toto vymyslel musel být po opravdu těžké pařbě. V kómatu. Kdo vyhrál, není zas až tak důležité. Důležité je, jak ten turnaj vypadal. Devět z dvanácti hráčů si vybralo Rogunu, dva Warriora a jeden Huntera. To je skvělé ne? Takže turnaje, jak si Blizzard vysnil, budou probíhat tak, že proti sobě budou stále hrát ty stejná, dominantní povolání. Občas se najde nějaký odvážlivec, co to zkusí s nějakým outsiderem, než pochopí, že to byla chyba.
Nicméně, to jsme trochu odbočili, avšak bylo to důležité připomenout, abychom viděli, proč je důležité mít vybalancovaná povolání. Teď se již podíváme na karty, které si, dle Hearthstone komunity, zaslouží nerf.
Dr.Boom, Mad Genius
Začněme asi s nejdiskutovanější kartou v současnosti. Mnozí říkají, že Dr.Boom, Mad Genius si nerf zaslouží, jelikož to je jedna z nejsilnějších karet, na kterou prakticky není odpověď. Další říkají, že Boom je v pohodě a nerf této karty není na místě. Já osobně se přikláním k té první skupině. Tento goblinní šílenec je opravdu v současné podobě mety problém. Problém ovšem není ani tak v jeho Hero power, která se náhodně mění, ale v jeho Battlecry. Ten říká, že všichni vaši mechové mají po ZBYTEK HRY Rush. To je naprosto šílené. Stejně jako Boom sám. Již několikrát jsem toto psal, že Warrior sám o sobě má hromadu Removalů jako je např. Execute, Shield Slam, Smolderthorn Lancer nebo Omega Devastator. K tomu má i slušný čistič boardu v podobě Brawl. Jakmile tedy hráči zahraje Booma, tak k tomuto všemu ještě dostane další removaly v podobě mechů s Rushem. Neuvěřitelná kontrola boardu. Navíc s kombinací Omega Assembly se síla Booma násobí. Ještě k tomu přičtěte, že s každým dalším mechem, co vyjde v dalších expanzích, bude síla Booma pouze narůstat.
Co s tím?
Jak bylo řečeno, Boom je zdrcující kvůli svému Battlecry. Co však s tím? Zdražení Booma by nemělo velký smysl, jelikož by se pouze stav, který jsem výše popsal, pouze oddálil o několik kol. Mým návrhem je, že by se Battlecry změnil tak, že by mechové měli Rush pouze následující kolo, co by byl Boom vyložen. Případně by se tvůrci mohli inspirovat u Kalecgose a Rush by měl pouze první mech, kterého byste v tom kole zahráli. U Kalecgose je však ta výhoda, že jej můžeme umlčet (Silence), zatímco Boom je v tomto případě nedotknutelný.
Archivist Elysiana
Další velmi diskutovanou kartou je Archivist Elysiana. Tato karta se používá v těžkých kontrolních balících, kdy se hra prodlužuje až do Fatique. Knihovnice však dokáže Fatique oddálit až o deset kol. V případě, že si na ruce schováte kartu, která vám Elysianu vrátí do ruky, můžete Fatique oddálit až o 20 kol!!!! Z diskuzí a komentářů jsem vyčetl, že takové využití Elyšky narazí na povolený limit kol v Hearthstone. Ani jsem nevěděl, že je nějaký limit kol na hru. V případě, kdy se setkají takové dva kontrolní balíky, zpravidla Warrioři, hra trvá neuvěřitelně dlouho, a navíc skončí remízou. A to nikdo nechce, když už hraju hru skoro hodinu, tak ji chci vyhrát, a ne mít remízu.
Co s tím?
Upřímně, ačkoliv Elyšku sledují i vývojáři a jsou připraveni zasáhnout, nemyslím si, že by byla takový zásadní problém. V případě oslabení Dr. Booma a celkově kontrolního Warriora nevidím její využití tak drtivé. Samozřejmě já jsem tak "dobrý", že na Legend ranku nehraju, takže nevím, jaké balíky tam dominují. Jako případný nerf této karty vidím zdražení na devět či deset manakrystalů. Důvod? Zabránilo by se tak tomu, že by si hráč vrátil Elyšku do ruky v témže kole, kdy ji vyloží na board. Vyjímku tvoří pouze Roguna se svým Shadowstep.
Magic Carpet
Komunitou rezonuje i nerf této karty. Magic Carpet má sám o sobě celkem slušné staty v poměru kolik stojí manakrystalů. Jeho Battlecry je, že každému minionovi, co stojí jeden manakrystal, při vyložení na board přidá +1 do útoku a zároveň i Rush. Zde je ten kámen úrazu. Magic Carpet je velmi oblíbený v Zoo Warlockovi. Ten má spousty levných minionů a zároveň jeho Hero power zajišťuje, že má stále dostatek karet v ruce. Tato létající rohožka tak drtivě umocňuje počáteční tlak aggro balíků.
