Co si budeme povídat, Hearthstone je při vysvětlování svých mechanik dosti skoupý. Žádný manuál, žádná ingame wiki, nic takového ve hře není a nejlepší způsob, jak je zjistit je pokus-omyl. Abychom vám ušetřili nepříjemné okamžiky a třeba i prohrané hry kvůli mechanice, která vám není známa, je tu krátký seriál, který vysvětlí, jak hra funguje a co od ní očekávat. V dnešním úvodním díle se zaměříme na to, v jakém pořadí akce probíhají a jaké výsledky od toho můžeme očekávat.
Vyhodnocování akcí
Začneme s tím nejdůležitějším a to, jaká jsou pravidla při hraní minionů a spellů. Zahrání miniona probíhá ve 4 krocích:
1) Minion je umístěn na stůl (graficky).
2) Začátek zahrání (summoning) karty.
3) Vyhodnocení Battlecry efektu.
4) Konec zahrání karty.
Obdobně jsou vyhodnocovány i spelly:
1) Začátek spellu.
2) Vyhodnocení spellu.
3) Konec spellu.
Zatím to vypadá jednoduše, ale problém může nastat v kombinaci s efekty některých karet. Pro názornost využijeme příkladů.
Příklad 1.: Soupeř má na stole 4 miniony, z nichž jeden je Knife Juggler. Já zahraji Mind Control Techa a ukradnu Knife Jugglera. Aktivuje se Jugglerova schopnost či ne? Podle pravidel uvedených výše je Battlecry efekt, tedy krádež Jugglera, vyhodnocena dříve než dokončení zahrání (summoning) MC Techa, takže když je MC Tech zahrán, je Juggler už na mojí straně, tudíž aktivuje svoji schopnost.
Příklad 2.: Na stole mám Gadgetzan Auctioneera a v ruce pouze Quick Shot. Po zahrání Quick Shotu dostanu jednu kartu nebo dvě? V tomto případě se schopnost Auctioneera spustí ihned po začátku spellu (tedy před fází 2), takže při vyhodnocení Quick Shotu už v ruce kartu mám a další tedy nedostanu. Čím je to způsobeno?
Je třeba dávat si pozor, co je napsáno na kartě. Pokud je tam „whenever“ (kdykoli), tak se efekt spustí ihned po začátku zahrání karty, tedy před vyhodnocením efektu zahrané karty. Pokud je na kartě „after“ (po), tak se naopak spustí až po úplném dokončení zahrání karty. Jedinou výjimkou je Sword of Justice, který má napsáno „whenever“, ale chová se jako „after“.
Battlecry
Další záludností jsou minioni vyvolaní pomocí Battlecry nebo efektu karty (např. Imp Gang Boss). U takových minionů je zahrání (summoning) dokončen okamžitě, protože nemohou mít Battlecry efekt. U minionů vyvolávající další miniony je tedy nejdříve dokončeno zahrání vyvolaných minionů (např. Boom Bots) a ti jako první aktivují další efekty s tím spojené (např. buff od Sword of Justice).
Příklad 3.: Soupeř má na stole Knife Jugglera a Imp Gang Bosse a já zahraji Flamestrike. Imp Gang Boss utrpí zranění a má v textu „whenever“, takže se Imp vyvolá okamžitě, ještě než se dokončí spell. Vyvolání Impa je ihned dokončeno ještě ve stejné fázi, takže aktivuje schopnost Jugglera. Poté se dokončí spell a Imp Gang Boss a Knife Juggler umírají, Imp zůstává na stole.
U Battlecry efektu je třeba bedlivě číst jeho text. Pokud se v textu nenachází slovo „summon“, tak neaktivuje efekty dalších karet, které s tímto slovem operují (např. Knife Juggler). Totéž platí i u spellů.
Příklad 4.: Vraťme se do příkladu 1. Tentokrát mám však na své straně Knife Jugglera. Použiji MC Techa a seberu soupeřovi miniona. Můj Juggler se však aktivuje pouze jednou za zahrání MC Techa, jelikož ten má v Battlecry „take control“ nikoli „summon“. Totéž platí i pro Cabal Shadow Priesta, Redemption apod.
Poznámka k Battlecry efektu: Classové karty u Rogua a Druida, které mají v textu tučně „Combo“ respektive „Choose One“, nejsou Battlecry karty a nepodléhají efektu karty Nerub'ar Weblord, která zvyšuje cenu Battlecry karet o 2.
Deathrattle
Vyhodnocování deathrattle efektu se děje v pořadí, jakém byly karty zahrány, avšak ve stejné fázi, tj. čeká se na vyhodnocení všech deathrattle efektů. Deathrattle se vyhodnocuje okamžitě, tj. před dokončením spellu, ale až po vyhodnocení spellu.
Příklad 5.: Na stole mám Leper Gnoma a Zombie Chow, soupeř má 2 životy. Soupeř zahraje Flamestrike, deathrattle efekty se provedou v pořadí, jakém byly karty zahrány, ale v tomto případě to nehraje roli, jelikož oba se dějí ve stejné fázi, a soupeř skončí s 5 životy.
Příklad 6.: Na stole je můj Zombie Chow, soupeř má 2 životy. Já zahraju Hellfire, soupeř dostává 3 dmg, je mrtvý, hra končí a deathrattle efekt se nevyhodnocuje.
Doufám, že vše bylo pro vás srozumitelné, případné otázky, které můžete pokládat buď pod tento článek, nebo na facebooku, se pokusím zodpovědět v dalším článku.
Zdroj: http://disguisedtoast.com/answers/
Chcete si povídat o Hearthstone? Připojte se na náš Discord. Rádi vás uvidíme.
Diskuze
Lumik 11.05.2015 17:45
lojza 11.05.2015 16:59
tommystankov 11.05.2015 16:24
lojza 10.05.2015 17:45
Mimochodem nejuchylnejsi vyhodnocovani mechanik ever:Hraju wariora, on maga. Na boardu mam Sylvanas, on nejake miniony a Flamewakera (ten co dela 2 dmg, když clovek zakouzli kouzlo).A ted: Ja hraju Brawl -> prezije Flamewaker. Sylvanas umira a prebira Flamewakera na mou stranu. A v tu chvili, když prejde ke me udela ty 2 dmg za ten Brawl !!!!Imho uplne nelogicke, nepochopitelne a nesmyslne :-D
Corrupter 10.05.2015 17:11
Velice pěkný článek. Ale myslím že ještě nebyl dokončen seriál Legendy Hearthstone. Budete dál pokračovat v seriálu Legendy?
lojza 08.05.2015 23:24
Super clanek, za me urcite jsem pro pokracovani
Pro napsání komentáře musíte být přihlášený.
Přihlásit senebo
Zaregistrovat nový účet