Co s tím?
Osobně Magic Carpet nepokládám za kartu, která by v nejbližší době měla být nějaký způsobem oslabena. Její využití je dost specifické a váže se pouze ke konkrétnímu typu balíku. V současné metě se dokonce váže skoro pouze ke konkrétnímu povolání, což je Warlock. Uvidíme, co přinesou další expanze, ale jako jediný nerf bych předpokládal zdražení o jeden manakrystal.
Walking Fountain
O Walking Fountain se až tak příliš nemluví jako o kartě, která by si zasloužila nerf. Já si však myslím, že to je kvůli tomu, že Shaman v současné metě není bůhvíjak silný a oblíbený. Hráči tak tuto kartu příliš nepotkávají, proto zatím unikla pozornosti komunity. Nicméně já si myslím, že toto je naprosto předimenzovaná karta, která nemá obdoby. Oproti této kartě je Stormwatcher naprosto ubohý příbuzný, od kterého celá rodina elementálů dává ruce pryč. I když, mají vzdušní elementálové ruce? Walking Fountain má stejné staty navíc Lifesteal a Rush, ale stojí jen o jeden manakrystal více, a ještě ke všemu je to pouze Common. To je vtip ne? V kombinaci s Ancestral Spirit nebo Ancestral Healing je toto naprosto vražedné. Jistě, můžete namítat, že se Fontána, sakra, jaká fontána, vždyť to je chodící šutr a čumákem krysy, může zneškodnit pomocí Silence nebo různých Removalů. Ty si však chceme šetřit na jiné karty.
Co s tím?
Tady vidím několik možností. První z nich je zdražení této karty na deset manakrystalů. Další je pak odebrání jedné z mechanik. Buď bych sebral Rush nebo Lifesteal. A předně bych raritu této karty zvednul, alespoň na Epic. V současnosti se zdá, že Fontána problémem není, ovšem pokud v dalších expanzích Shaman dostane další podporu elementálů, jakože dostane, bude z toho velký problém.
To je v dnešním dílu vše. Příště si posvítíme čistě na karty Roguny, protože současná meta ji katapultovala mezi elitní zabijáky ostatních povolání.
Co na to říkáte? Souhlasíte s kartami, které by zasloužily nerf nebo máte jiné tipy? Vymysleli byste jiné formy nerfů?
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskusia
Kamahl 13.05.2019 07:29
Rozhodně to je napsaný velmi dobře, jen podle mě největší adepti na nerf jsou v roguně: a to 4/2 krumpáč a 1/5, co dělá dva lokaje.
KUlco 12.05.2019 21:04
Tá karta Walking Fountain je ešte silnejšia v kombinácii s Whirlwind Tempest. Neraz ma to zachránilo pred smrťou a vyhrala mi táto kombinácia hru.
Sebastian 12.05.2019 14:51
Nesmysl tyhle nerfy. Nevidím důvod proč to nerfovat. Nerf booma a Elysiany? Takže konec jedinýho control decku. A to naprostej. Rád bych se zeptal někoho, kdo control warriora hraje, jestli teda s boomem a s elysianou, kteří jsou op vyndají aggro alespoň ze 60-ti procent. Jednoznačně, ale jednoznačně potkávám nejvíc rogun, pak mech hunterů. Ale nerfovat se budou samosebou jediný karty, který jsou schopny pomoct tyto decky zastavit. A že se bojí turnajů., že budou všichni hrát s jedním hrdinou? Vymyslí se kriplovskej formát a čeká se co? Že si každej hráč vybere někoho jinýho?
Kamahl 13.05.2019 10:10
Já to hrál, pokud máš čas položit Booma a dostat se do 10-sátého kola, tak férové decky se už pak moc na stůl nedostanou. Celkově mi ten wr přišel v celku normální a nikam neustřelenej. Co mě fakt ale na tomhle decku nebavilo, tak v mirroru jsi měl velkou šanci na hodinovou hru, často ještě s plichtou jako bonusem. Z tohohle hlediska zdražení Elišky o jednu manu (možná i o dvě, kůli coině), dává velký smysl - tyhle hry by se aspoň stihly dohrát a stále máš do fatigue +10 karet, což ti jako běžná winkondice bohatě stačí.
Jax 11.05.2019 12:05
Vadí mi plichta dosažená počtem limitu kol na hru. Jinak je Roguna příliš silná a má mnoho možností,jak zvrátit hru na svou stranu,tam bych viděl nerfy raději.
Pre pridanie komentáru musíte byť prihlásený.
Prihlásiť saalebo
Registrovať nový účet